مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان مطرح کرد:

آبیاری ۳۰ درصد از فضای سبز شهر رفسنجان با آب شرب

  • شناسه خبر: 154341
آبیاری ۳۰ درصد از فضای سبز شهر رفسنجان با آب شرب

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رفسنجان گفت : آبیاری ۳۰ درصد از فضای سبز شهر رفسنجان با آب شرب انجام می شود، برای ایجاد شبکه آب ،برآورد سال ۸۷ برای بودجه ۷۰ میلیارد تومان بوده است که طی چند مرحله فاز بندی انجام می شود.

خانه » رفسنجان » آبیاری ۳۰ درصد از فضای سبز شهر رفسنجان با آب شرب

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد ابوطالبی در حاشیه تور رسانه ای بازدید خبرنگاران از پروژه های سطح شهر رفسنجان از اجرای ۲۲ پارک در شهرستان خبر داد و اظهار داشت :این پارکها با توجه به نیاز هر منطقه در مناطقی مانند شهرک یادگار امام ،جهاد ،کریم آباد و اسماعیل آباد ساخته می شود.

وی بیان داشت :پارک معراج از این نمونه پارکهاست قریب ۳۰۰ کامیون خاک در این پارک خالی شده است تا چند روز آینده کار کاشت گونه های کم آب در آن انجام می شود.

ابوطالبی تصریح کرد :سعی کردیم در این پارک از آب شرب شهر استفاده نشود قریب دو کیلومتر لوله گذاری جهت انتقال آب انجام شده است .

وی اضافه کرد :از آنجائیکه بیشتر پارکها در شهر ساخته شده اند سعی می کنیم این ۲۲ پارکها در حاشیه شهرساخته شود .

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت : آبیاری ۳۰ درصد از فضای سبز شهر رفسنجان با آب شرب انجام می شود، برای ایجاد شبکه، برآورد سال ۸۷ برای بودجه ۷۰ میلیارد تومان بوده است ما این کار را طی چند مرحله فاز بندی ،انجام می دهیم .

وی ادامه داد :امسال سه تا مخزن برای ذخیره سازی آب برای انتقال آب به فضای سبز ساخته می شود طی دو سال آینده به طور کامل ازآب چاه های فضای سبز استفاده خواهد شد .

ابوطالبی با بیان اینکه ۵۴ پارک در سطح شهرستان وجود دارد اذعان داشت :مساحت کل فضای سبز شهرقریب ۳۰۰ هزار هکتار است که سرانه استفاده از فضای سبز ۱۸.۳۹ است انتظار می رود با ساخت پارگ جنگلی در حاشیه کمربندی یزد فضای سبز شهر به بالای ۲۵ متر افزایش یابد .

وی در خصوص فضای سبز خیابان های شهر بیان داشت :استفاده از گونه های کم آب و سازگار و استفاده از گونه های دائمی به جای گونه های فصلی را در دستور کار داریم .

ابوطالبی گفت  :ما ۱۱ حلقه چاه آب داریم ولی شبکه توزیع نداریم با توجه به هزینه زیاد، این کار را در چند فاز انجام دادیم و امسال با ساخت سه مخزن این مشکل رفع می شود .

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز افزود :در فاز اول در سه منطقه از جمله میدان ۲۲ بهمن ( میدان امام خمینی)، خیابان مفتح و آرامستان سه حلقه چاه حفر شده است .

وی در خصوص فضای سبز خیابان کشاورزی بیان داشت :در این بلوار ۷۰ کامیون خاک تخلیه شده است و برای آبیاری این بلوار قریب ۷۴۰ متر لوله گذاری برای انتقال آب از چاه صورت گرفته است .

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تصریح کرد : ۱۴ میلیون بوته در فصل پاییز کاشته شده است ،استفاده از گونه های کم آب و سازگار ، جایگزین کردن گونه های دائمی به جای فصلی و کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در سطح شهر صورت گرفته است .

ابوطالبی عنوان داشت :برای جداسازی آب شرب از آب کشاورزی شهرداری قصد ساخت سه مخزن در دستور کار داشت ،اولین مخزن ۵۰۰ متر مکعبی با عملیات ۲۵۰۰ متر خاکبرداری ،۴۰ آرماتور بندی و ۳۰۰ متر مکعب بتن ریزی با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در طول چهارماه اجرا خواهد شد .

 

 

 

 

 

برچسب ها:
پارک محله ای تور رسانه ای جداسازی آب شرب از فضای سبز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان