امام جمعه رفسنجان در نشست خبری عنوان کرد:

اولین وقف نماز در رفسنجان

  • شناسه خبر: 164669
اولین وقف نماز در رفسنجان

امام جمعه رفسنجان گفت: یکی از جوانان این شهرستان۱۰ درصد از درآمد خود را وقف نماز کرده است و امسال بیش از ۶ میلیون تومان سهم نماز شده است که برای فرهنگ سازی نماز صرف شده است.

خانه » فرهنگی مذهبی » اولین وقف نماز در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، صبح امروز نشست خبری حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور با اصحاب رسانه در محل دفتر ایشان برگزار شد.
رمضانی پور اظهار داشت: رفسنجان هم یکی از ۹۰۰ جایگاه هایی است در آن نماز جمعه برگزار میشود و جزو اولین جاهایی است که نماز جمعه در آن به امامت حجت الاسلام هاشمیان برگزار می شده و هم اکنون در شهرستان ۴ محل برای اقامه نماز جمعه وجود دارد.
وی افزود: نماز جمعه متعلق به همه آحاد ملت است و همه باید تلاش کنند و در نماز جمعه شرکت کنند.
رمضانی پور در خصوص اولین موقوفه نماز در شهرستان گفت: یکی از جوانان ۱۰ درصد از درآمد خود را وقف نماز کرده است و امسال بیش از ۶ میلیون تومان سهم نماز شده است که برای فرهنگ سازی نماز صرف شده است.
امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: همانطوری که برای برق سرمایه گذاری میشود برای اب هم باید سرمایه گذاری شود دراستان کرمان رفسنجان دچار کم آبی شده همه مسئولان باید تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: با ادامه این روند رفسنجان از بعضی مناطق جنوب که محروم هستند وضع بدتری پیدا میکنند صدر انقلاب بخاطر روحیه خیری که مردم داشتند تصور میشد که رفسنجان کاملا برخوردار است که این کارهای خیر صورت میگیرد نمود ظاهری بود ما از وزیر کشور استاندار و مسئولین خواهش میکنیم بیایند وضع شهر را نگاه کنند در بعضی شاخص ها افول داریم و در بعضی قسمت ها محروم نیستیم.
امام جمعه رفسنجان در پاسخ به شایعات بوجود امده مبنی بر جابجایی وی از سمت امام جمعگی بیان کرد: یازده سال در رفسنجان هستیم تصور نشود که ما میخواهیم برای همیشه بمانیم به ما گفته اند شما تقاضا دادید و در حال بررسی است ولی بنا بر ماندن شماست ما یک سرباز هستیم و همیشه پا به رکاب هستیم و تا زمانی که بگویند در هرکجا بمان و وظیفه ات را انجام بده میمانم.
وی اظهار داشت: در بحث درمان مشکل داریم اگر یک بیمارستان خصوصی بود در شهرستان میتوانست رقابت درمان در شهرستان ایجاد کند ما امکانات خوبی داریم اما چون رقابت وجود ندارد شهروندان مجبورند به جاهای دیگر بروند، اگر پزشکان در یک بیمارستان خصوصی هم درمان میکردند در اینجا ماندگار میشدند و وضعیت درمانی بهتر میشد.
رمضانی پور گفت: برای پلی کلینیک تامین اجتماعی زمین گرفته شده و باید شروع به ساخت شود و امیدوارم ما شاهد رشد ساخت و ساز ساختمان ان باشیم که شهروندان بیمه شده بتوانند از ان استفاده کنند.
امام جمعه رفسنجان در خصوص ساخت مصلی گفت: تمام کارهای انجام شده در مصلی به ثبت رسیده و با موافقت صد درصد مسئولین وقت زمینی از مسکن شهرسازی گرفته شد ومعامله را وزیر وقت انجام دادند و سند ثبتی مصلی گرفته شده و حدود ۸ میلیارد تومان تا ابتدای تیرماه هزینه شده است و هنوز هم در حال ساخت است.
وی افزود: ما حتی پول صبحانه کارگران را از کمک های مردمی نمیدهیم از محل دیگری تامین میکنیم و کمک های مردمی فقط صرف ساخت مصلی میشود و سه طرف از مصلی دیوارهای بتنی کشیده شده است و مصلی کاملا امن باشد.
رمضانی پور تاکید داشت: شهرستان رفسنجان از لحاظ رتبه حضور مردم در نماز جمعه بعد از مرکز استان قرار دارد و بالای ۴هزار نفر نماز گزار داریم و در ایام تعطیلات ۳ هزار نفر داریم و تا ۱۰ هزار نفر گنجایش داریم و شبستان اصلی مصلی که ۱۸ هزار متر است گنجایش سی هزار نفر را دارد .
وی بیان داشت: مردم مشکلات معیشتی زیادی دارند و ما نمیتوانیم کاری انجام دهیم شایسته است مدیران و مسئولان وظایف خود را انجام دهند و اگر نمیتوانند کاری انجام دهند به درد و دل مردم گوش دهند ما تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم به حرف مردم گوش دهیم و به مراکز مرتبط نامه دهیم.
رمصانی پور به وضعیت حجاب در شهرستان اشاره کرد و عنوان داشت: درباره حجاب به طور عام در رفسنجان خوب است و به نحو مطلوب وجود دارد اما بعضی فضاها کمتر است و همان هم نباید باشد اما کشف حجاب که در شهرستان کم و بیش مشاهده میشود که در شهر انقلابی این مورد به وجود بیاید امر به معروف و نهی از منکر مال یک گروه خاص نیست آحاد مردم در بحث اعتقادی بودن حجاب باید تبیین کنند که حجاب یک مسئله دینی است .
وی تصریح کرد: در بحث مدیران غیر بومی اعتقاد من این است در شهرستان ظرفیت بالایی داریم برای مدیران و در سطح کشود بهترین ها را داریم اما بعضی از مدیران کل کم لطفی میکنند که از ظرفیت شهرستان استفاده نمیکنند کارامدی نیروی بومی بهتر از غیر بومی است.
رمضانی پور افزود: ما از مدیران شهرستانی حمایت میکنیم و کارامد هستند و موفق هستند بعضی از مدیران غیر بومی هم کارامدی خوبی دارند مانند شهردار که کوله باری از تجربه و قدرت دارد اما مدیرانی که در کنار ان هستند بومی هستند.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان ستاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان