بسیجیان برای پاکسازی منطقه کبوترخان از ملخ ها به میدان آمدند

  • شناسه خبر: 177756
بسیجیان برای پاکسازی منطقه کبوترخان از ملخ ها به میدان آمدند

با همکاری شورای، دهیاری و جمعی از بسیجیان منطقه کبوترخان شهرستان رفسنجان ۹۰ درصد مناطق آلوده به ملخ در این روستا پاکسازی شد.

خانه » اجتماعی » بسیجیان برای پاکسازی منطقه کبوترخان از ملخ ها به میدان آمدند

به گزارش خانه خشتی؛ محمدجواد فصیحی فرمانده حوزه مقاومت بسیج روستای کبوترخان با اعلام این خبر گفت: به همت شورای اسلامی، دهیاری، همکاری حوزه مقاومت امام خمینی روستای کبوترخان و جمعی از بسیجیان، کشاورزان و مالکان ۹۰ درصد مناطق آلوده به ملخ در این روستای پاکسازی شد.
وی بیان کرد: قریب شش هزار هکتار از منطقه کبوترخان که به ملخ آلوده شده بود از دوشنبه هفته گذشته با تهیه سموم توسط خیرین تهیه و کار پاکسازی آغاز شد و به مدت ۶ روز ادامه داشت.
فصیحی افزود: از روز سه شنبه هم سم توسط اداره جهاد کشاورزی و آب توسط منابع طبیعی جهت پاکسازی منطقه تهیه شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج روستای کبوترخان عنوان کرد: طبق گزارش منابع طبیعی، کانون اول آفت ملخ در منطقه چاه جعفر و جلال اباد در سطح ۴۵۰۰ هکتاردرسال ۹۰ بوده است، این منطقه بعنوان کانون دوم در فصل آفت پایش شده و در هفته‌ی اخیرمساحت ۶ هزار تا ۶۵۰۰ هکتار به صورت لکه‌ای وپراکنده مورد هجوم ملخ‌ها قرار گرفته و محل تخم گذاری آن‌ها در بستر رودخانه‌ی سفید که دارای خاک وشرایط مناسب جهت تخم گذاری بوده است که درطول ۱۳ کیلومتر بستر رودخانه پراکنش داشته اند.
وی ادامه داد: قبل از اینکه این ملخ‌ها قابلیت پرواز پیدا کنند با همکاری شورای اسلامی، دهیاری، حوزه مقاومت امام خمینی، کشاورزان، جهادکشاورزی و منابع طبیعی سمپاشی و نابود شدند.
فصیحی با اشاره به اینکه تعداد بسیجی‌هایی که دراین طرح شرکت کرده اند ۲۴ نفر بودند گفت: هر روز منطقه آلوده به آفت توسط کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیده بانان محلی شناسایی می‌شد و کانون‌های ملخ و مختصات محل با دستگاه جی پی اس برداشت و به دهیاری و تراکتور‌های سمپاش جهت اعزام به منطقه اطلاع داده می‌شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پاکسازی منطقه کبوترخان از ملخ حوزه مقاومت بسیج کبوترخان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان