شهردار رفسنجان مطرح کرد :

۳ هزار هکتار زمین در رفسنجان مورد اختلاف و بلاتکلیف است

  • شناسه خبر: 158664
۳ هزار هکتار زمین در رفسنجان مورد اختلاف و بلاتکلیف است

شهردار رفسنجان گفت:

خانه » اجتماعی » ۳ هزار هکتار زمین در رفسنجان مورد اختلاف و بلاتکلیف است

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدرضا عظیمی زاده در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولین شهرستان رفسنجان که عصر امروز در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت :یک سری از اراضی در شهرستان رفسنجان وجود دارد که از گذشته های دور و نزدیک براساس مستنداتی فروش،واگذار و یا طرحی در آن اجرا شده است محل اختلاف است .

وی بیان داشت : قریب ۳ هزار هکتار زمین در رفسنجان مورد اختلاف و بلاتکلیف هستند .

عظیمی زاده تصریح کرد :۷۹ هزار هکتار از اراضی شهرک تلاش واگذار شده است عدم تعیین تکلیف این زمین ها مشکلاتی را برای شهرداری به وجود آورده است .

وی افزود :۶۹۵ هکتار از اراضی آرامستان و پارک جنگلی ، زمین دانشگاه آزاد ، ۵۰۰ هکتار در پیست موتورسواری( از اراضی جاده بین کرمان –سرچشمه) و کشتارگاه تعیین تکلیف نشده اند .

شهردار رفسنجان به بحث بازآفرینی اشاره کرد و گفت : ایجاد یک سری شرایط خوب و استفاده بهینه از فضاهای شهری در قالب طرح بازآفرینی از وظایف شهرداری است که در این راستا پروژه های خوبی در محلات از جمله پیاده روسازی ،بهسازی و آسفالت و ایجاد پارک محله ای را آغاز کرده ایم .

وی افزود :یک سری آزادسازی و تملکاتی در این طرح ها نیاز است از جمله طرح گردشگری و فرهنگی است که در قالب پروژه های باز آفرینی در حال اجراست .

شهردار رفسنجان تاکید داشت :برای اینکه این طرح ها تحقق بگیرد باید زمینی برای آزادسازی این طرح ها از اراضی ملی واگذار شود تا بتوانیم تملکات در قالب طرح بازآفرینی را سریعتر انجام دهیم وشبکه های معابر یک گام به تکمیل نزدیکتر شوند .

رئیس شورای شهر هم در این جلسه اظهار داشت :هر طرحی که برای بازآفرینی بین ما و شهرداری شکل می گیرد می تواند در کشور به صورت نمایشگاه ارائه شود و ما امادگی خود را برای این مشارکت ها  اعلام می کنیم که بتوانیم کار مفیدی را انجام دهیم .

مصطفی بخشی بخشدار رفسنجان نیز در این مراسم مشکل مسکن فرزندان شاهد را عنوان کرد و گفت :متاسفانه در سالهای خیلی دور قطعاتی را به عنوان زمین مسکونی برای خانواده شهدا به عنوان املاک وقفی واگذار شد بعدها مشخص شد که وقفی نیست و یک تداخلی بین وقف بودن وملک بودن ان وجود دارد تمهیداتی اندیشده شود که این موضوع حل شود .

 

برچسب ها:
شهردار رفسنجان محمدرضا عظیمی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جمیله رجبی

    تکلیف زمینهای وقفی رضاقلی خان چی میشه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان