پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

۲۸ ابرکارخانه در استان کرمان افتتاح می شود

به گزارش خانه خشتی؛ مهدی حسینی‌ نژاد عصر روز گذشته در آیین‌ گشایش‌ هشتمین‌ نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری اظهار کرد: در استان کرمان بالغ بر شش میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده است که در قالب ۴۲ ماده معدنی در حال استخراج است و سالانه بیش از ۹۳ میلیون تن انواع مواد معدنی در حال استخراج است و بالغ بر ۵۰ درصد حقوق دولتی در کشور از استان کرمان پرداخت می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: به واسطه منابع خدادادی که خداوند به این استان عنایت کرده و با زحمات مسئولین دلسوز و علی رغم چالش ها و تحریم ها، در استان کرمان تکمیل ارزش افزوده برای این معادن اتفاق افتاده است.

وی افزود: در استان کرمان برای تولید ۲۸ میلیون تن گندله و ۱۰ میلیون تن آهن اسفنجی و نیز ۱۰ میلیون تن شمش برنامه ریزی شده است و عملیات راه اندازی بیش از ۲۸  ابر کارخانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در استان کرمان آغاز شده که تعدادی به بهره برداری رسیده و تعدادی هم در حال اجرا هستند که این کارخانه ها فرصت مناسبی برای خدمات و قطعه سازی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: یکی از راه های ارتباط و تعامل شرکت های معدنی با سرمایه گذاران برگزاری نمایشگاه معادن است.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت شورای معادن و معافیت های این شورا جهت کمک به بهره برداران معادن و سرمایه گذاران، استفاده می کنیم.

حسینی نژاد گفت: سال گذشته با کمک شرکت ملی مس ایران این تجربه به صورت پایلوت اتفاق افتاد و مسیری برای صنایع و معادن و سرمایه گذاران بخش صنعت و معادن فراهم شده است از این ظرفیت برای سرمایه گذاران استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل