مسئول کارگروه زنان مجمع بسیج شهرستان رفسنجان مطرح کرد :

آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را از سنین پایین آغاز کنیم

  • شناسه خبر: 117235
آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را از سنین پایین آغاز کنیم

مسئول کار گروه زنان مجمع بسیج شهرستان رفسنجان گفت: اگاه سازی در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی در سنین پایین مخصوصا از ابتدایی صورت گیرد بهتر است ،برنامه ریزی برای ورود به این فضاها و ایجاد فضاهای مجازی سالم یکی دیگر از راههای پیشگیری است .

خانه » اجتماعی » آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را از سنین پایین آغاز کنیم

به گزارش خانه خشتی ؛ خانم مقدم مسئول کار گروه زنان مجمع بسیج شهرستان رفسنجان در جلسه ماهانه این مجمع به فضای مجازی و مضرات و معایب ان اشاره کرد و اظهار داشت : از نظر جامعه زنان، انچه باعث می شود زنان در وهله اول وارد فضای مجازی و استفاده نادرست از ان شوند یک حالت طرد شده از محیط خانوادگی است .

وی افزود :غفلت از یاد خدا و محیط خانواده و عدم انجام وظایف خانوادگی ،شکاف عاطفی و سرد شدن روابط خانواده بین اعضای خانواده ،اتلاف وقت ،عادت کردن به این گونه فضاها و ضعف نهادخانواده وصله ارحام از معایب فضای مجازی است .

مقدم بیان داشت :جرات و ارتکاب جرم در این فضاها بیشتر می شود ،نقض حریم خصوصی و دور ماندن از محیط خانوادگی و واقعی و غیر حقیقی بودن این فضاها، بحران هویت و اختلال شخصیت و بهره کشی جنسی، انتقال اطلاعات غیر صحیح و سواستفاده از اطلاعات شخصی و پروفایل ، دوستیهای بدون مرز ،گسست فکر ی و عاطفی گریزاز واقعیت ، عدم گفتگوی صمیمانه بین زوجین ، ضعیف شدن پایه های خانواده و اخلاقی مواردی که به ان رسیدیم ولی راههای پیشگیری از ان مهم است .

وی بیان داشت : بهترین راهکار اموزش است اگاه سازی در سنین پایین مخصوصا از ابتدایی صورت گیرد بهتر است ،برنامه ریزی برای ورود به این فضاها و ایجاد فضاهای مجازی سالم یکی دیگر از راههای پیشگیری است .

مقدم تصریح کرد :فرهنگ سازی و تقویت محیط عاطفی و گفتگوی صمیمانه بین اعضای خانواده خیلی مهم است .صله رحم تقویت ایمان ،ایجاد موقعیت های شادی افرین گروهی ،هم در این زمنیه نقش دارد .

وی ایجاد مکانهای فرهنگی رایگان توسط مسئولین برای بانوان را از دیگر راههای پیشگیری دانست و گفت :مسئولین باید فضاهای مناسب جهت کارافرینی وبرای بانوان را ایجاد کنند و در ایجاد انگیزه بین بانوان تاثیر داشته از ورود به فضاهای مجازی خودداری می شود .

وی گفت :ایجاد مشاوره رایگان و برگزاری مرتب انها برای بانوان و اموزش همسرداری و فرزند داری برای انها مهم است .

 

برچسب ها:
فضای مجازی مجمع بسیج شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان