معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

صادرات ۶.۶ میلیارد دلاری معدن و صنایع معدنی در سال گذشته / خام فروشی صادرات ارزش افزوده است

  • شناسه خبر: 125186
صادرات ۶.۶ میلیارد دلاری معدن و صنایع معدنی در سال گذشته / خام فروشی صادرات ارزش افزوده است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات مواد معدنی خام صادرات اشتباهی است صادرات ارزش افزوده است و همه باید با صدای بلند خام فروشی را مزمت کنیم ، هرچند برای این هدف مشوق های مالیاتی را برداشتیم .

خانه » اقتصادی » صادرات ۶.۶ میلیارد دلاری معدن و صنایع معدنی در سال گذشته / خام فروشی صادرات ارزش افزوده است

به گزارش خانه خشتی ، مجید سرقینی در مراسم آغاز بکار پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی ، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی در محل نمایشگاههای بین المللی جنوبشرق در شهر کرمان اظهار داشت: خوشبختانه در دولت یازدهم در استان کرمان اتفاقاتی افتاد که در سایر استانها شاهد نبودیم.

وی افزود: ذخایر خدادادی ،مدیران استان و مسئولین فراهم بودند مثلث توسعه اقتصادی در استان تشکیل شد و به درستی معدن و صنایع معدنی را نشانه رفتند و در نهایت در استان توسعه های فراوان اتفاق افتاد.

سرقینی به افتتاح ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه در مس منطقه کرمان در امسال اشاره کرد و گفت: این مهم در سایه تلاش مسئولین و همکاران ما در شرکت ملی مس بوده است.

وی بیان داشت: حدود یک دهه گذشته بود و تکلیف معدن گلگهر و گهر زمین مشخص نشده بود در سایه دولت یازدهم حل شد و دلگرمی پیش آمد ، سایر معادن کوچک و بزرگ استان نیز همه کار کردند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ۵۴ میلیون تن در زنجیره فولاد کشور توسعه داده شده  که از این میزان نزدیک به ۲۰ میلیون تن آن در استان کرمان بوده که تحول بزرگی است.

وی خاطر نشان کرد: ۱.۵ میلیادر دلار از دو معدن مس و سنگ آهن کشور متعلق به استان کرمان بوده است و این استان لیاقت بیش از این در بحث معدن دارد.

سرقینی با بیان اینکه معدن کاران ذغال سنگ در کشور مظلوم واقع شدند تصریح کرد:  کرمان مهمترین قطب تامین این محصول است اما آنطور که باید و شاید رسیدگی نشده وزارت خانه تمام تلاش کرده اما خریدار واحد است و گرفتاری ایجاد کرده و امیدواریم مشکل حل شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطرح شدن مباحث اقتصاد مقاومتی در کشور در سالهای اخیر خاطر نشان کرد:  اقتصاد مقاوتی بر روی بحث معدن تکیه خاص دارد اما آنطور که باید به آن توجه نشده و هنوز مظلوم است.

وی بیان داشت: امروز معدن کشور توانسته نیاز همه صنایع داخلی کشور را تامین کند جز مختصر منگنز و زغال سنگ وارد می کنیم بقیه در داخل کشور تولید می شود، در سال ۹۵ نزدیک به  ۱.۲ میلیارد دلار صادرات مواد معدنی داشتیم.

سرقینی ادامه داد: ۵.۴ میلیارد دلار صنایع معدنی و فرآورده های معدنی داشتیم که در اقتصاد کشور ما عدد بزرگی است و به تولید ملی کمک کرده و قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع در سال گذشته ۶.۶ میلیارد دلار صادرات معدن و صنایع معدنی صورت گرفته است.

سرقینی با بیان اینکه ما مخالف خام فروشی مواد معدنی هستیم تصریح کرد: صادرات مواد معدنی خام صادرات اشتباهی است صادرات ارزش افزوده است و همه باید با صدای بلند خام فروشی را مزمت کنیم ، هرچند برای این هدف مشوق های مالیاتی را برداشتیم .

وی تصریح کرد: هیچ حمایتی از معدن نشده نه بانکها به میدان امدند نه صندوق توسعه در این بخش به میدان آمد و امروز معادن با چالش تامین ماشین آلات نو مواجه هستند که چنین نمایشگاه هایی می تواند به این مطلب بپردازد.

برچسب ها:
خام فروشی صادرات صادرات معدن معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان