شرح “خرمشهر را خدا آزاد کرد” از زبان رزمنده رفسنجانی

  • شناسه خبر: 185180
شرح “خرمشهر را خدا آزاد کرد” از زبان رزمنده رفسنجانی

مجید سالاری معروف به حاج علی رزمنده دوران دفاع مقدس از جانفشانی های عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت.

خانه » فرهنگی مذهبی » شرح “خرمشهر را خدا آزاد کرد” از زبان رزمنده رفسنجانی

به گزارش خانه خشتی؛ سوم خرداد و فتح خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی و آینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.

به همین مناسبت پای صحبت های مجید سالاری معروف به حاج علی رزمنده دوران دفاع مقدس نشستیم که آن روزها در عملیات بیت المقدس جانفشانی کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ بین عراق و کردستان ایران، التهابی به پا شد و حمله دشمن به ایران باعث شد بسیاری از جوانان و نوجوانان داوطلبانه از کشورشان دفاع کنند.

سالاری از اولین عملیات خود می گوید: در مهرماه سال ۱۳۶۰ اولین بار موفق شدم به جبهه بروم  و در عملیات طریق القدس فتح بوستان شرکت کنم. عملیات بیت المقدس در اردیبهشت  ۶۱ شروع شد و در خرداد منجر به فتح خرمشهر شد. بنده در مرحله ی آخر برای دفع پاتک ها  شرکت داشتم. این عملیات، عملیات وسیع و بزرگی بود. قسمتی از  اهواز از پادگان حمید در دسترس دشمن بود و  آنها تا بیابان های شلمچه و  پاسگاه زید پیشروی کرده بودند اما با کمک رزمندگان توانستیم خرمشهررا  از دست دشمن آزاد کنیم؛ خرمشهری که خونین شهر شده بود با آزاد سازی، تغییر نام یافت.

وی می افزاید: عملیات به حدی سخت و طاقت فرسا بود که امام (ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد». این حرف امام (ره) حرف پر محتوایی بود چون ارتش صدام ارتش بسیار قوی، آموزش دیده و مجهز به سیستم های (هوایی، زمینی، دریایی ) بود با وجود اینکه ایران انقلابی نوپا بود و ارتشی از هم گسیخته داشت بسیج هم تازه شکل گرفته بود با وجود تجهیزات کم، توانستند ارتش مجهز دشمن را شکست دهند.
سالاری با بیان خاطره ای از دوستانش گفت: گردان آنها خط شکن بود. قبل از عملیات خرمشهر، اول عملیات به ما گفتند اسلحه هایتان را تمیز کنید آماده شوید که یک الی دو ساعت دیگر عملیات است. عملیات به گونه ای بود که یک گردان ۳۰۰ نفره وارد عمل می شد. همه نمی جنگیدند بعضی ها بچه بودند و دستپاچه می شدند می رفتند و می آمدند، سیاه لشکر بودند. همین سیاه لشکر ترس در دل دشمن می انداختند و دشمن با آن تجهیزات فرار می کرد. این بسیجی به همین شکل بود فرصت درگیری با دشمن نداشته، در حد الله اکبر و… بود. ایشان بعد از عملیات به پشت خط بر می گردد موقعی که اسحله را می خواسته تحویل دهد می بیند تفنگش قطعه ای استوانه ای شکل که بقیه تفنگ ها دارند او ندارد. یک زمانی یادش آمد که هنگام  تمیز کردن تفنگ آن قطعه را گم کرده است. ما با چنین اوضاعی در برابر دشمنی که پشتوانه مالی غرب را داشت مبارزه کردیم و پیروز شدیم.

حاج علی در آخر بیان داشت: عراق با آن همه تجهیزات و با حمایت چندین کشور اروپایی و آمریکایی نتوانستند خرمشهر را به دست بیاورند و الحق که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

گفتگو از فاطمه سادات حسینی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آزادسازی خرمشهر سوم خرداد مجید سالاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان