حاشیه نشینی خاموش در رفسنجان

  • شناسه خبر: 136495
حاشیه نشینی خاموش در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان مطرح کرد: حاشیه نشینی در شهر به صورت خاموش شکل گرفته است ، این موضوع و وجود متدکیان در شهر باعث بروز ناامنی و دیگر اسیب های اجتماعی را به دنبال دارد چراکه رفسنجان مستعد هر گونه خرابکاری و ناامنی است .

خانه » اجتماعی » حاشیه نشینی خاموش در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ سرهنگ نصرا… عباسی فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان در جلسه ساماندهی متکدیان اظهار داشت :ما در برخورد با ساماندهی متکدیان خوب عمل نکردیم تعامل و همکاری برخی دستگاه های در این قضیه خوب نبود ،برخی اسیب هایی اجتماعی ناشی از بد عمل کردن و پیوسته کار نکردن نظام اجتماعی ، برخی سازمانها و دستگاه های اجرایی است .
وی بیان داشت :اگر نرخ اسیب ها بالا برود امنیت عینی و ذهنی ما دچار اشکال می شود تعامل و هم سو عمل کردن سازمانها و نهادهای متولی در جمع اوری متدکیان مهم است اگر تعامل و همکاری نباشد اگر میدانی هم کار شود کار بر زمین می ماند .
سرهنگ عباسی تصریح کرد :سازمانهای مسئول این کار باید منزلت اجتماعی خود را در میدان نشان دهند باید خواسته های پر تعداد مردم را مد نظر بگیرند و بر اساس ان کار کنند مهمترین خواسته مردم جمع اوری متدکیان از شهر است ولی متاسفانه برخی سازمانها هنوز جایگاه خود را در این قضیه پیدا نکردند و برخی از انها مسئولیت اجتماعی خود را نمی پذیرند .
وی بیان داشت :درست است که در استان خوب کار کردیم ولی هنوز در این زمینه خوب نیستیم برخی سازمانها در مقابله با اسیب های اجتماعی دچار ممات شده اند با مجموعه هم پوشانی ندارند به میدان نمی ایند برخی مسئولیت ذاتی و اجتماعی خود را قبول ندارند .
وی افزود :ما باید جامعه گرا، انسان گرا باشیم ،باید هوش بافتاری مردم را هدایت کرد و فرهنگ سازی کنیم ، در فضای شهر برای جمع اوری متدکیان خوب عمل کنیم و همیشه در صحنه خوب حاضر باشیم و کار جهادی و میدانی انجام دهیم متاسفانه ما در زمینه جمع اوری متدکیان دچار چنین مشکلاتی شده ایم برخی دستگاه ها تحرک و پویایی و انگیزه لازم را ندارند .
فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان با بیان اینکه حاشیه نشینی در شهر به صورت خاموش شکل گرفته است تاکید کرد :دیدگاه خوشایندی در حاشیه شهر وجود ندارد حاشیه نشینی و وجود متدکیان در شهر باعث بروز ناامنی و دیگر اسیب های اجتماعی را به دنبال دارد چراکه رفسنجان مستعد هر گونه خرابکاری و ناامنی است .
وی ادامه داد :برخورد با متدکیان و جمع اوری کودکان خیابانی باید به صورت حرفه ای و خردمندانه صورت گیرد چراکه ناامنی از همین جا اغاز می شود رویکرد ما در پیشگیری و ساماندهی متکدیان باید با رویکرد اجتماعی و فرهنگی همراه باشد اگر جامعه و مردم را به مرور زمان اگاه کردیم ما از متدکیان و کودکان خیابانی مصون می مانیم ولی اگر صرفا برخورد سلبی را انجام بدهیم فقط دستگیری و برخورد به تنهایی، کافی نیست در تمام مسائل و اسیب های اجتماعی برای هر تهدید حداقلی ،باید برخورد حداکثری صورت گیرد وگرنه ما دچار غفلت می شویم .
سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه ما با دستگاه قضایی تعامل کامل داریم خاطرنشان کرد :ما به پشتوانه قضایی نیاز داریم ما مسئول جرم نیستیم ولی باید پیشگیری از جرم را سر لوحه خود قرار دهیم و این وجه همت همه قرار گیرد تا موفق شویم .

برچسب ها:
حاشیه نشینی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان