پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

بازدید وزیر ورزش و جوانان از بزرگترین مجموعه تفریحی ورزشی خاورمیانه در رفسنجان + عکس

به گزارش خانه خشتی ، عصر امروز بازدید از بزرگترین مجموعه تفریحی ورزشی خاورمیانه ویژه بانوان در رفسنجان یکی از برنامه های سفر نیمروزه ی وزیر ورزش و جوانان به این شهرستان بود.

این پروژه در حال ساخت است و تاکنون ۳۶ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

آگاه مدیر عامل اجرای این طرح در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران بیان داشت: این مجموعه توسط بنیاد فرهنگی ،ورزشی عام المنفعه خجسته به نیت مرحوم خجسته آگاه ساخته شده است.

وی بیان داشت : این پروژه کاملترین مجموعه ورزشی ،هنری ،اجتماعی ویژه بانوان در خاورمیانه است که شامل تمامی ورزشها از پاتیناژ گرفته تا بلینگ ،بیلیارد ،استخر و بدنسازی ،ایروبیک و یوگا و…. می شود .

آگاه تصریح کرد :سالن چند منظوره این مجموعه شامل تمامی ورزشهاست این مجموعه همچنین دارای هتل ،سینما ،گالری، آمفی تئاتر ،کافی شاپ ،ساختمان اداری ، مهدکودک و همچنین دور محوطه ۸۰۰ متر پیست دوچرخه سواری و پیاده روی برای بانوان است .

وی با بیان اینکه مساحت کل این مجموعه ۴۰ هزار مترمربع است گفت :مساحت کل ساختمان بالغ بر سی هزار متر مربع می باشد سعی کردیم فرهنگ معماری شهرسازی را اینجا اجرا کنیم .

آگاه ادامه داد :در زیر این مجموعه کانال هایی وجود دارد که لوله آب و فاضلاب ،آب و برق از آنجا عبور می کند و احتیاج به کنده کاری نیست سعی شده است از معماری سنتی استفاده شود و به طور کل معماری این مجموعه از گاه گل ،آجر و سنگ است .

وی اذعان داشت :در خاورمیانه برای بانوان هیچ کجا مانند این مجموعه نیست بیشتر امکانات در اینجا برای ماندگاری افراد و جلوگیری مهاجرت صورت گرفته است .

آگاه با بیان اینکه این مجموعه باعث بقاء و ماندگاری رفسنجان خواهد شد گفت : این مجموعه باعث جذب سرمایه گذاری بیشتر در شهرستان نیز خواهد شد .

 

 

خروج از نسخه موبایل