پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

بسیجیان برای پاکسازی منطقه کبوترخان از ملخ ها به میدان آمدند

به گزارش خانه خشتی؛ محمدجواد فصیحی فرمانده حوزه مقاومت بسیج روستای کبوترخان با اعلام این خبر گفت: به همت شورای اسلامی، دهیاری، همکاری حوزه مقاومت امام خمینی روستای کبوترخان و جمعی از بسیجیان، کشاورزان و مالکان ۹۰ درصد مناطق آلوده به ملخ در این روستای پاکسازی شد.
وی بیان کرد: قریب شش هزار هکتار از منطقه کبوترخان که به ملخ آلوده شده بود از دوشنبه هفته گذشته با تهیه سموم توسط خیرین تهیه و کار پاکسازی آغاز شد و به مدت ۶ روز ادامه داشت.
فصیحی افزود: از روز سه شنبه هم سم توسط اداره جهاد کشاورزی و آب توسط منابع طبیعی جهت پاکسازی منطقه تهیه شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج روستای کبوترخان عنوان کرد: طبق گزارش منابع طبیعی، کانون اول آفت ملخ در منطقه چاه جعفر و جلال اباد در سطح ۴۵۰۰ هکتاردرسال ۹۰ بوده است، این منطقه بعنوان کانون دوم در فصل آفت پایش شده و در هفته‌ی اخیرمساحت ۶ هزار تا ۶۵۰۰ هکتار به صورت لکه‌ای وپراکنده مورد هجوم ملخ‌ها قرار گرفته و محل تخم گذاری آن‌ها در بستر رودخانه‌ی سفید که دارای خاک وشرایط مناسب جهت تخم گذاری بوده است که درطول ۱۳ کیلومتر بستر رودخانه پراکنش داشته اند.
وی ادامه داد: قبل از اینکه این ملخ‌ها قابلیت پرواز پیدا کنند با همکاری شورای اسلامی، دهیاری، حوزه مقاومت امام خمینی، کشاورزان، جهادکشاورزی و منابع طبیعی سمپاشی و نابود شدند.
فصیحی با اشاره به اینکه تعداد بسیجی‌هایی که دراین طرح شرکت کرده اند ۲۴ نفر بودند گفت: هر روز منطقه آلوده به آفت توسط کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیده بانان محلی شناسایی می‌شد و کانون‌های ملخ و مختصات محل با دستگاه جی پی اس برداشت و به دهیاری و تراکتور‌های سمپاش جهت اعزام به منطقه اطلاع داده می‌شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل