برگزاری نشست بررسی مشکلات زیر بنایی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

  • شناسه خبر: 184954
برگزاری نشست بررسی مشکلات زیر بنایی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه بررسی مشکلات زیر بنایی شهرستان‌های انار و رفسنجان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » برگزاری نشست بررسی مشکلات زیر بنایی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش  خانه خشتیی به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ نشست بررسی مشکلات زیربنایی شهرستان‌های رفسنجان و انار با حضور علی نیک زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین جلالی نماینده مردم این منطقه در مجلس و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مذکور گفت: در سفر نظارتی به شهرستان‌های رفسنجان و انار در راستای رفع مشکلات مردم و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام، ۲۴ بند را مصوب کردیم که به وزارت راه و شهرسازی و معاونت‌های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، شرکت راه آهن، معاونت برنامه ریزی و آب و فاضلاب، وزارت ارتباطات، وزارت کشور، بنیاد مسکن و استانداری کرمان مربوط می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش عمده از مصوبات سفر به شهرستان رفسنجان محقق شده است، ادامه داد: ۵ بند از مصوبات مذکور به شرکت راه آهن مربوط می‌شد که سه مورد آن انجام شده و ۲ مورد آن نیز در حال اتمام است. همچنین شرکت ساخت نیز موضوع مربوط به تکمیل پروژه ساخت تقاطع غیر هم سطح رفسنجان را خرداد ماه به اتمام خواهد رساند.
نیکزاد افزود: معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی ۴ میلیارد تومان مطابق مصوبه سفر نظارتی رفسنجان پرداخت کرده اما هنوز مطالبات مربوطه به کمربندی شرقی رفسنجان پرداخت نشده است اما ردیف بودجه از سازمان برنامه بودجه داده شده و ادامه روند آن در حال پیگیری است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات طبق مصوبه سفر مذکور نسبت به پوشش خطوط ارتباطی روستاهای انار و رفسنجان اقدام کرده است.
این نماینده مردم در مجلس گفت: شرکت آبفا نیز برای ساخت مخزن آب رفسنجان ۱۰ میلیارد تومان تامین کرد اما ۵ میلیارد تومان باقی مانده که بر عهده استانداری بود تاکنون تامین و پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه سازمان راهداری وعده تامین ماشین آتش نشانی برای شهرستان رفسنجان را تا خرداد ماه داده است افزود: جهت حمایت از شهرداری های کشکوئیه، بهرمان، صفائیه، جوادیه فلاح، سرچشمه، انار، امین با معرفی استاندار در قالب ماده ۵۸، کمک مالی صورت پذیرفت و به هریک از شهرداری های فوق ۲۰۰ تن قیر اهدا شده است. برای تامین ماشین آلات غیر آتش نشانی سه دستگاه استانداری، شهرداری و راهداری باید اعتباراتی را پرداخت می‌کردند که متاسفانه استانداری هنوز مبلغ مورد نظر را پرداخت نکرده، لذا مقرر شد نماینده مردم این منطقه موضوع را بررسی و پیگیری کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق مصوبه سفر به شهرستان رفسنجان مقرر شد ۳ روستا این منطقه با اعتبارات بنیاد مسکن با هدف گردشگری بازسازی شوند که در این راستا بنیاد مسکن ۴ میلیارد تن قیر را به ۸ میلیارد تن افزایش داده و تامین کرده است.
نیکزاد گفت: تمامی پروازهای فرودگاه رفسنجان به دلیل فعال نبودن ایرلاین ها، متوقف شده بود که خوشبختانه در حال حاضر هفته ای سه پرواز برقرار است. امیدواریم باقی مصوبات نیز در اسرع وقت به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حسین جلالی رفسنجان مصوبات سفر نیکزاد نایب رئیس مجلس نیکزاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان