پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

ضرورت هماهنگ بودن بخش خصوصی با دولت برای نجات پسته

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پسته شهرستان رفسنجان اظهار کرد: تعامل مثبت و تنگاتنگ مبتنی بر قانون بین دستگاه های دولتی و بخش خصوصی کارساز است.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در بحث مبارزه با کرونا همکاری و تعامل بین بخش ها، افراد و تشکیل کمیته واکنش سریع باعث شد بهتر در این مسیر گام برداشته شود.
وی افزود: بخشی از فعالیت های مردم به بدنه مردم وصل است و مردم اگر بدانند برای استحصال حقشان قدمی برداشته می شود به کمک خواهند آمد.
هرندی عنوان داشت: بخش خصوصی هم از لحاظ فکری و هم مدیریتی باید با بخش حاکمیت دولت سازگار و هماهنگ باشند تا بتوانند با ارائه اظهار نظرها و پیشنهادات خود به یک فهم مشترک برسند و دولت هم به عنوان متولی امر برای تحقق ایده ها و اظهار نظرها پشت آنها خواهد بود.
مقام عالی دولت در رفسنجان با بیان اینکه منافع عرصه کشاورزی در رفسنجان منافع همه مردم است گفت: بخش خصوصی در قالب مجموعه اتاق بازرگانی، خانه کشاورز و جهاد کشاورزی و هر نهاد متربط، با همکاری همدیگر می توانند موفق عمل کنند.
وی افزود: مسئولیت های اجتماعی در رفسنجان با پیشنهادات موفق تر است، سیگنال های ما در بخش کشاورزی و خصوصی مهم است و با رابط هایی که وجود دارد شرایط ایجابی و مثبتی ایجاد می شود.
فصیحی هرندی بیان داشت: جهاد کشاورزی با تمام مجموعه باید هماهنگ باشد ضرورت تشکیل کمیته و ستاد پسته در شهرستان و رسیدن به یک تشکل هماهنگ، بسیار مهم است همه باید در این زمینه همکاری داشته باشیم.
وی ابراز داشت: با تشکیل ستاد پسته در رفسنجان شناسایی ظرفیت و پتانسیل هایی که در شهرستان وجود دارد و با ارائه نظرات و پیشنهادات در این حوزه می توانیم موفق تر عمل کنیم.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی هر منطقه و شهرستانی با یکدیگر تفاوت دارد گفت: باید از ظرفیت تبلیغاتی و رسانه ای و همچنین حوزه دانشگاهی کمک گرفت.
در این جلسه که با موضوع تشکیل ستاد و کمیته پسته شهرستان تشکیل شده بود جمعی از فعالین کشاورزی و تاجران پسته در رفسنجان در خصوص ضرورت تشکیل کمیته و ستاد پسته، راهکارهای بحران پسته و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
خبر از منیژه نوروزی

خروج از نسخه موبایل