تحقق شعار سال و رفع مشکل بیکاری یک عزم همگانی می طلبد

  • شناسه خبر: 142253
تحقق شعار سال و رفع مشکل بیکاری یک عزم همگانی می طلبد

امام جمعه رفسنجان گفت: برای تحقق شعار سال و رفع مشکل بیکاری شهرستان الزامات آن را باید رعایت نمود یعنی یک عزم میطلبد و یک صدایی را باید از همین روزهای نخست سال مشاهده کرد تا شاهد روحیه نشاط واقعی در جامعه باشیم.

خانه » اقتصادی » تحقق شعار سال و رفع مشکل بیکاری یک عزم همگانی می طلبد

به گزارش “خانه خشتی” ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن توصیه به تقوای الهی و انجام واجبات اظهار داشت: تشکر می کنم از تمام کسانی که در امنیت بخشی از سفرهای نوروزی که با بذل و بخشش وقت و توان خود امنیت، آرامش و سلامتی مسافرین ارجمند را تامین میکنند.
وی افزود: هم نیروهای انتظامی عزیز، هلال احمر و نیروهای امداد و نجات با طرح های خوب و ارزشمند خود برای مسافرین مخصوصا برای کودکات و نونهالان که بسیار ارزشمند است.

رمضانی پور با اشاره به اهمیت به فریضه اعتکاف افزود: یکی از رویش های فرهنگی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند همین موضوع اعتکاف است.
وی تصریح کرد: اعتکاف در زمان قبل از انقلاب هم انجام میشد اما نه در همه جا. در قم آن هم با عده کمی و تعداد معتکفین به ۲۰۰ نفر هم نمیرسید. وقتی در قم که مرکز ثقل معنویت بود این جمعیت بود در شهرها و استان های دیگر برگزار نمیشد. تا سالهای ۶۴_۶۳ به همین منوال بود اما از سالهای ۶۵_۶۴ به بعد میبینیم که صدهاهزار نفر به سمت اعتکاف میروند و از اعتکاف استقبال میکنند. این ها رویش های نظام است. ما به ریزش ها خیلی توجه نکنیم. مسلما در هر نظام، مکتب و مملکتی یک سری ریزش ها دارد اما شما رویش ها و نمیه پر لیوان را درنظر بگیرید.
رمضانی پور خاطر نشان کرد: وقتی که رهبر فرزانه انقلاب به جوانان امید دارند و این امیدواری را بارها و بارها اعلام نموده اند مانیز به جوانان امیدوار باشیم و به چند گناهکار و معصیت کار که در ظاهر گناه میکنند نگاه نکنیم.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت علی بیان داشت: مولود کعبه فخر بشریت است؛ فخر خاندان رسالت و امامت است و این امتیاز بزرگی برای همه مسلمانان به ویژه شما شیعیان است؛ اگر بخواهم از ارتباط امیرالمؤمنین با پیامبر در یک کلمه بگویم با پیامبر به عنوان یک انسان همراه به تمام معنا بود هیچ چیزی را از خود نشان نمیداد و هرچیزی را که آن حضرت در میدان های نبرد فرمان داده بود آتش به اختیار به عمل می آوردند.
خطیب جمعه رفسنجان تصریح کرد: حکومت آن حضرت هم عدالت محور بود و میتواند این عدالت محوری بهترین الگو برای همه ی جوامع مخصوصا جامعه ی ما و مخصوصا برای مسئولین ما باشد؛ وهم حکومت آن حضرت با صلابت و قاطعیت بود یعنی اظهار عجز، وابستگی و درماندگی و یا در واقع بخواهند خودش را به یک نحوه ای قلمداد کند که ما در اداره مملکت توانایی نداریم؛هرگز اینچنین نبود. قاطعیت به تمام معنا داشت. عزت آفرین بود و عزتمندانه عمل میکرد.
وی خاطر نشان کرد: مسئولین میتواند از آن حضرت الگو بگیرند و این چنین حکومت اسلامی را برای مردمی که خواهان آن حکومت اند و هم میخواهند عدالت در جامعه محقق شود و هم محور کار مسئولان ما عدالت باشد؛ اجرا کنند.
رمضانی پور اظهار داشت: مفاسدی را اگر احیانا مردم می‌شنوند خیلی ناراحت میشوند؛کدورت قلبی پیدا میکنند که در نظام جمهوری اسلامی مفاسد اقتصادی، اختلاس ها و امثاله وجود داشته باشد. مخصوصا وابستگان به حکومت و دولت؛ چه این دولت و چه دولت قبل. فرقی نمیکند؛ همه شان استفاده و درواقع سواستفاده میکردند،به یغما بردند، بیت المال را تعدی کردند و دستبرد زدند بیت المال و فکر میکردند که از اموال شخصی خودشان است. اگر هم امروز حکومت و دستگاه قضا بخواهد با آنها برخورد کند داد و فریادشان بلند میشود و میگوید که این قضاوت ها قضاوت های ظالمانه است.
وی تصریح کرد: آن روزی که شما به مردم و به بیت المال ظلم میکردید نمیگفتید که این یار و وابسته به من دارد به حکومت و مردم ظلم میکند؛ آن روز این ظلم نبود، امروز این ظلم است که بخواهند با شماها قضاوت بکنند؛این خیلی بی انصافی است. اصلا حرف و مواضع شما ظلم و ظالمانه است که اینگونه رفتار میکنید و ما از دستگاه قضا حمایت میکنیم و خواهان هستیم که با شدت هم با وابستگان این دولت که خیلی چپاول کردند و خیلی زیاد هم تعدی و دست درازی کردند به این حکومت و نظام و هم به وابستگان دولت قبل با همه شان با شدت برخورد کند. این خواسته همه ی مردم ایران اسلامی است( تکبیر نمازگزاران)

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه به بزرگداشت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روز جمهوری اسلامی در واقع روز جلوه و ظهور و تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مولفه های مردم سالاری دینی از آن کاملا نمایان است و بسیار هم زیاد است.

وی افزود: ازجمله مشارکت های مردم در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی به ویژه امروز نیاز شدید به مشارکت اقتصادی است که ان شاءالله مشکلات اقتصادی جامعه تنها به وسیله شما مردم حل میشودو توانمندان به صحنه بیایند؛چه توانمندان فکری که دارای طرح و ابتکارند و چه توانمندان مالی که سرمایه دارند بیایند وسط که ان شاءالله در این سال آن حمایت هایی را که متذکر خواهم شد صورت بگیرد و اشتغال و اقتصاد رونق پیدا کند

وی در رابطه با اشتغال جوانان تاکید کرد: برای تحقق شعار سال و رفع مشکل بیکاری شهرستان الزامات آن را باید رعایت نمود یعنی یک عزم میطلبد و یک صدایی را باید از همین روزهای نخست سال مشاهده کرد تا شاهد روحیه نشاط واقعی در جامعه باشیم.

رمضانی پور بیان داشت: همه باید کمک کنند اعم از تمام رسانه ها که نقش آفرین اند مخصوصا صداوسیمای مرکز کرمان که الحمدلله برنامه های خوبی دارد و میتواند بازهم برنامه هایشان ارتقا دهند. از نشریات و همه ی سایت ها و پایگاه های خبری و همه ی مسولان شهرستان خواهش میکنیم که در این سال یکصدا و در واقع به منزله یک نفر واحد و یک پیکر شویم برای انجام کارها، اشتغال، سرمایه گذاری، راه اندازی و برای رفع بیکاری همه مجموعه ها اعم از مس سرچشمه هر مقدار که ظرفیت دارد.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: مس سرچشمه متعلق به این شهر است و الویت اشتغال برای همین محل است. ما حتی اگر شش ماه یا یک سال هم در سرچشمه کار باشد حاضریم نیروهایی را معرفی کنیم.

رمضانی پور درپایان تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی سه ضلع دارد ضلع اول دولت است که میتواند با مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با واردات بی رویه کالاهای خارجی و ایجاد زمینه صادرات این شرایط را مهیا بکند، ضلع دوم تولید کننده ها هستند که باید مطابق با ذائقه ی مردم کالاهایی باکیفیت و مقرون به صرفه تولید کنند.
وی ادامه داد: ضلع سوم شما مردم مصرف کننده هستید که نقشی کلیدی و محوری دارید که بابد بر این باور رسید که خرید کالای ایرانی یعنی اشتغال، تولید، ثروت و اقتدار کشور که ما مصرف کننده ها باید این الزامات را ببینیم.
رمضانی پور گفت: مصرف کالاهای ایرانی، باید فرهنگ بشود و این میتواند کمک بکند تعهد و تعصب نسبت به کالای ایرانی در جامعه مان ایجاد بشود.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان تحقق شعار سال 97
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان