هشدار رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان نسبت به دورهمی شب یلدا / مردم رعایت نکنند موج سخت تری در پیش داریم

  • شناسه خبر: 181176
هشدار رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان نسبت به دورهمی شب یلدا / مردم رعایت نکنند موج سخت تری در پیش داریم

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: وضعیت نارنجی شهرستان بدین معنا نیست که مردم رفت و آمد داشته باشند موج های سختی تری در پیش داریم مخصوصا در شب یلدا؛ اگر مردم دورهمی داشته باشند.

خانه » آخرین اخبار » هشدار رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان نسبت به دورهمی شب یلدا / مردم رعایت نکنند موج سخت تری در پیش داریم

به گزارش خانه خشتی؛ علی موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موج سوم کرونا را در شرایط سختی سپری کرده ایم در موج اول این بیماری ۱۶ نفر و موج دوم ۵۰ نفر از همشهریان جان خود را از دست دادند.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان افزود: در موج سوم کووید ۱۹، ۱۵۴ نفر جان خود را از دست دادند و این فوتی ها تا الان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۱۶ نفر در آی‌سی‌یو و ۳۵ نفر در بخش‌های بستری به‌سر می‌برند.

موسوی ضمن اظهار نگرانی از وضعیت فعلی شهرستان، خاطرنشان کرد: اینکه وضعیت شهرستان نارنجی است بدین معنا نیست که مردم رفت و آمد داشته باشند و همه چی عادی انگاشته شود؛ موج های سختی تری در پیش داریم مخصوصا در شب یلدا؛ اگر مردم دورهمی داشته باشند.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان بیان کرد: جمعیت زیادی از شهر هنوز به کرونا مبتلا نشده اند ضرورت دارد مردم رعایت کنند.

موسوی عنوان کرد: در دوماهه گذشته مهر و آبان ماه سه برابر هفت ماهه بیمار داشتیم و سختی زیادی متحمل شدیم کادر درمان تلاش کرد آمار مرگ و میر را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه مرگ و میرهای کرونایی رفسنجان ۲.۵ تا ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است، افزود: خیران در تامین اولیه مواد اولیه و دستگاه های اکسیژن از جمله مجتمع مس سرچشمه با راه اندازی بخش بحران کمک زیادی به کادر درمان کردند و خیران “نذر نفس” هم با ما در ارتباط دارند و به ما کمک خواهند کرد.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش بحران شهدای مس با ۱۵ تخت و ۳۰ تخت آی‌سی‌یو به بیماران خدمت رسانی می کند، گفت: در این بخش تصمیم گرفته شده ۱۷ تخت سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو تبدیل شود تا در صورت وضعیت بحران، آمادگی بیشتر داشته باشیم.

موسوی یادآور شد: هزینه های بیماران کرونایی معمولا با بیمه محاسبه می شود و نسبت به بقیه بیماران هزینه بیشتری گرفته نمی شود.

وی بیان کرد: ۶۷ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۱۱ نفرشان سزارین شدند و ۵ نفر زایمان طبیعی انجام دادند و یک مورد فوتی داشتیم.

موسوی ادامه داد: یکی از مادران باردار وضعیت وخیمی داشت که با بستری در آی سی یو هم خودش بهبود یافت هم نوزادش سالم است.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان به کرونا مبتلا شدند و دو نفر از هم در استراحت به سر می برند.

وی اذعان داشت: مس ۱۲ ملیاردتومان برای تجهیز سالن بحران، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و… هزینه کرد و خیران هم در خرید دستگاه‌های اکسیژن‌، تجهیزات حفاظتی و …به کمک بخش درمان آمدند ضمن اینکه برخی خیران برای تجهیز آزمایشگاه، بخش زنان و توسعه بیمارستان پیش قدم شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان علی موسوی کرونا نشست خبری یلدا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان