امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

حماسه پیاده رویی اربعین حسینی باید به یک تمدن نوین اسلامی در جهان منجر شود

  • شناسه خبر: 167742
حماسه پیاده رویی اربعین حسینی باید به یک تمدن نوین اسلامی در جهان منجر شود

امام جمعه رفسنجان گفت: پیاده رویی اربعین و زیارت امام حسین (ع) در این روز تجلی وفاداران آن حضرت برای ظهور امام زمان (عج) است فرایند اربعین باید به یک تمدن نوین اسلامی در جهان منجر شود.

خانه » آخرین اخبار » حماسه پیاده رویی اربعین حسینی باید به یک تمدن نوین اسلامی در جهان منجر شود

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و اصلاح ذات البین و با تاکید بر اینکه کشاورزان در فروش پسته خود عجله نکنند اظهار داشت: کشاورزان تا مشخص شدن قیمت واقعی پسته از فروش آن خودداری کنند، بانکها هم مراعات حال مردم را بکنند تا کشاورز با فروش پسته خود به قیمت واقعی ضرر نکند.

وی بیان داشت: کشاورزان کشاورزی را با دانش و راهبردهای علمی پیش ببرند تا درآمد کسب کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور با تسلیت اربعین حسینی تصریح کرد: پیاده رویی و زیارت امام حسین (ع) در این روز تجلی وفاداران آن حضرت برای ظهور امام زمان (عج) است، این معنی باید تحقق یابد و این فرایند اربعین که شکل گرفته و دهها میلیون نفر جمعیت برای زیارت اربعین می روند باید به یک تمدن نوین اسلامی در جهان منجر شود.

وی از خلق حماسه اربعین حسینی به عنوان یک رویداد بی نظیر در دنیا یاد کرد و افزود: اربعین، حاصل پیاده رویی جابر عبدالله انصاری با عطیه ،حاصل پیاده رویی امام سجاد (ع) و عمه بزرگوارش حضرت زینب (س) و حاصل فداکاریها و مبارزات حضرت زینب (س) است.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام شهید اویس قرنی مجاهد شهید در جنگ صفین و گرامیداشت شهید شوشتری که توسط تروریست های خائن در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید گفت: یاد و نام شهید انقلاب مصطفی خمینی که سرآغاز تشکیل جمهوری اسلامی بود و همچنین یاد و نام رئیس مجلس خبرگان مهدوی کنی را هم گرامی می داریم.

رمضانی پور با اشاره به روز و هفته تربیت بدنی خاطرنشان کرد: ورزش های سالم باید در جامعه ترویج یابد، خواهران در یک محیط امن و حفاظ سربسته ورزش نمایند بسیاری از مدارس آموزش و پرورش ما سالن هایی دارند که می توانند عصرها در اختیار بانوان برای ورزش قرار دهند.

وی افزود: دوچرخه سواری و اسب سواری برای بانوان در ملا عام در برابر چشم نامحرم حرام است و مطمئنا خانم ها با این موضوع موافق نیستند شاید چند نفری باشند که قانون شکنی می کنند باید از طریق نصیحت و یا برخورد با آنها این موضوع را گوشزد کرد.

امام جمعه رفسنجان به روز آمار و برنامه ریزی اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای پیشرفت همه جانبه کشور باید توسط مسئولین صورت گیرد، مسئولین زمانی که در انتخابات می خواهند رای از مردم بگیرند وعده می دهند باید به آن وعده ها عمل کنند، مردم به این وعده ها اعتماد دارند، مگر می شود برای هر کاری رفراندوم گرفت، این کشور قانون اساسی دارد، رفراندوم یک حرف غلط ، پوچی و بی اساسی است که برخی می گویند آنها مهره های دشمن هستند.

وی افزود: دشمن مهرهایی در داخل کشور دارد آن مهره ها برای دشمنان در جبهه های اقتصادی، مدیریتی،  نظامی، ورزشی،  فرهنگی و کشف حجاب پول می گیرند و کار می کنند.

حجت السلام رمضانی پوربا تاکید بر اینکه اگر مسئولین اجرایی و قانونی ما به وظیفه شان خوب عمل می کردند ما هیچ مشکلی در کشور نداشتیم و با اذعان بر فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشور یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب از نخبگان دانشگاهی انتظار دارد برای افق بلند فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور اسلامی فکر کنند، باید برای همه دنیا نخبگی، فکر و برنامه ریزی کرد چراکه اسلام مرز نمی شناسند.

وی ادامه داد: اگر اسلام شناس هستیم باید این نوع تفکر را داشته باشیم ما ایران پرست نیستیم، زمانی ایران مقدس است که برای اسلام خدمت کند.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: امروز مقاومت کشور ما الگویی برای دیگر کشورها اسلامی شده است.

رمضانی پور با اشاره به بیانات رهبر معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: باید به دیدگاه های مقام معظم رهبری توجه کرد، طبق فرمایش ایشان در برابر آمریکا کوتاه نیامدن یک وظیه الهی و شرعی  است.

وی به دستگیری روح الله زم سرشبکه «آمد نیور» توسط سازمان اطلاعات سپاه اشاره کرد و گفت: دستگیری یک ترویست رسانه ای به نام روح الله زم رخ نمایی از اقتدار و  یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی سپاه بود و این مهم نشان از این دارد که سپاه در داخل و خارج دارای عزت و اقتدار بالایی است.

وی افزود: امروز این تروریست در دام  سپاه افتاد در حالیکه چند کشور از جمله سرویس های اطلاعاتی فرانسه این سایت را پشتیبانی و حفاظت می کردند.

امام جمعه رفسنجان جذب نیروی درجه داری در نیروی انتظامی را  فرصتی برای جوانان انقلاب دانست و گفت: فرصت اشتغال در شهرستان وجود دارد فقط باید به همت جوانان و تسهیلات آسانی که از سوی بانک ها گذاشته می شود صورت گیرد.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان خطبه های نماز جمعه 27 مهرماه 98 رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان