دادستان رفسنجان مطرح کرد :

دستگاه قضا با اراده جدی در برقراری عدالت و احقاق حقوق مردم گام بر میدارد

  • شناسه خبر: 146934
دستگاه قضا با اراده جدی در برقراری عدالت و احقاق حقوق مردم گام بر میدارد

دادستان رفسنجان گفت: مجموعه قضایی با اراده جدی در برقراری عدالت و احقاق حقوق مردم گام بر میدارد و در این زمینه قصد و اراده ما بر این است که واقعا کسانیکه در این شهرستان بخواهند سواستفاده هایی انجام دهند و جرائمی که به حقوق مردم لطمه وارد می کند حتما برخورد قانونی خواهیم داشت .

خانه » فرهنگی مذهبی » دستگاه قضا با اراده جدی در برقراری عدالت و احقاق حقوق مردم گام بر میدارد

به گزارش خانه خشتی ؛ حسین رئیسی نژاد صبح امروز در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران رفسنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی اظهار داشت :نقش دکتر بهشتی در دستگاه قضایی همیشه پررنگ و به یادگار خواهند ماند .
وی بیان داشت :یکی از مسائلی که می تواند در زمینه پیشگیری کمک و تاثیر زیادی داشته باشد اگاهی است وقتی مردم از مقررات مربوط به مسائل روزمره زندگی اگاهی داشته باشند حتما با دقت بهتر و بیشتری فعالیتهای خود را انجام میدهند .
دادستان رفسنجان افزود :در زمینه بحث جرائم هم اگر بخواهد سوء استفاده ای بکنند متوجه قضایا و قانون خواهند شد دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان با توجه حجم پرونده ها به طور شبانه روز فعالیت می کنند .
رئیسی نژاد تصریح کرد :ما قاضی کشیک داریم که همه روزه پاسخگوی شکایات مردم هستند ،مجموعه قضایی با اراده جدی در برقراری عدالت و احقاق حقوق مردم گام بر میدارد و در این زمینه قصد و اراده ما بر این است که واقعا کسانیکه در این شهرستان بخواهند سواستفاده هایی انجام دهند و جرائمی که به حقوق مردم لطمه وارد می کند حتما برخورد قانونی خواهیم داشت .
وی عنوان داشت :تعداد پرونده ها در سال گذشته ۲۴هزار بوده است که به نحو مطلوب به انها رسیدگی شده است از موجودی پرونده های ۸درصد کاهش موجوی پرونده ها را همکاران انجام داده اند .
رئیسی نژاد تاکید داشت :خروجی پرونده های ما ۲۵ هزار پرونده بوده است ،در وضعیت دادسراهای استان دادسرای رفسنجان جزو دادسرای برتر در زمینه کاهش جرائم اجرای احکام بوده است که همه ان مرهون تلاشهای همکاران ما در این مجموعه است .
دادستان یاداور شد : اولویت برنامه ما در سال جاری بحث احقاق حقوق عامه می باشد یکی از وظایفی که قانون گذار بر عهده مقامات قضایی گذاشته حفظ حقوق عامه است ،باتوجه به کمیته تشکیل صیانت از حقوق عامه و با نهادهای نظارتی یکی از مهمترین زیر مجموعه های کمیته گشت امنیت غذایی در شهرستان است .
وی عنوان داشت :مجموعه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و اداره اماکن به همراه یک نفر قاضی در محلها حاضر می شوند کارشناسان بازرسی لازم را انجام میدهند اگر تخلفی مشاهده شود بلافاصله به دستور قاضی دستور پلمپ صادر می شود و پرونده در دادسرا رسیدگی می شود .
دادستان اذعان داشت :یکی از وظایف دادسراها حفظ حقوق عامه است در همین راستا حتما دستگاه قضایی امسال ورود جدی خواهیم داشت ،بحث جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال از دیگر وظایف دستگاه قضایی می باشد .
وی ادامه داد :برخی به اراضی ملی تعرض می کنند در این زمینه به هیچ عنوان ما کوتاه نخواهیم امد و برخورد جدی صورت می گیرد پرونده ها ی انها خارج از نوبت رسیدگی خواهند شد .
رئیسی نژاد گفت :تکریم ارباب رجوع هم جزو شعارهای امسال دستگاه قضایی است در این زمینه برنامه هایی داریم بحث سرعت و دقت در رسیدگی پرونده ها و توجه بیشتر به خانواده های زندانی جزو برنامه های ماست و از مردم هم میخواهیم به کمک خانواده ها و انجمن حمایت از زندانیان ورود پیدا کنند تا بتوانیم کمک بهتری را به این خانواده ها انجام دهیم چراکه بسیاری از این خانواده ها در معرض اسیب ها و جرائم قرار دارند .
وی خاطرنشان کرد :بحث برخورد با سوداگران مرگ کسانیکه در توزیع و فروش مواد مخدر نقش دارند حتی برخورد با خرده فروشان جزو برنامه های ماست ،چون یکی از مسائلی که تاکنون ثابت شده است ریشه بسیاری از جرائم و اسیب های اجتماعی مواد مخدر است .
دادستان ابراز داشت :اقدامات خوبی در بحث مشروبات الکلی صورت گرفته است امسال در این خصوص به طور جد وارد شده ایم ،خانوده ها مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند تهدیداتی که در این فضا وجود دارد مخصوصا برای جوانان بسیار بالاست می طلبد در این زمینه خانواده ها نظارت بیشتر داشته باشند .

رئیسی نزاد در خصوص سازوکار انجمن حمایت از خانواده زندانیان بیان داشت: هیاتی متشکل از فرماندار ،رئیس دادگستری،دادستان ،رئیس اداره زندان و دو نفر دیگر از معتمدین به عنوان هیات مدیره در این انجمن مشغول به کار هستند .در این مجموعه بیشتر مسائل و دغدغه های خانواده های زندانی مورد بررسی قرار می گیرد ،این مجموعه مجموعه غیر دولتی است و هیچ بودجه ای برای ان در نظر گرفته نشده است و بودجه ان با استفاده از کمک خیرین تامین می شود .
وی افزود: برای شهرستان انجمن ان به لحاظ اینکه یک مقدار دیر تشکیل شده است از لحاظ مالی نسبت به سایر انجمن های استان ضعیف تر است ولی اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است .
دادستان رفسنجان خاطر نشان کرد: نیاز است حتما مردم به این مجموعه کم کنند اگر موقوفاتی راجع به این قضیه داشته باشند کمک شایانی به این انجمن می شود مستقیما این انجمن با خانواده زندانیان در ارتباط است و نیازمندان زندانی را رصد می کند و قریب ۲۰۰ خانوار در تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان هستند .
وی در خصوص رفع تصرف اراضی دولتی در شهرستان نیز تصریح کرد: امسال در مجموع در استان یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دولتی رفع تعرض شده است این پرونده ها خارج از نوبت و به صورت دستوری رسیدگی می کنیم .
دادستان رفسنجان در خصوص پرونده افضل توس اظهار داشت :با توجه اینکه دادستان کل کشور دستوری صادر کردند پرونده هایی که راجع به خود موسسه و علیه موسسه باشد شامل کل مراجعین و کل افرادی است که انجا حساب باز کرده اند در تهران رسیدگی می شود .
وی بیان داشت :سوءاستفاده هایی در شهرستان اتفاق افتاده است که خود کارمندان به طور جداگانه انجام داده اند یکی سری برداشت های غیر قانونی از حسابهای اشخاص داشته اند که در رفسنجان مسئول این شعبه با همکاری چند نفر اقدام به برداشت غیرقانونی کرده اند که این پرونده در دادسرا تشکیل شده است با توجه به حساسیت این موضوع دو نفر از متهمین این پرونده در زندان هستند و ما به دنبال شناسایی اموال این متهمان هستیم و به شکات برگردانیم .
دادستان گفت :۱۳ نفر شاکی در این خصوص وجود دارد و مبلغ ۵ میلیارد اعلام شده است .
دادستان به پرونده های قتل اخیر در شهرستان اشاره داشت تاکید داشت :پرونده های قتل در حال رسیدگی است اطلاعات لازم از طریق رسانه های اعلام می شود .
وی در خصوص مشروبات الکی یاداور شد :مجموعه دستگاه قضایی نسبت به مشروبات الکی حساسیت داریم متهمین پرونده های مشروبات الکلی به تضمین وثیقه ازاد می شوند ولی پرونده انهاادامه می یابد تا نتیجه قطعی انها اعلام شود .
دادستان در خصوص پرونده های میراث فرهنگی و اوقاف اینچنین گفت :این پرونده ها اگر جنبه کیفری داشته باشد در دادسرا رسیدگی می شود این پرونده ها جنبه مجرمانه دارد اگر کسی بخواهد تصرفاتی صورت دهد حتما باید با اجازه میراث فرهنگی صورت گیرد از این حیث ما ورود پیدا می کنیم .
وی افزود :کسانیکه چنین املاکی را در تصرف دارند قبل از هرگونه اقدام به میراث فرهنگی هماهنگ کنند با یک سری اقدامات و تغییرات مشکل انها حل می شود .
دادستان در خصوص پرونده مرگ مادر۱۹ ساله گفت :پرونده باید از نظر پرشکی قانونی مورد بررسی قرار می گرفت این پرونده به پزشک قانونی ارجاع داده شده است و بعد از اعتراض به نظام پزشکی ارجاع داده شده است این پرونده در حال حاضر در شیراز و نتیجه نهایی در حال بررسی است .
وی افزود :مرگ مادر در حین زایمان یکی از شاخص های مهم است که باید مورد بررسی قرار گیرد .

برچسب ها:
حسین رئیسی نژاد دادستان رفسنجان دستگاه قضا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان