پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را از سنین پایین آغاز کنیم

سرکار خانم مقدم مسئول کار گروه زنان مجمع بسیج شهرستان رفسنجان

سرکار خانم مقدم مسئول کار گروه زنان مجمع بسیج شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ خانم مقدم مسئول کار گروه زنان مجمع بسیج شهرستان رفسنجان در جلسه ماهانه این مجمع به فضای مجازی و مضرات و معایب ان اشاره کرد و اظهار داشت : از نظر جامعه زنان، انچه باعث می شود زنان در وهله اول وارد فضای مجازی و استفاده نادرست از ان شوند یک حالت طرد شده از محیط خانوادگی است .

وی افزود :غفلت از یاد خدا و محیط خانواده و عدم انجام وظایف خانوادگی ،شکاف عاطفی و سرد شدن روابط خانواده بین اعضای خانواده ،اتلاف وقت ،عادت کردن به این گونه فضاها و ضعف نهادخانواده وصله ارحام از معایب فضای مجازی است .

مقدم بیان داشت :جرات و ارتکاب جرم در این فضاها بیشتر می شود ،نقض حریم خصوصی و دور ماندن از محیط خانوادگی و واقعی و غیر حقیقی بودن این فضاها، بحران هویت و اختلال شخصیت و بهره کشی جنسی، انتقال اطلاعات غیر صحیح و سواستفاده از اطلاعات شخصی و پروفایل ، دوستیهای بدون مرز ،گسست فکر ی و عاطفی گریزاز واقعیت ، عدم گفتگوی صمیمانه بین زوجین ، ضعیف شدن پایه های خانواده و اخلاقی مواردی که به ان رسیدیم ولی راههای پیشگیری از ان مهم است .

وی بیان داشت : بهترین راهکار اموزش است اگاه سازی در سنین پایین مخصوصا از ابتدایی صورت گیرد بهتر است ،برنامه ریزی برای ورود به این فضاها و ایجاد فضاهای مجازی سالم یکی دیگر از راههای پیشگیری است .

مقدم تصریح کرد :فرهنگ سازی و تقویت محیط عاطفی و گفتگوی صمیمانه بین اعضای خانواده خیلی مهم است .صله رحم تقویت ایمان ،ایجاد موقعیت های شادی افرین گروهی ،هم در این زمنیه نقش دارد .

وی ایجاد مکانهای فرهنگی رایگان توسط مسئولین برای بانوان را از دیگر راههای پیشگیری دانست و گفت :مسئولین باید فضاهای مناسب جهت کارافرینی وبرای بانوان را ایجاد کنند و در ایجاد انگیزه بین بانوان تاثیر داشته از ورود به فضاهای مجازی خودداری می شود .

وی گفت :ایجاد مشاوره رایگان و برگزاری مرتب انها برای بانوان و اموزش همسرداری و فرزند داری برای انها مهم است .

 

خروج از نسخه موبایل