نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس مطرح کرد:

ضرورت نگاه ویژه مس به حوزه اشتغال در رفسنجان و انار /نقش اقتصادی مس در حوزه انتخابیه باید دیده شود

  • شناسه خبر: 181544
ضرورت نگاه ویژه مس به حوزه اشتغال در رفسنجان و انار /نقش اقتصادی مس در حوزه انتخابیه باید دیده شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۰ درصد تولید مس کشور از معدن رفسنجان است و مس از صنایعی چون خودروسازی، فولاد، آلومینیوم و…حمایت می کند و به عنوان حامی مالی و اقتصادی نقش آفرین است و در بورس نیز دارای جایگاه ویژه ای می باشد، افزود: متأسفانه در رفسنجان و انار حضور پررنگ ندارد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت نگاه ویژه مس به حوزه اشتغال در رفسنجان و انار /نقش اقتصادی مس در حوزه انتخابیه باید دیده شود

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام  حسین جلالی در تشریح نشست با رئیس هیأت عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: سفر مدیران عامل محترم ایمیدرو و مس به دعوت اینجانب صورت گرفت و با توجه به اینکه معادن مس سرچشمه در حوزه استحفاظی رفسنجان است علیرغم جلسه علنی و کمیسیون مشترک ضرورت دیدم با توجه به پیشنهاد مدیران عامل محترم ایشان را در بازدید یک روزه و شرکت در جلسات مهم کاری همراهی نمایم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۰ درصد تولید مس کشور از معدن رفسنجان است و مس از صنایعی چون خودروسازی، فولاد، آلومینیوم و…حمایت می کند و به عنوان حامی مالی و اقتصادی نقش آفرین است و در بورس نیز دارای جایگاه ویژه ای می باشد، افزود: متأسفانه در رفسنجان و انار حضور پررنگ نمی باشد، لذا در آن جلسات این موضوع را به مسئولان و مدیران تبیین نمودم.
وی با انتقاد از عدم ایجاد صنایع پایین دستی مس و سهمیه پایین اشتغال رفسنجان و انار در حوزه مس خواستار تاسیس و راه اندازی صنایع و پایین دستی مس جهت افزایش اشتغال شد اضافه نمود: بعد از سالها یک آزمون برگزار شد و ۵۰۰ نفر نیرو جذب کردند که از شهرستان های همجوار نیز بکار گرفته شدند
حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: مطالبه ما از شرکت مس در کنار خدمات اجتماعی که انجام می دهد این است که حداقل بخشی که در شورای معادن تصویب شد از حقوق دولتی و معافیت های مالیاتی در رفسنجان و انار هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه آلایندگی و مضرات مس شامل حوزه رفسنجان و انار می شود و باید منفعتش هم به این حوزه استحفاظی برسد، افزود: انار در ۴۰ کیلومتری معدن میدوک است و از میدوک آسیب می بیند اما منفعتی از این مجتمع در حوزه اشتغال و حق آلایندگی نمی بیند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه قرار شد اشتغال رفسنجان و انار در مس بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اکتشافات خوبی که در مس رفسنجان صورت گرفته زمینه توسعه معدن مس رفسنجان در دستور کار قرار گیرد.
وی از ایجاد کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی توسط مس خبر داد که اشتغال خوبی را در پی خواهد داشت و بهره‌بردای از تصفیه خانه مرکزی آب رفسنجان حداکثر تا یک سال و نیم آینده را دیگر قول مدیرعامل شرکت مس خواند.
حجت الاسلام جلالی تکمیل ورزشگاه شهدای صنعت مس که حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد، تا ۶ ماه آینده را متذکر شد و اضافه نمود: مطالبه دیگر بنده در این جلسه تأمین آب منطقه ویژه اقتصادی توسط مس بود که امیدواریم تحقق یابد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه رودخانه شور به سد سرچشمه منتهی شده و مانع ورود آن به رفسنجان شده است و خشک شدن ۵۰ درصد روستاهای غربی رفسنجان رقم خورده، خواستار آن شدیم که در ازای آن ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه وارد حوزه شرب رفسنجان شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت مس نسبت به مرمت آثار باستانی شهرستان عنوان کرد: همچنین درخواست نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی دادیم که توسط مس ایجاد شود و دستوراتی از وزیر در این خصوص برای مس رفسنجان گرفتیم که در حال انجام است.
حجت الاسلام جلالی در پایان متذکر شد: همه مسئولان شهرستان توجه داشته باشند که عنوان “مجتمع مس رفسنجان” را به کار ببرند، این عنوان توسط رئیس جمهور و مدیران هم به کار برده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حسین جلالی رفسنجان معدن مس سرچشمه نماینده مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نادر

    ضمن تشکر و قدردانی از نماینده محترم که انصافا" بعد از ورود به مجلس تلاش خستگی ناپذیری را برای آبادانی و پیشرفت رفسنجان آغاز کرده اند ذکر یک نکته را لازم میدانم اینکه فقط مسئولین مجتمع مس رفسنجان بکار ببرند کافی نیست بلکه لازم است بطور رسمی در اساسنامه مجتمع نام آن تغییر پیدا کند تا در رسانه ها و مطبوعات هم این عنوان مصطلح شود .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان