پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

نابودی ۱۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفسنجان در اثر آتش‌سوزی

به گزارش خانه خشتی؛ جلال حسن شاهی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته اطفاء حریق جنگلها و مراتع شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری اظهار کرد: سال گذشته هفت مورد حریق رخ دادکه ۹۵ درصد گردشگران عامل این آتش‌سوزی بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان افزود:در اثراین آتش سوزی ها ۱۳ هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان نابود و از بین رفت.

وی به استناد مواد  ۴۵ و ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع بر الزام  همکاری کلیه دستگاهها و  ارگانهای دولتی در زمان حریق  تاکید کرد و افزود: امسال نسبت به سال گذشته به مراتب شرایط بروز حریق در عرصه های منابع طبیعی ، مزارع  و باغات کشاورزی ، فراهم تر است.

حس شاهی بر رعایت اصول ایمنی از سوی احاد مردم بخصوص در تعطیلات پایان تاکید کرد و گفت: دو هفته پیش، در منطقه راویز آتش‌سوزی صورت گرفت و جمعه گذشته هم در اثر سهل‌انگاری گردشگران ۲٫۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از بین رفت که به سختی با تلاش  دهیاری و شورای مانی و بخشدار مرکزی و آتش‌نشانی مهار شد.

وی با اشاره به اینکه ضرر آتش‌سوزی در هر روستا برای همان روستاست خاطرنشان کرد: بخشداران مکاتباتی با شوراها داشته باشند و آن‌ها را ملزم کنند که تمام تدابیر برای پیشگیری از حریق را داشته باشند.

حسن‌شاهی تصریح کرد: خرید تانکر آب‌پاش از ملزوماتی‌ست که برای مانی، راویز و مناطق دیگر تا بتوان در مهار آتش‌سوزی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

خروج از نسخه موبایل