پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

مراسم گرامیداشت هفته بسیج به میزبانی اداره راه و شهرسازی رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، با تدارک اداره راه و شهرسازی رفسنجان مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور اسکندری فرماندار ، سرهنگ سلطانی فرمانده سپاه، باقری معاون اجتماعی و سیاسی فرمانداری ، بمی ناصری رییس حوزه مقاومت بسیج کارمندان و جمعی از پرسنل این اداره برگزار شد.

علی عباسی پور رئیس اداره راه و شهرسازی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت :همه همکاران ما جزو بسیجیان فعال هستند و کارهای فرهنگی در قالب بسیج انجام می گیرد

وی بیان داشت :امید داریم پایگاه بسیج اداره راه و شهرسازی راه اندازی شود.

در ادامه جلسه اسکندری نسب فرماندار رفسنجان ضمن تبریک هفته بسیج به اهمیت و ارزش ماه ربیع الاول اشاره کرد و اظهار داشت :امام راحل گروه و بسیجی را راه اندازی نمود که امروز خواب راحت را از چشم دشمنان ما گرفته است ،لحظه ای از فکر بسیج و بسیجی بودن نباید غافل شد .

وی تصریح کرد : امام راحل به اهداف بسیج پی برده بود و چنین عارفانه در مورد بسیجی صحبت فرموده اند که ما امروز از درک ان عاجر هستیم .

اسکندری نسب به بیان خاطرات دوران بسیج در دوران امام راحل اشاره کرد و افزود :ان زمان ما از درک نقش بسیج عاجز بودیم ولی امروز وقتی سردار سلیمانی تمام مرزهای خاکی را در می نوردد و این پیروزی باعظمت را برای جهان اسلام می اورد اینجاست که نقش رهبری و هم نقش بسیج و سربازان امام را درک می کنیم .

در ادامه جلسه سرهنگ علی سلطانی اظهار داشت :در سوریه بعد از ۶ سال جنگ توانست به پیروزی دست یابد و قسمتی از کاخ بشار اسد سقوط کرد کوچه های حرم حضرت زینب (س) بسته شد وقتی حضور سردار قاسم سلیمانی و شهدایی چون همدانی حضور پیدا کردند بسیجی مردمی اعم از اهل تسنن و شیعه  صورت گرفت تفکر ۵ ازذ که تشکیل بسیج بود امام شکل تشکیل بسیج را فرمان داد نگاه امام به این بود که این بسیج باید جهانی شود و امروز مقام رهبری صحبت از تمدن اسلامی می کنند .

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج فقط معطوف به دوران مقدس نبود افزود :نگاه امام به تشکیل بسیج نه تنها معطوف به نجات کشور در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس بودبلکه نگاه درازمدت به این موضوع داشتند اگر بسیجیان در دروان دفاع مقدس به جبهه نمی رفتند و مظلومانه شهید نمی شدند امروز بسیج گسترش پیدا نمی کرد و کلا جمهوری اسلامی وجود نداشت .

سرهنگ سلطانی بیان داشت :نفوذ جمهوری اسلامی در عراق و سوریه همان تمدن اسلامی در کشورهای اسلامی است ،امروز شیعه و سنی فرق ندارند همه طرفدار اهل بیت هستیم تفکر مردمی و روحیه جهادی است که امام به بسیج داد و نفوذ ان در کشورهای اسلامی وجود دارد .

وی تصریح کرد :بسیج در جمهوری اسلامی در همه بحث ها حضور دارد شاکله بسیج در همه اقشار جامعه وجود دارد و در هر پدیده ای زودتر از همه ارگانها حضور پیدا می کند بدون اینکه به ان دستور بدهند ،این روحیه بسیجی باید تقویت باشد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تاکید داشت :نیروی بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در همه میدانها حضور موفق دارد و شهدا ،انقلاب ،امام و رهبری و بسیج فجر صادقی هستند که ظهور خورشید تابانک امام مهدی را به دنبال دارند.

گفتنی است در این مراسم از سوی رئیس اداره راه و شهرسازی لوح تقدیری با امضای معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان و همچنین معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی رفسنجان که در آن ضمن تشکر از بسیجیان سلحشور و تبریک هفته دفاع مقدس و اشاره به رشادتهای بسیجیان در ریشه کن نمودن سیطره شجره خبیثه ملعونه داعش با درایت مقام معظم رهبری و فرماندهی سردار سر لشکر سلیمانی عنوان گردیده است :
“بسیج از بدو تاسیس همگام با سپاه پاسداران و نیروهای انقلابی با امداد رسانی در مناطق محروم، مبارزه با ضد انقلاب و گروههای معاند و سر انجام حضور گسترده و موثر در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی بعد از آن،اهمیت تصمیم و فرمان حضرت امام خمینی (ره)در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را هر چه بیشتر نمایان گرداند” به فرمانده سپاه رفسنجان تقدیم گردید.

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل