نماینده مردم شهرستانهای انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

مطالبات مردم در مس و آلایندگی را با وزیر صنعت درمیان گذاشتیم

  • شناسه خبر: 141046
مطالبات مردم در مس و آلایندگی را با وزیر صنعت درمیان گذاشتیم

انارکی گفت:مطالبات مردم در مس و آلایندگی را با وزیر صنعت درمیان گذاشتیم، ساخت جاده با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان کمترین کاری بوده که مس بعد سالیان سال برای شهرستان انجام داده است ما انتظار بیش از این از مس داریم .

خانه » آخرین اخبار » مطالبات مردم در مس و آلایندگی را با وزیر صنعت درمیان گذاشتیم

به گزارش خانه خشتی ،محمدی انارکی نماینده مردم شهرستانهای انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی درجلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان ضمن اشاره به فرسودگی لوله های اب شبکه روستایی اظهار داشت:لوله های شبکه اب با توجه به فرسودگی نیاز است که از یک بخش شروع شود و خواسته ما این است که این اقدامات زودتر صورت گیرد .
وی بیان داشت :تعدادی از چاه های جابجا شده اند و تعدادی را هم پیگیر هستیم بتوانیم این چاه ها را تحویل بگیریم ،هر کس متولی دولت است باید جوابگوی مردم هم باشد .
انارکی تصریح کرد :در بحث کشاورزی و اب اشامدینی با وزیر صحبت های لازم انجام شده است در بحث کم کردن پروانه های چاه و برخوردهایی که صورت گرفته است و جریمه های که انجام شده همه در راستای مدیریت اب است اگر اقدام نشود در ده سال اینده چاه ها خشک می شود .
وی افزود :کشاورزان باید بدانند ۹۵ درصد اب در کشاورزی صرف می شود خیلی از اب هم هدر می رود و از روشهای درست ابیاری استفاده نمی شود هزینه ابیاری زیر سطحی از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون ارتقا دادیم تا مردم برای ان تشویق شوند .
انارکی عنوان داشت :مطالبات مردم در مس و آلایندگی را با وزیر صنعت درمیان گذاشتیم، ساخت جاده با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان کمترین کاری بوده که مس بعد سالیان سال برای شهرستان انجام داده است ما انتظار بیش از این از مس داریم .
وی ادامه داد :در بحث اجتماعی باید به درد مردم برسیم و کمک کنیم امروز باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم مس با مجموعه بزرگ در سهم مردم رفسنجان با تولیدات مس چه زیر ساختی برای ما اماده کرده است خود مس باید امایش این کار را انجام می داده است .
نماینده مردم رفسنجان و انار و در مجلس شورای اسلامی تاکید داشت :درست است که ۱۲ درصد سهم دولت از مس است ولی تصمیم گیرنده اصلی دولت است همه در صنعت مانده ایم ما قبول نداریم مس بخش خصوصی شده است ولی منابع ملی منطقه است .
وی افزود :۹۰۰هزار تن صنایع پایین دستی مس داریم کل مصرف ایران ۱۲۰ هزار تن و ۲۷۰ هزار تن صادرات داریم که ۴۰ درصد از ظرفیت خالی است باز هم از این مس سهمی نداریم .
انارکی گفت :خدمات مس بازهم جای تقدیر و تشکر دارد امیدواریم کاری کنیم از ظرفیت مس فقط برای مردم الایندگیش نباشد بحث اشتغال هم جاهایی تعریف کنیم که اشتغال ایجاد شود .
وی اظهارامیدواری کرد که ما در نواحی صنعتی زیر ۲۰ هزار نفر می توانیم با وام ۶ درصد اشتغال های محلی ایجاد کنیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان