نشانه هایی از رفتار۱+۵ با ایران در قرآن کریم

  • شناسه خبر: 16924
نشانه هایی از رفتار۱+۵ با ایران در قرآن کریم

به گزارش “خانه خشتی”: ایجاد چالش با کنش های معطوف به پیشرفت و استقلال ملت ها ، از سیاستهای ثابت نظام سلطه است.کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا از زمان ملی شدن صنعت نفت ایران تا به امروز در صدد ایجاد اختلال در مسیر استقلال طلبی و پیشرفت ایران بوده اند که البته بعد […]

خانه » آخرین اخبار » نشانه هایی از رفتار۱+۵ با ایران در قرآن کریم

به گزارش “خانه خشتی”: ایجاد چالش با کنش های معطوف به پیشرفت و استقلال ملت ها ، از سیاستهای ثابت نظام سلطه است.کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا از زمان ملی شدن صنعت نفت ایران تا به امروز در صدد ایجاد اختلال در مسیر استقلال طلبی و پیشرفت ایران بوده اند که البته بعد از انقلاب اسلامی و با ایجاد گفتمان “نه شرقی ،نه غربی،جمهوری اسلامی ” و اتخاذ سیاستهای عزت مدار اسلامی در راس سیاست گذاریهای ملی این نزاع افزایش چشمگیری داشته است.

درحال حاضر این نزاع در مسئله هسته ای متمرکز شده و بارزترین شکل اصطکاک به حساب می آید، به گونه ای که بیش از یک دهه از عمر دیپلماسی ما را به خود اختصاص داده است و به هیچ نتیجه ملموسی هم نرسیده است اما می تواند بهترین فرصت برای بررسی و دستیابی به افکار و نیت دشمنان در مواجهه با ایران اسلامی باشد.

در واقع لازم است با رصد رفتار بازیگران غربی با ایران اسلامی در سالهای اخیر و سنجش آن در میزان قرآن کریم بعنوان اولین منبع قانونگذاری جمهوری اسلامی به منتهای افکار غرب و ۱+۵ پی ببریم .

قرآن کریم در آیات متعددی درقالب “دشمن شناسی” رویکردهای بازیگران رقیب جهان اسلام و مسلمانان را تحت عناوین مشرک ،کافر و منافق بررسی می کند و ضمن تبیین افکار و برنامه های آنها ، وظایف مسلمانان را هم در مواجهه با سلطه گران بر می شمرد:

مدیریت دشمنی ها از سوی یهود

“قطعا سخت ترین دشمنان اهل ایمان را یهودیان و مشرکان خواهی یافت” سوره مائده آیه ۸۲

در طول بیش از یک دهه از علنی شدن برنامه هسته ای ایران سرسخت ترین و تندترین مواضع در مقابل توسعه و دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای را صهیونیست ها داشته اند و از ابتدا هم اصرار بر نظامی و غیر صلح آمیز جلوه دادن آن داشته اند. حتی در قالب احتمالات و اطلاعات غیر مستند به اتهامات علیه ایران متوسل شده و در تندروی و تناقض گویی ، صدای اعتراض بسیاری از نهادهای اطلاعاتی و سیاسی غرب را هم بلند کرده اند.

امروز بر همه روشن است که مدیریت دیالکتیک منازعه علیه ایران بر عهده لابی های یهودی در جهان غرب است و نظر آنها از درجه ای از اهمیت قرار دارد که برخی از نمایندگان کشورهای غربی در ۱+۵ ، قبل و بعد از مذاکره با ایران به تل آویو سفر کرده (سفر وندی شرمن نماینده آمریکا به تل اویو پس از مذاکرات آلماتی ۱ ) و گزارش سفر خود را به مقامات اسرائیل ارائه می کنند.

سخنرانی اخیر نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل و نقاشی مضحکانه وی جهت تحریک سران کشورهای اسلامی و فشار لابی صهیونیستی در کنگره آمریکا برای تشدید تحریمها از نمونه های دیگر اثبات دشمنی آشکار یهودیان با اهل ایمان می باشد.

ماهیت استعماری دشمنان

آیه ۱۰۵ سوره بقره بخش دیگری از ماهیت استعماری دشمنان امروز ایران اسلامی را آشکارتر میسازدآنجایی که خداوند می فرماید:

” نه کفار از اهل کتاب و نه مشرکان هیچ کدام دوست ندارند که از طرف پروردگارتان به شما خیری برسد.”

استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای ضمن اینکه طبق قوانین آژانس بین المللی انرژی هسته ای، حق مسلم ایران میباشد ،فواید و مزایای بی شماری را در عرصه های گوناگون انرژی،پزشکی،کشاورزی و صنعتی و… برای مردم ایران دارد. کافی است که تنها اشاره ای داشته باشیم به مزایای رآکتور تحقیقاتی تهران که با تولید رادیو داروها، مورد استفاده نزدیک به یک میلیون بیمار که اغلب آنها سرطانی هستند می باشد

تحریم و نارضایتی عمومی

رویکرد رفتاری دیگر دشمنان علیه ملت مسلمان ایران در قرآن در آیه ۱۱۸ سوره آل عمران مورد اشاره قرار گرفته است.در جایی که خداوند می فرماید:

” آرزو دارند که شما در رنج قرار گیرید”.

رویکرد منازعه طلبانه غرب، مخاطرات اجتماعی و اقتصادی بیشماری را برای مردم ایران فراهم کرده است.ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی در برابر خواسته نامشروع غرب ، باعث ایجاد تحریمهای یکجانبه علیه ملت ایران شده که در اکثر آنها ایجاد خستگی و شکاف میان ملت و حاکمیت هدف گذاری شده است.زیرا با فشار به معیشت مردم ،شکافهای اقتصادی فعال شده وموجبات نارضایتی و سپس اعتراض مردم فراهم می گردد و مردم را ممکن است به مقابله در برابر نظام بکشاند.

طراحی توطئه ها

اقدام غربیها در بکارگیری توطئه های گوناگون علیه ملت ایران ،بخش دیگری از تصریحات قرآن کریم است که در آیه ۶ سوره طارق به آن اشاره شده است:

” مخالفان هرگونه توطئه ای را بر ضد شما به کار می گیرند.”

حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران و ترور دانشمندان هسته ای تنها دو نمونه از بارزترین و مشهودترین توطئه ها علیه ایران اسلامی در سالهای اخیر بوده است که با هدف ایجاد اختلال در روند پیشرفت ها و کسر سرمایه ها دنبال شده است. دولتهای غربی در حال حاضر نیز با کمک های مستقیم و غیر مستقیم فراوان در صدد طراحی واعمال توطئه هایی در زمینه های اطلاعاتی ، فرهنگی ، اقتصادی و امنیتی علیه ملت ایران باشند

ترغیب به سازش

عقب نشینی از مواضع اصولی و اتخاذ رویکرد سازش طلبانه دربرابر غرب ازسوی کارگزاران حاکمیت، دیگر برنامه های جدی کشورهای مخالف ایران اسلامی بوده است که قرآن کریم این رفتار را در آیه ۹ سوره قلم مورد توجه قرار می دهد:

. “آرزو دارند که شما نرمشی نشان دهید تا با شما سازش کنند”.

تعلیق غنی سازی اورانیوم و تعطیلی کلیه مراکز فنی برخلاف حقوق مسلم ایران در ان پی تی ، از مطالبات اولیه و ثابت غربیها از ایران در رابطه با مسئله هسته ای بوده است و رسیدن به نتیجه اصلی در مذاکرات را هم منوط به تامین این خواسته ها از سوی ایران کرده اند. اتخاذ رویکرد فشار-مذاکره غرب هم با همین هدف بوده است. پیشینه مذاکرات با ۱+۵ نشان می دهد که آنها هر بار که با سرسختی و اصرار ایران بر اصول ملی و مسلم مواجه شده اند ، مذاکرات را به بن بست کشانده و به رویکرد فشار روی آورده اند تا کارگزاران حکومت اسلامی ایران را مجبور به سیاست های سازش طلبانه بکنند .

غفلت از سرمایه ها

قرآن کریم در راستای معرفی خواسته ها و نیت های دشمنان ،خواسته دیگر غرب علیه مسلمانان را در آیه ۱۰۲ سوره نساء اینگونه بیان می کند:

” آرزو دارند که شما از اسلحه و سلاح خود غافل شوید.”

به باور اکثر کارشناسان و تحلیلگران ،سرمایه و سلاح واقعی ایران اسلامی،عمق استراتژیکی است که با گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد کرده و جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه را در منطقه غرب آسیا ایجادنموده است. فشارهای فزاینده غرب در محور مقاومت و سوریه ( گرچه در این بخش میان منافع روسیه و چین با کشورهای اروپایی و آمریکا تضاد ایجاد شده ) نمونه ای از اختلال در حلقه های قدرت متصل به ایران اسلامی میباشد.

سرمایه واقعی برای ملت مسلمان ایران باور و تفکر مقاومت و ایستادگی علیه نظام سلطه میباشد که نمونه عینی آن در جنبش های اسلامی-مردمی حزب اله لبنان و حماس فلسطین بروز و ظهور پیدا کرده است. حال دشمن برای تخریب وتصرف این سرمایه و کانونهای قدرت در صدد تغییر وضع موجود در سوریه و آغاز فروپاشی حلقه های مقاومت در منطقه حیاتی غرب آسیا میباشد. به دنبال این سیاست بوده که برخی از مقامات و تحلیلگران غربی( خاویر سولانا ، گری سیمور ، جان هیگ) نتیجه مذاکرات آلماتی ۲ و تداوم آنرا را به نتیجه نبردها در سوریه مرتبط دانسته اند .

البته قرآن ماهیت کافران را بطور صریح تر هم بیان می کند.آیات ۱۰۱ سوره نساء که خداوند متعال می فرماید: ” کافران دشمن آشکار شمایند” و آیه ۲ سوره ممتحنه که ” اگر آنان بر شما مسلط شوند دشمن شما می گردند” نمونه های بارز از تحلیلهای دشمن شناسانه قرآن از کفار و مشرکان میباشد.

وظیفه مسلمانان در برابر دشمن

دوری گزیدن از دشمنان و عدم امیدواری به کمک وخیر آنها به سبب ماهیت ضد توحیدی و استکباری جزء توصیه های موکد سیاسی قرآن کریم به مسلمانان در مواجهه با دشمنان است.خداوند متعال در آیه ۴ سوره منافقون به مسلمانان در این باره توصیه می کند که ” آنان دشمن اند ، پس از آنان حذر کنید”

در آیه ۶۰ سوره انفاق “آنچه توان دارید برای مقابله با دشمن آماده کنید” هم در نگاهی ایجابی مسلمانان را سفارش به توانمند سازی جامعه اسلامی و تقویت بنیانهای دفاعی در برابر دشمنان می کند.

توصیه دیگر قرآن به مسلمانان در ایجاد ارتباط در آیه ۱۱۹ سوره آل عمران آمده است که ” غیر خودی ها را محرم اسرار نگیرید که رعایت نمی کنند.”

کشورهای وابسته به جبهه غرب و همسو با آنان بطور قطع نمی توانند همیاران خوبی برای ایران اسلامی در این برهه حساس باشند. نکته ای که باید دستگاه دیپلماسی کشور به آن توجه داشته باشد .کشورهایی که در جهت تکمیل پازل راهبردی دشمن نقش نیابتی در ژئوپولتیک جهان اسلام بازی می کنند بدنبال کاهش قدرت و نفوذ ایران اسلامی هستند که باید در نوع دیپلماسی و سطح ارتباط با آنان توجه لازم صورت گیرد.

سرانجام نزاع

سرانجام وانتهای اصطکاک های غرب با ایران را در آیه ۲۱۷ سوره بقره که خداوند می فرماید ” مشرکان پیوسته با شما می جنگند تا اگر بتوانند شما را از آئینتان برگردانند.” (ولایزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم ان استطاعوا) می توان متوجه شد که دشمنی آنان به سبب ماهیت توحیدی وضد استکباری ایران اسلامی پایانی ندارد تا از این رهگذر ملت دین مدار ایران را از مدار پایبندی به اصول دینی خارج کنند.

منبع:بوتیانیوز

برچسب ها:
5+1 قرآن نشانه هایی از رفتار۱+۵ با ایران در قرآن کریم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان