جوابیه مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان در پاسخ به انتشار مطلبی در یکی از سایت های محلی

  • شناسه خبر: 180529
جوابیه مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان در پاسخ به انتشار مطلبی در یکی از سایت های محلی

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان در پاسخ به انتشار مطلبی در یکی از سایت های محلی این شهرستان درباره این مدرسه علمیه، جوابیه صادر کرد.

خانه » اجتماعی » جوابیه مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان در پاسخ به انتشار مطلبی در یکی از سایت های محلی

به گزارش خانه خشتی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان در پاسخ به انتشار مطلبی در یکی از سایت های محلی این شهرستان درباره این مدرسه علمیه، جوابیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

۱- انتشار چنین مطالبی از شخصیتی رسانه ای و فرهنگی بسیار باعث تعجب هر منصفی است. شما خوب به عواقب و تاثیرات چنین مطالبی واقف هستید،زیرا خیلی از افراد این مطالب را بدون تحقیق و اطلاعات تلقی به صحت و قبول می کنند لذا حداقل انتظار و توقعی از کسی که خیر خواه وواقع بین باشد و قصد تخریب و ترور شخصیت را نداشته باشد با دیدن چنین مطالبی اولا با حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا رمضانی پور مسئول محترم سفیران هدایت رفسنجان یا یکی از افراد مطلع از وقایع سفیران هدایت تماس می گرفت و درصورتی که قانع نمی شداقدام مینمود.
ثانیا : به مرکز مدیریت حوزه های علمیه گزارش داده می شد تا آنها پیگیری کنند.نه اینکه با لحنی بدور از فرهنگ وادب رسانه ای از افراد نام برده شودو در فضای مجازی پخش گردد و شما خوب میدانید این مطلب با استناد به سایت خبری حضرتعالی پخش میشودو تهیه کننده و منتشر کننده این مطلب بی اساس و کذب (این ادعا از نکات آینده بخوبی روشن می شود) در گناه همه شریک است. در اینجاتوجه شما را به آیه شریفه ۴۹ سوره مبارکه کهف جلب می کنم (وَوُضِعَ الْکِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِینَ مُشْفِقِینَ مِمَّا فِیهِ وَیَقُولُونَ یَا وَیْلَتَنَا مَالِ هَذَا الْکِتَابِ لَا یُغَادِرُ صَغِیرَهً وَلَا کَبِیرَهً إِلَّا أَحْصَاهَا ۚ وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا ۗ وَلَا یَظْلِمُ رَبُّکَ أَحَدًا)
ترجمه: کتاب (و نامه اعمال) در میان نهاده مى‌شود، پس مجرمان و گناهکاران را مى‌بینى که از آنچه در آن است بیمناک‌اند و مى‌گویند: واى بر ما، این چه نوشته‌اى است که هیچ (خرد وکلان) کوچک وبزرگى را فروگذار نکرده مگر اینکه برشمرده است! و آنچه انجام داده‌اند (مقابل خود) حاضر مى‌یابند وپروردگارت به هیچ‌کس ستم نمى‌کند. نمونه این آیه شریفه در قرآن کریم بسیار است .تمام مشکل ما انسانها فراموشی این روز است که امید وارم خداوند متعال بحق محبوبش خاتم الانبیاءو اوصیاء گرامیش علیهم السلام همه را از خواب غفلت بیدار کند.
۲- تهیه کننده این متن یا کاملا بی اطلاع از مسائل سفیران بوده و یا خیلی بی انصاف ومغرض بوده زیرا در تاریخ سوم خرداد۹۹ هیئتی حقوقی از مرکز مدیریت قم جهت بازدید تشریف آوردندپس از اتمام بازدید از این همه فعالیت و پیشرفت و زحمات حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا رمضانی پور درجهت خود کفایی مدرسه متعجب شدند.درخصوص زدن اسناد بنام مرکز مدیریت قم تصمیم آن مرکز برآن شده اسناد مالکیتی تمام مدارس علمیه کشور ساماندهی و بنام مرکز مدیریت قم شود با وجود اینکه املاک و مستقلات مدرسه علمیه سفیران هدایت رفسنجان بنام خود حوزه بوده (به تعبیر موسسه حوزه علمیه سفیران هدایت) بدون هیچ دریغی در مراحل انجام می باشدو مراحل اولیه کار از قبیل عوارض شهرداری و مالیات و.. انجام شد و تمام هزینه های نقل وانتقال را نیزمرکز مدیریت حوزه های علمیه قم پرداخت نمود و اسناد در حال انتقال است.کافی است هر فرد منصف و بی غرضی یک تماس با واحد حقوقی مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم بگیرد تا صحت وصدق این مطلب را در یابد و این مدرسه زیر نظر حوزه های علمیه کشور می باشد و بخشی از هزینه های جاری آن از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه پرداخت میشود.
۳- حوزه های علمیه تنها پشتوانه ای که دارند عنایت حضرت بقیه الله الاعظم روحی و اواح العالمین لتراب مقدمه الفداءاست و هیچگونه ردیف بودجه دولتی و…….. غیر از وجوه هات شرعیه با اجازه مراجع تقلید و خیرات و تبرعات مردم عزیز و خیرین ندارند لذا بعضی از موسسین ومسئولین حوزه های علمیه که دور اندیش هستند به فکر تهیه پشتوانه مالی برای حوزه های تحت مسئولیت خود هستند که حاج آقا رمضانی پور از همین افراد می باشد درست است که وجوهات و خیرات و کمکهای مردمی و خیرین اساس کار است ولیکن جمع آوری و مدیریت ومصرف بجا کار کوچکی نیست و از اهمیت بالایی برخوردار است
۴- در این متن آمده :((حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان در اختیار امام جمعه فعلی قرار نگرفته است. ))
اولا این هم یکی دیگر از بی اطلاعی کامل تهیه کننده می باشد زیرا حوزه های علمیه زیادی در کشور وجود دارد که با مسئولیت غیر امام جمعه اداره می شود در رفسنجان هم وقتی از طرف شورای سیاستگذاری تشریف آوردند جهت تحویل گرفتن اموال ، حوزه‌هایی که حاج آقای رمضانی پور در زمان انتصاب امام جمعه ای ساخته، تحویل گرفتند و در اختیار امام جمعه محترم شهرستان قرار گرفت اما سفیران هدایت که قبل از امام جمعه ای ایشان تاسیس شده بود تحت مسئولیت ایشان گذاشتن این مدرسه مبارکه با امام جمعه محترم شهرستان که شخصیتی عالم ووراسته می باشد تعامل دارد.
۵- در این متن آماده ((امام جمعه سابق قصد فروش برخی از املاک حوزه های علمیه سفیران هدایت را داشته است ))اگر کسی منصف باشد تمام مطالب را مینویسد نمی دانم نویسنده این متن اطلاع ندارد یا کتمان می کند که فروش املاک حوزه علمیه اولا با کسب موافقت و نظارت مرکز مدیریت حوزه های علمیه صورت می گیرد و به قصد تبدیل به احسن می باشد لذا حاج آقای رمضانی پور با شهردار وقت صحبت کردند که یکی از ساختمان های حوزه سفیران هدایت را خریداری کند که بخشی از قیمت آن را یک زمین خوب و مناسب در محل مناسب در اختیار حوزه سفیران هدایت قرار دهد و بخشی دیگر را نقدی پرداخت کند تا یک مدرسه علمیه خوب ،وسیع و درخور شهرستان رفسنجان ساخته شود آیا این متن منتشر شده با واقعیت وانصاف سازگار است؟
۶- لازم می دانم در جواب یکی از افرادی که این متن را از سایت نقل کرده و مطلبی را اضافه نموده نکاتی را عرض کنم در این نامه آمده است: ((یکی از ثروتمند ترین حوزه های علمیه کشور می باشد املاک و مستقلات متعلق به آن پتانسیل پرداخت هزینه کامل حوزه های علمیه کشور را داردو ادعا شده زمین حوزه علمیه سفیران هدایت را آموزش و پروش اهدا نموده است. ))
الف) نویسنده این متن از حیث اینکه خودش توجه نداشته اعتراف به توانمندی و پرکاری و پرتلاش بودن حاج آقای رمضانی پور نموده است درست است وجوهات شرعیه و کمکهای مردم مسلمان و خیرین بوده و اساس کار است ولی ارزش کار کسی که اینها را مدیریت می‌کند کم نیست.
ب) این نویسنده یا به اعداد و ارقام توجهی ندارد یا تعداد حوزه های علمیه کشور را نمیداند که چنین ادعای کذب بزرگی نموده است اگر نوشته بود ((حوزه های علمیه استان کرمان را می تواند اداره کند)) بهتر بود ولی امکانات این مدرسه مبارکه خودش را تا ۲۵۰ طلبه در حال تحصیل به خوبی اداره می‌کند .
ج) در رابطه با زمین سفیران هدایت عرض میکنم که این زمین را مدرسه علمیه سفیران هدایت از اداره آموزش و پرورش رفسنجان به قیمت روز به مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خریداری شده و وجه آن را طی ۵ فقره چک ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی بانک ملت پرداخت نمود.
در جایی که از آقایان حاج حسین صفری و حاج علیرضا خادم الحسینی نامبرده شده بزرگوارن از چهره های متشخص و فرهنگی شهرستان هستند که خدمات زیادی در جهت گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی شهرستان داشته اندو بر هیچ کس پوشیده نیست. که به عنوان اعضاء هیئت امناء در چندین سال بدون هیچ چشم داشتی ازوقت و مال و خانواده خود گذشته ودر جهت افزایش فرهنگ دینی و معنوی شهرستان در خدمت حوزه علمیه بوده اند و در این سال‌ها تلاش ها و اقدامات زیادی را جهت پیشبرد اهداف والای حوزه علمیه شهرستان داشته اند.
در پایان با جمله مبارکه امام سجاد علیه السلام در دعای شریف مکارم الاخلاق کلام خود را ختم می کنم ((وَ عَمِّرْنِی مَا کانَ عُمْرِی بِذْلَه فِی طَاعَتِک، فَإِذَا کانَ عُمْرِی مَرْتَعاً لِلشَّیطَانِ فَاقْبِضْنِی إِلَیک)) عمر مرا تا زمانی که صرف طاعتت شود طولانی گردان و هرگاه عمرم چراگاه شیطان گشت جانم را بستان و به سوی خود ببر.
از حوصله همه خوانندگان گرامی تشکر می کنم از اینکه وقت شما عزیزان را گرفتم .فقط به عنوان وظیفه شرعی و الهی ام که دفاع از یک خدمتگزار است،می باشدوجز واقعیت و حقیقت را ننوشتم گرچه بعضی بدخواهان متهم به چاپلوسی کنند. أَ وَ لا یَعْلَمُونَ أَنَّ أللهَ یَعْلَمُ ما یُسِرُّونَ وَ ما یُعْلِنُونَ بقره آیه ۷۷
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان

انتهای پیام/

برچسب ها:
جوابیه حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان