حسینی اراکی :

ولایت ، حبل الله بر روی زمین است

  • شناسه خبر: 151795
ولایت ، حبل الله بر روی زمین است

استاد حوزه گفت: ولایت، حبل الله بر روی زمین است خدا لعنت کند کسیکه شعار ولایت می دهد ولی درولایت پذیری عمل نمی کند .

خانه » سیاسی » ولایت ، حبل الله بر روی زمین است

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی استاد حوزه های علمیه قم صبح امروز در مراسم صبحگاه رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله در رفسنجان با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس اظهار داشت :عاشورا یک دانشگاه است و آموزه های دینی و الهی بهترین ره آوردهای مکتب امام حسین (ع) است .

وی بیان داشت :بالاترین درسی که قیام امام حسین (ع) به ما داد این بود که برای استمرارو پیروزی مکتب الهی باید حقانیت داشت و هر آیینی که بر پایه حق نباشد محکوم به شکست خواهد بود .

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد :نقطه مرکزی دین حق، ولایت رسول خدا و ائمه است و در زمان ما ولایت خدا یعنی ولایت فقیه ،ما نسبت به دین و ولایت وظیفه ای داریم که باید به آن عمل کنیم .

وی با بیان این اینکه ولایت شناسی و ولایتمداری جزو وظایف ماست اضافه کرد : برای استقرار و اقتدار دین خدا باید بر فراز مرتفع ترین نقاط عالم تلاش کنیم و برای این امر  صرفا حقانیت کفایت نمی کند در کنار آن باید جهاد و مبارزه در راه خدا هم باشد .

حجت الاسلام حسینی اراکی عنوان داشت :اگر روحیه جهاد و مبارزه طلبی در ملت نباشد شهادت طلبی که مهمترین عنصر مکتب الهی است کمرنگ خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در آموزه های دینی ما برای جهاد در راه خدا جایگاه ویژه ای اختصاص یافته است گفت :جهاد در راه خدا از افضل کارهاست طبق فرموده پیامبر (ص) “مرتفع ترین نقطه دین من جهاد در راه خداست “لذا همه شما بسیجیان باید در این راستا گام بردارید .

این استاد حوزه با بیان اینکه ثبات قدم اولین ویژگی یک بسیجی است خاطرنشان کرد :بسیجی باید در مقابل طوفانها ایستادگی کند معرفت ، بصیرت ،غیرت و تعصب دینی داشته باشد .

وی تاکید داشت :برخی هستند با روحیه انقلابی وارد کاری می شوند وی در میانه راه استقامت خود را از دست می دهند با امید و توکل به خدا باید روحیه استقامت را در خود تقویت کنیم .

حجت الاسلام حسینی اراکی یادآور شد :یاد خدا ، قرآن و شجاعت مهمترین چیزی بود  که بسیجیان ما را در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن شیر می کرد و همه معادلات دشمن را بر هم می زد .

وی بیان داشت :دلسوزان نظام نباید با هم اختلاف داشته باشند چراکه دشمن با تمام توان در جهت ناامید کردن مردم می کوشد باید با وحدت کلمه در مقابل دشمن ایستاد .

حجت الاسلام حسینی اراکی اذعان داشت :دنیا طلبی انسان را سنگین می کند و نمی گذارد سبک بال در دفاع از ولایت بایستد .

وی با اشاره با بیان اینکه صبر و استقامت بزرگترین توصیه امام حسین (ع) است گفت :ولایت، حبل الله بر روی زمین است خدا لعنت کند کسیکه شعار ولایت می دهد ولی درولایت پذیری عمل نمی کند .

وی خطاب به بسیجیان ادامه داد :مراقب انگیزه های غیر انسانی و هواهای نفسانی خود باشیم .

 

 

 

برچسب ها:
استاد حوزه حسینی اراکی رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله رفسنجان ولایت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان