درد و دل یک سرمایه گذار رفسنجانی؛

نگاه خوشبینانه به سرمایه گذار داشته باشیم/ پایین آوردن اعتماد مردم موجب دلسرد شدن سرمایه گذار می شود

  • شناسه خبر: 184613
نگاه خوشبینانه به سرمایه گذار داشته باشیم/ پایین آوردن اعتماد مردم موجب دلسرد شدن سرمایه گذار می شود

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم رفسنجان گفت: خوب است با خوش بینی به سرمایه گذار نگاه کنیم نگاه مستکبرانه نداشته باشیم سرمایه گذار پولش را در رفسنجان نگه میدارد.

خانه » رفسنجان » نگاه خوشبینانه به سرمایه گذار داشته باشیم/ پایین آوردن اعتماد مردم موجب دلسرد شدن سرمایه گذار می شود

به گزارش خانه خشتی، مجتمع تجاری پیامبر اعظم در چهار طبقه احداث شده و شامل ۴۰۰ واحد تجاری و اداری است، استارت این پروژه از سال ۹۱ زده شده و کارهای اجرایی این پروژه مشارکتی میان سرمایه گذار، شهرداری و مردم از سال ۹۲ آغاز شده و با حضور شرکت سامان بافت خاوران از طرف شهرداری به عنوان شرکتی که کارگزاری را انجام می دهد با مردم قراداد بسته و صلح نامه امضا کرده است.
این مجتمع شامل بخش های شهربازی سرپوشیده و مدرن، تالار ویژه کودکان، فست فود و فود کورت، بازار ویژه طلا، هایپر مارکت با مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر است، پارکینگ در جوار مجتمع با ظرفیت بالایی که حتی خیابان های اطراف را هم پوشش دهد نیز در فاز دوم این پروژه به بهره برداری می رسد.
این پروژه به منظور تعبیه فضای مناسب، گل آرایی، آب نما و نورپردازی ویژه در ورودی مجتمع از سمت میدان ابراهیم، ده متر بیشتر از آنچه که باید عقب نشینی داشته، سیستم تهویه مطبوع مناسب، تمام قسمت ها از نظر سیستم هوا رسانی جدا شده، سیستم حفاظتی و حراستی مدرن نصب شده و
بر روی پشت بام این مجمتمع نیز بام رفسنجان تعبیه خواهد شد و فضای مفرحی ایجاد می شود.

کار احداث پروژه پیامبر اعظم با زیر بنای ۴۰ هزار متر مربع در دو فاز تجاری، اداری، تفریحی و پارکینگ با سرمایه گذاری ۴۰ میلیاردی آغاز شد و تاکنون قریب به ۶۰ میلیارد هزینه شده است.

این پروژه عظیم با وجود پیشرفت ۹۵ درصدی متوقف شده است، مشکل اصلی این پروژه که قریب به چهارسال است راه اندازی آن را به تعویق انداخته است ورودی آن است که با یازده مغازه قدیمی دور میدان ابراهیم مسدود شده و بایستی تخریب شوند، این مغازه ها از طرفی متعلق به اداره اوقاف است و از طرفی مغازه داران هم سابقه کسب چندین ساله را در این مغازه ها دارند.

محمدرضا ملکی یکی از سرمایه گذاران این پروژه در گفت و گو با خبرنگار ما از اختلاف سرمایه گذار با مسئولان جدید اداره اوقاف سخن گفت و بیان کرد: امضای شرکت سرمایه گذاری عمران و سازمان اوقاف پای قراردادهای این پروژه است، جلسات متعددی با حضور مسئولان شهرستان نیز برگزار شده اما به صورت جلسات اعتنایی نمی شود.

این سرمایه گذار ادامه داد: آبان سال ۹۸ پیگیر موضوع از تهران شدیم، از سوی مدیر کل حقوقی سازمان اوقاف دستورالعملی صادر شد که ظرف یک ماه آینده درب ورودی بازگشایی شود، مشارکت اوقاف مشخص شود و مغازه ها تخریب شود اما متاسفانه این زمان آنقدر طول کشید تا به سال ۹۹ رسید.

وی افزود: آذر ۹۹ باز هم با پیگیری فرماندار که بسیار سپاسگزارم از همکاری وی، به این نتیجه رسیدند که جلسه ای دیگری با حضور مدیر کل حقوقی سازمان اوقاف برگزار  و اکتفا شد به صورت جلسه قبل همه امضاها گرفته شد، مفاد صورت جلسه یک فرصت داده شده ظرف دو هفته آینده کارشناسی شود و ما به عنوان سرمایه گذار حق کسب پیشه را بپردازیم.
ملکی گفت: روال همه مردم در قبال ملک و حقی که داشتند سرمایه گذاری کردند کارشناس خبره دادگستری قیمت گذاری شد و در پروژه سهیم شدند و اوقاف نیز به همین شکل انجام شد تمام ملک اوقاف در ساختمان پاساژ رعایت و جدا هست.

وی ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ متر از زمین منطقه مجتمع تجاری متعلق به اوقاف است که از این مقدار ۶۰۰ متر جزو پروژه می ماند و مابقی جزو تخریبی هاست.

این سرمایه گذار بیان کرد: از آن ۱۵ روز چهارماه گذشته و هنوز گفته می شود که کارشناسان قرار است نظر خود را اعلام کنند و جوابی بیرون نیامده است.

ملکی تصریح کرد: در صورت همراهی مسئولان امر حداکثر دو ماه آینده می شود مجتمع را افتتاح کرد، درب ورودی باید باز شود تا این کار امکان پذیر شود، ساختمان کامل است و قابلیت افتتاح دارد؛ مجتمع در نهایت ۱۱ ورودی خواهد داشت اما اصلی ترین ورودی از سمت میدا ابراهیم است، با سایر مغازه ها مشکلی نداریم، مردم حق و حقوقی که به انها تعلق می گیرد را می خواهند.

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم اظهار کرد: این مجتمع از لحاظ کیفیت در استان بی نظیر است، تنها پروژه ای بود که اطراف پروژه باز بود و مردم نحوه ساخت و نوع ساخت و عملکرد را شاهد بودند.

وی در ادامه بیان کرد: نباید کاری کرد که اعتماد مردم نسبت به سرمایه گذار پایین آید و از طرفی موجب دلسرد شدن سرمایه گذار شود، به جناح سیاسی کاری نداریم هیچ کدام از مسئولان دلشان نخواسته که از مجموعه بازدید و حمایت کنند.
ملکی گفت: همه چیز را به برجام گره می زنیم در حالی که رونق و ایجاد اشتغال با مدیریت قوی امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: قریب به ۸۰۰ نفر نیروی خدماتی و اداری در این مجموعه مشغول بکار می شوند، مجتمع ۸ سال است که ساخته شده اما کسی نمی آید و حاضر نیست کمک کند تا افتتاح شود.

ملکی بیان کرد: در این شهر به سرمایه گذار احترام نمی گذارند اعتماد مشارکتی مردم را از بین می برند، خوب است با خوش بینی به سرمایه گذار نگاه کنیم نگاه مستکبرانه نداشته باشیم سرمایه گذار پولش را در رفسنجان نگه می دارد.
وی خاطر نشان کرد: پروژه هایی همزمان با ما در استان های دیگر آغاز به احداث شدند و به اتمام و افتتاح رسیدند اما پروژه ما بر زمین مانده است، رقابت باعث رونق می شود راه اندازی این پروژه موجب رقابت و در نتیجه رونق بیشتر در شهر می شود.
انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان مجتمع تجاری پیامبر اعظم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا م

    اگر مسولان رفسنجان بی تفاوت نبودند که اموال معدن مس رفسنجان را دو دستی در اختیار کرمان نمیگذاشتند وای از این روزگار
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان