کسب رتبه سوم «محمد کرمی نیا از رفسنجان» در کنگره بین المللی پیامبر اعظم کرمان

  • شناسه خبر: 122172
کسب رتبه سوم «محمد کرمی نیا از رفسنجان» در کنگره بین المللی پیامبر اعظم کرمان

در کنگره بین المللی پیامبر اعظم کرمان از مقاله محمد کرمی نیا (از رفسنجان) دانشجوی گروه علوم قرآن و حدیث، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با موضوع «تحلیل و بررسی امکان گفتگو تمدن اسلام و غرب(با تکیه بر دو نامه مقام معظم رهبری حفظه الله به جوانان غربی)» با کسب رتبه ی سوم، تجلیل به عمل آمد.

خانه » علم و فن آوری » کسب رتبه سوم «محمد کرمی نیا از رفسنجان» در کنگره بین المللی پیامبر اعظم کرمان

به گزارش خانه خشتی ، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز(۴اردیبهشت)در مراسم آغاز بکار اختتامیه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله در سخنانی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره در سال ۹۳ افزود: در راستای سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد، برای برگزاری دومین کنگره برنامه ریزی شد.
وی افزود: این کنگره با اهداف پاسداشت مقام و منزلت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله، آغاز یک حرکت منسجم فرهنگی، ایجاد بستر مناسبت در راستای اتحاد و انسجام جامعه و هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگی مساجد است.
علیزاده اظهار داشت: این کنگره با محورهای مختلف از جمله تعامل ادیان الهی، اسلام و جوانان، معرفی چهره راستین اسلام و  پیامبر رحمت فراخوان داده شد و علاقه مندان در آن شرکت کردند که حدود ۱۱۰ مقاله به کنگره رسید.
این مراسم صبح امروز با حضور شخصیت های کشوری و استانی از جمله آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت الله علیمرادی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، برگزیدگان کنگره، اقلیت های مذهبی، روحانیون اهل تسنن و شیعه، جمعی از مدیران کل، اعضای کانون های مساجد و … در تالار برق کرمان برگذار گردید.
هیئت داوران ضمن تمجید و تشکر از حسن انتخاب  و تلاش برگزار کنندگان دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم( صلی علیه و اله وسلم) رحمه للعالمین که با توجه به ضروریات زمان اقدام به برگزاری این کنگره کرده اند گزارش و سپس رای خود را به شرح ذیل اعلام می دارد.
با اعلام فراخوان کنگره تعداد ۱۱۰ مقاله به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه از سوی محققان داخلی و خارجی به دبیرخانه ارسال شد که میزان مشارکت بر اساس سطوح مختلف تحصیلی عبارت است از: ۳۴ درصد دکترا، ۱۷ درصد کارشناسی ارشد و ۵۹ درصد کارشناسی؛ این مقالات از سوی داوران کنگره به دقت مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است. در برخی موارد برای حفظ حقوق محققان گرامی مقالات تا سه بار نیز ارزیابی شده است.
روح حاکم بر مقالات نشان دهنده غیرت دینی محققان و نویسندگان گرامی در حمایت و دفاع از ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و دغدغه در راه بالندگی تمدن اسلامی بر اساس میراث رسول اکرم(ص) است؛ هیئت داوران کنگره ضمن قدردانی از دقت و تلاش پژوهشگران برگزیده، یادآور می شود یکی از نکات قابل توجه و لازم به ذکر در مقالات رسیده، مشارکت هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که می تواند نوید بخش فعالیت های علمی گروهی و آینده ای روشن برای جامعه علمی جوان کشور باشد.
صبح امروز همزمان با آئین اختتامیه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم، کتاب این کنگره با حضور «آیت الله علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه کشور، «مرتضی طاهریان» معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری کشور و جمی از مسئولان رونمایی شد.
بر اساس این خبر، این کتاب که حاوی مقالات برگزیده این دوره از کنگره است، به همت دبیرخانه کانون های مساجد کرمان، تهیه شده است، همچنین در این مراسم از خانواده سردار شهید محمدعلی الله دادی، از شهدای مدافع حرم کرمان تجلیل شد.
در این میان، از مقاله پژوهشگر محترم آقای محمد کرمی نیا (از رفسنجان) دانشجوی گروه علوم قرآن و حدیث، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با موضوع «تحلیل و بررسی امکان گفتگو تمدن اسلام و غرب(با تکیه بر دو نامه مقام معظم رهبری حفظه الله به جوانان غربی)» با کسب رتبه ی سوم، تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
در کنگره بین المللی پیامبر اعظم کرمان محمدکرمی نیا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان