فرمانده سپاه رفسنجان مطرح کرد؛

پیشتازی در میدان انقلاب با هدف کسب رضای خدا و ولایت پذیری، شاخص های مهم انقلابی گری است

  • شناسه خبر: 166897
پیشتازی در میدان انقلاب با هدف کسب رضای خدا و ولایت پذیری، شاخص های مهم انقلابی گری است

فرمانده ناحیه سپاه رفسنجان گفت: پیشتازی در میدان انقلاب با هدف کسب رضای خدا و ولایت پذیری بی چون و چرا دو مورد از شانزده شاخص مهم انقلابی گری مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است.

خانه » سیاسی » پیشتازی در میدان انقلاب با هدف کسب رضای خدا و ولایت پذیری، شاخص های مهم انقلابی گری است

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ علی اکبر شاهرخی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی ماه ۹۴ در خصوص شناخت شاخص های انقلابی گری در جامعه امروز اظهار داشت: شاخص انقلابی گری از این جهت مهم است که متاسفانه امروز برخی انقلابی گری ها را مترادف با خشونت، تعصب گرایی و خشونت طلبی تلقی کرده و یا گروهی آن را به عنوان اختلاف افکنی و رفتارهای نسنجیده معرفی می کنند و باعث شده خیلی از انقلابیون با این تفاسیر و مترداف سازی ها در جامعه منزوی شوند.

سرهنگ شاهرخی تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط مکانی و زمانی بحث انقلابی گری تغییر پیدا می کند، تعریفی یکسانی از انقلابی گری وجود ندارد، اگر به گذشته نگاه کنیم می بینیم براساس نوع مبارزه، شرایط زمان و مکان تعریف انقلابی گری تفاوت می کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب فردی انقلابی معرفی می شد که دارای شجاعت، مقاوم در زیر شکنجه ها و راز دار بود، در برهه ای از زمان که تظاهرات علنی شد حضور در راهپیمایی ها و در مقابل دشمن سینه سپر کردن را از شاخص های فرد انقلابی می دانستیم.

فرمانده ناحیه سپاه رفسنجان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب تلاش یک فرد برای کمک به مردم  در رفع نارسایی و مقابله با گروهک ها و حضور در نقاط مرزی نشانه انقلابی گری بود گفت: در زمان ثبیت انقلاب کسی انقلابی تلقی می شد  که دارای فهم عمیق و حضور در مسایل سیاسی، انتخابات و آمادگی برای حضور در دفاع مقدس را داشت.

وی عنوان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در خصوص شاخص های انقلابی گری، ۱۶ شاخصه ثابت یک فرد انقلابی  تعریف شد که پیشتازی در میدان با هدف کسب رضای خدا اولین شاخص انقلابی گری است.

سرهنگ شاهرخی خاطرنشان کرد: در مقطع ۳۱ شهریوماه ۵۹ تا خرداد ۱۳۶۰، تفکر لیبرالی بر ایران حاکم بود و فردی به نام بنی صدر فرمانده کل قوا بود، وی فردی بود ناآشنا به مسایل نظامی و مشاورین نالایقی برای اداره کشور داشت، عدم توجه به ظرفیت بزرگ مردمی، خوش بین نبودن برای حضور بسیج و سپاه برای دفاع از کشور و ضعف مدیریت ایشان باعث هدر رفتن تمام تجهیزات شد بطوریکه جنگ را مسئله اول کشور نمی دانست.

وی با بیان اینکه بنی صدر در سخنرانی ۲۲ بهمن سال ۵۹ و دیگر سخنرانیهایش به جای اینکه به موضوع دفاع مقدس بپردازد مسئله کشور را مسئله تورم عنوان کرد، گفت: همچنین در کنار بنی صدر لیبرال هایی وجود داشت که تمام مشورت ها را به وی می دادند، در ۲۵ خرداد سال ۶۰ لیبرالها راهپیمایی ترتیب دادند به عنوان اعتراض به لایجه قصاص که با هوشیاری حضرت امام راحل این فتنه خاموش شد.

سرهنگ شاهرخی افزود: گروهک منافقینی که از اول انقلاب، سلاح های زیادی به دست آورده بود، با حرکتهای خیابانی برای حمایت از بنی صدر به قتل عام مردم انقلابی پرداختند و تعداد زیادی را به شهادت رساندند در نهایت با فرار بنی صدر و رجبی فصل تازه ای در زمینه جنگ در کشور رقم خورد .

وی تاکید داشت: با طرز  تفکر جنگ کلاسیک بدون حضور سپاه و بسیج در مجموع هشت عملیات صورت گرفت که پیروزهایی نسبی شامل رزمندگان اسلام می شد اما با پاتک هایی که عراقی ها می زدند کل دستاوردهایی که لحظات اول به دست آمده بود از بین می رفت و هیچ پیروزی خاصی نصیب جبهه اسلام نمی شد.

وی افزود: پس از برکناری بنی صدر و اوج گیری تفکر انقلابی با توجه به حضور امام راحل سرور و شادمانی در بین مردم شکل گرفت و امام فرمانده کل قوا شدند، یک خودباوری و فضای معنوی در کشور تقویت شد و جنگ به عنوان مسئله اول کشور رقم خورد.

سرهنگ شاهرخی یادآور شد :جوانان پرشور انقلابی این مرز و بوم با نگاه تکلیفی و شرعی به فرمان امام راحل نگاه کردند و پیام هایی امام را که نشات گرفته از تفکر الهی بود به جان خریدند.

فرمانده ناحیه سپاه رفسنجان اذعان داشت: هر کس تفکر انقلابی دارد در هر برهه ای که انقلاب به او نیاز دارد باید برای کسب رضای خدا در میدان قدم بگذارد.

وی با اشاره به فرمایش و تفکر امام راحل در خصوص انقلابی گری ابراز داشت: اولین عملیات بعد از اینکه امام راحل فرمانده کل قوا را برعهده گرفتند عملیات پیروزمندانه به نام فرمانده کل قوا خمینی روح خدا در شرق کارون انجام شد که در این عملیات سه کیلومتر از مواضع حزب بعث تصرف شد .

سرهنگ شاهرخی ادامه داد: مهمترین موضوع در این عملیات این بود که  با حضور بنی صدر تفکر رکود و سردی در جبهه ها ایجاد شده بود، با انجام این عملیات تحرک خوبی در جبهه های ایجاد شد و به همه ثابت شد که رفتن بنی صدر هیچ خللی در جبهه ایجاد نکرد بلکه باعث افزایش روحیه رزمندگان هم شد.

فرمانده سپاه رفسنجان به دومین شاخص فرد انقلابی گری اشاره داشت و گفت: فرد انقلابی بایستی در هر برهه از زمان ولایت پذیر باشد، خیلی ها ولایت مدار و ولایت شعار هستند ولی ولایت پذیر نیستند، یعنی قبول حرف ولی بدون چون و چرا، در دوران دفاع مقدس موضوع ولایت پذیری دچار خدشه شده بود و مخالفت های گسترده بنی صدر باعث شده بود مباحث امام راحل نادیده گرفته شود، عدم ولایت پذیری لیبرالها باعث به وجود آمدن خسارت های بسیار زیادی شد که اولین نتیجه آن ورود ارتش عراق از چند محور به کشور شد.

وی گفت: اطاعت بی چون و چرای فرزندان امام راحل و دانش آموختگان مکتب ایشان ما را  به نقطه بازدارندگی رسانده، به طوریکه  امروز دشمن فکر تعرض به کشور را به خودش راه نمی دهد و حتی اگر حرکتی بکند جواب پشیمان کننده ای دریافت می کند که نمونه آن در سرگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه مشاهده شد.

فرمانده ناحیه سپاه رفسنجان با بیان اینکه ولایت پذیری در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی باعث اوج کشور و نقطه بازدارندگی است گفت: امروز دشمن به این نکته پی برده که علمدار این انقلاب کسی جز ولایت نیست و هجمه های مختلفی علیه ایشان در جریان است.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
شاخص های انقلابی گری فرمانده سپاه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان