امام جمعه رفسنجان:

همدردی با زلزله زدگان ضرورت است

  • شناسه خبر: 134165
همدردی با زلزله زدگان ضرورت است

امام جمعه رفسنجان گفت: همدردی با زلزله زدگان و حادثه دیدگان استان کرمانشاه از ضرورت هاست واین دعاها میتواند بخشی از مشکلات را کم کند و التیامی برا آلام مصیبت دیدگان باشد.

خانه » فرهنگی مذهبی » همدردی با زلزله زدگان ضرورت است

به گزارش “خانه خشتی” ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و انجام واجبات از زحمات نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت در ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: از دولت و ملت عراق نیز تشکر میکنیم که کمک نمودند هم امنیت و هم نظم را و هم پذیرای بیش از ۲ میلیون زائرا از ایران بودند.

وی افزود: این اجتماعات باید عزم همگان را استوار نماید و مهمترین درس اربعین ثبات قدم باشد.

امام جمعه رفسنجان باتوجه به کشت زعفران در شهرستان رفسنجان بیان داشت: نزدیک به ۳۰ هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت زعفران رفته و این قابلیتی است که در همه جای شهرستان جاهایی آب کم است میتوانید کشت زعفران انجام دهید؛ درآمد خوبی دارد و شما میتوانید از آن بهره بگیرید.
وی به انتخاب دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به عنوان معین منطقه خنامان اشاره کرد و گفت: در واقع رسالت دانشگاه همین است و من تشکر میکنم از کارشناسان و مسئولان دانشگاه که این زمینه را فراهم کردند و انشاءالله در جای جای شهرستان این بشود .

رمضانی پور با اشاره به روز وقف عنوان کرد: منظور از باقیات و صالحات و کارهای شایسته همچو وقف آن هم وقف بر نیاز های جامعه که آثار اجتماعی و فرهنگی آن بسیار است در عرصه های مختلف اقتصادی_ سیاسی_ فرهنگی_ نظامی و امنیت و مخصوصا در بعد اجتماعی در خصوص امر مقدس ازدواج که جوان های عزیز و بزرگوار بتوانند به خانه ی بخت بروند.

امام جمعه رفسنجان باتسلیت شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: شایسته بود هیئت های عزاداری به مصلی بیایند و عزاداری و سخنرانی بشود.

وی در خصوص وحدت اسلامی خاطرنشان کردند: ضرورت وحدت اسلامی به مناسبت هم شهادت و هم ولادت پیامبر اکرم(ص) در ایام ربیع را داریم که این ضرورت میطلبد ما را در برابر توطئه هایی که دارد صورت میگیرد؛ توطئه های غربی_ عربی که با یک دولتِ نفهمِ جاهلِ خبیثِ سعودی که امروز توطئه علیه مسلمانان را میچینند و جنایت می آفرینند و دیگر کشورهای اسلامی را متهم میکنند و این خباثت را در جهان اسلام به وجود می آورند و شایسته است که این وحدت بین همه طبقات و همه مذاهب اسلامی به وجود بیاید و این دولت خبیث و شجره ملعونه باید بساطش را از صفحه ی روزگار همراه با دوستانشان یعنی رژیم جعلی نامشروع اسرائیل یک روزی برانداخته بشود و امت و مسلمانان حجاز هم پای دیگر مسلمانان بتوانند آزادانه کار و زندگی بکنند.

رمضانی پور با توجه به زلزله اخیر کرمانشاه تصریح کرد: همدردی با زلزله زدگان و حادثه دیدگان استان کرمانشاه از ضرورت هاست واین دعاها میتواند بخشی از مشکلات را کم کند و التیامی برا آلام مصیبت دیدگان باشد.
وی افزود: در سطح شهرستان ستادی متشکل از خیریه ها، هلال احمر، فرمانداری، ستاد نمازجمعه و دیگر نهاد ها تشکیل شده است.از مردم میخواهیم کمک هایتان را بفرستید اما بیشتر پول نقد بفرستید.

وی با توجه به سالروز آزادسازی سوسنگرد بیان داشت: در ۲۶ آبان سال ۵۹ یعنی ۲۶روز از آغاز جنگ سوسنگرد در این فاصله ۳ مرتبه عراق حمله کرد که ۲ بار توانست سوسنگرد را بگیرد و مرتبه سوم هم محاصره کرد اما امام(ره) در روز ۲۵ آبان ۵۹ فرمودند فردا باید سوسنگرد آزاد بشود؛ آن روز سوسنگرد با ۸۰ نفر شهید و ۱۰۰ نفر نیرو آزاد شد و این توان و اقتدار رزمندگان ماست.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام رمضانی پور زلزله زدگان زلزله کرمانشاه همدردی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان