50 فرم عکس یادگاری از اربعین 98 در کربلا؛

داغ اربعین

  • شناسه خبر: 179876
داغ اربعین

داغ دوری از رفیق آشنایمان بر دلهایمان مانده …

خانه » فرهنگی مذهبی » داغ اربعین

به گزارش خانه خشتی، وقتی یاد سلام هایی می افتم که از روبروی تل زینبیه، همون جایی که بساط خادم های موکب خاتم الانبیاء پهن بود، یه لحظه روی پا می ایستادم و به گنبد آقا سلام می‌دادم، ناخودآگاه یه حس دلتنگی عجیبی رو دلم می نشیند و اشک تو چشمهام جمع میشه.

حاج آقا عظیمی روحانی موکب دو سه روز مانده به اربعین پشت تریبون می گفت هرکسی زیارت اربعین رو خونده حرکت کند و به سمت ایران برگردد، کربلا روز اربعین غوغاست.

صبح اربعین ۹۸، دوربینم را برداشتم به اولین خیابان منتهی به حرم که رسیدم سیل جمعیت رسیدنمون رو به حرم سخت کرد، همون اول خیابون وایسادم و شروع به عکس گرفتن کردم، هزار جور آدم، چهره های ایرانی و عراقی، یمنی و بحرینی، لبنانی و مسیحی و زرتشتی، از هر دین با هر لباسی، زن و مرد، کوچک و بزرگ، همه به سمت حرم در حرکت بودند ، اینجا بود که این بیت شعر را با خود زمزمه کردم “این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست، این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست”.

کربلا در اربعین محشر است، محشری از جنس عشق، عشق به ساحت مقدس حسین بن علی(ع).

اما امسال ما ماندیم و داغ اربعین بر دل های ما، داغ زیارت اربعین خواندن در بین الحرمین، یادش بخیر جای سوزن انداختن در بین الحرمین نیست در روز اربعین.

حتما اربعین امسال جای موکب خاتم الانبیاء و خیمه گاه بچه های رفسنجان مقابل تل زینبیه خالی است، جای صف طولانی پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع)، جای چای شیرین موکب خاتم الانیبیاء که خستگی را از تنت بیرون میکرد.

آقاجانم آشوب دلهایمان را ببین، اربعین سال آینده بطلب ما را، تو سینه هامون حسرت زیارت مانده، نظری بفرما…

نوشته و عکس از مریم مرادی؛

انتهای پیام/

برچسب ها:
اربعین اربعین98
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان