مدیر عامل مس منطقه کرمان در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

از صنایع تولید کننده قطعات و تجهیزات تامین نشده صنعت مس در استان استقبال می کنیم

  • شناسه خبر: 125191
از صنایع تولید کننده قطعات و تجهیزات تامین نشده صنعت مس در استان استقبال می کنیم

مدیر عامل مس منطقه کرمان گفت: ما اطمینان را به شرکتهای صنعتی میدهیم اگر قطعات انها از کیفیت خوب برخوردار باشد ما با قیمت رقابتی از داخل استان خریداری می کنیم و حمایت فنی و اموزشی از انها به عمل می اوریم .

خانه » اقتصادی » از صنایع تولید کننده قطعات و تجهیزات تامین نشده صنعت مس در استان استقبال می کنیم

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد حسنی مدیرعامل منطقه مس کرمان در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و تجهیزات وابسته و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی در نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت :شناساندن نیازهای معدنی و معرفی پتانسیل های معدنی استان هدف اصلی این نمایشگاه می باشد ،استان کرمان بالغ بر ۴۰ درصد معادن اهن کشور را داراست و ۸۰ درصد معادن مس کشور در همین استان است .
وی تصریح کرد :شرکتهای صنعتی معدنی که در زمینه مس فعالیت می کنند شرگت گلهر و مس کرمان می باشند ونرخ سرمایه گذاری از ابتدای پیدایش شرکت مس تا امروز در بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان به نرخ امروز می باشد که ۲۵ میلیارد تومان پروژه ها انجام شده و مابقی ان در حال انجام می باشد .


وی افزود : پروژه هایی در معدن دره زار ،شاه فیروز و معدن شهربابک که برای فعال شدن انها نیازمند ۷ میلیارد تومان هزینه است و این سه پروژه اماده پذیرش سرمایه گذار می باشند.
مهندس حسنی با بیان انیکه زنجیره فولاد در کرمان در حال تکمیل است گفت :سالها قطب فولاد کشور در اصفهان بود ولی با سرمایه گذاری در صنعت فولاد در زرند ،کرمان ،سیرجان انجام شده است کرمان قطب فولاد خواهد شد .
وی افزود :فرق کرمان با اصفهان این است که استان کرمان دارای معدن می باشد ولی اصفهان به علت وجود پتانسیل و نیروهای کارآفرین موفق بوده اند و صنایع وابسته زیادی ایجاد کردند دراین شهر بیش از ۲۰۰ صنعت وابسته به فولاد وجود دارد و شکل گرفته است .


مهندس حسنی با اشاره به اینکه تامین کننده قطعات فولاد اکثریت اصفهانی هستند بیان داشت :تامین کننده مواد اولیه و شرکتهای مهندسی فنی که خدمات مشاوره ، طراحی و ساخت و پیمانکاری را انجام می دهند عمدتا از اصفهان هستند .
وی افزود :ولی در کرمان که قطب فولاد و مس هستیم صنایع تغذیه کننده مس و فولاد کم است ،قطعات و مواد اولیه ای که در صنعت استفاده می کنیم اکثر ان از اذربایجان ،خراسان و اصفهان و استان مرکزی تامین می شود .
مهندس حسنی اذعان داشت :پتانسیل و فرصت های خوبی در استان وجود دارد که باید جوانان ، صنعتگران و کارافرینان ما نیازهای شناسایی شده ما را براورده سازند و هدف اصلی نمایشگاه هم همین است .
وی افزود :ما اطمینان را به شرکتهای صنعتی میدهیم اگر قطعات انها از کیفیت خوب برخوردار باشد ما با قیمت رقابتی از داخل استان خریداری می کنیم و حمایت فنی و اموزشی از انها به عمل می اوریم .
مهندس حسنی بیان داشت :درصد بیکاری در استان کرمان نسبت به سایر استانها کاهش داشته است استان ما رتبه سوم را از نظر کاهش تعداد بیکار را در کشور داراست و این به واسطه صنعت فولاد و مس می باشد .
وی ادامه داد :اگر این صنایع پایین دستی و پشتیبانی شکل بگیرند درصد بیکاری از این سهم کمتر خواهد شد .
مهندس حسنی از افتتاح پروژه ها در مردادماه خبر داد و گفت : پروژه هایی که قرار بود افتتاح شوند در حال فعالیت هستند ولی به علت مشکل در سفر ریاست جمهوری افتتاحیه این پروژه ها به تعویق افتاد و اگر مشکلی پیش نیاید در مردادماه امسال افتتاح خواهند شد .

برچسب ها:
حمایت شرکت مس محمد حسنی مدیر عامل مس منطقه کرمان مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان