پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

کمبود نیرو وضعیت آموزش رفسنجان را متزلزل کرده است / ۳۰۰ نیرو امسال بازنشسته می شوند

حسینی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان

حسینی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، سید کاظم حسینی پور در جلسه کرسی آزاد اندیشی که صبح امروز با حضور امام جمعه و شهردار رفسنجان در دبیرستان دخترانه فرهنگ برگزار شد در پاسخ به سوالی که علت عقب بودن دروس شهرستان نسبت به استان چیست اظهار داشت: از نظر بودجه بندی به دست معلمان بزرگوار است اگر از لحاظ کیفیت اموزشی بررسی کنیم باید بگوییم در سطح شهرستان در سال گذشته ۶۸۱ نفر دبیر کمبود داشتیم کل اداره نوق و کشکوئیه با ۶۰۰ نفر اداره می شوند یعنی ۸۱ نفر بیشتر از پرسنل این دو اداره کمبود نیرو داشتاه ایم.

وی افزود: متاسفانه جمعی از دبیران با شرط تدریس در ابتدایی از مناطق محروم به شهرستان بازگشتند یعنی یک دبیر در رشته های مختلف با قبول این شرط تنها باید در مدارس ابتدایی تدریس کند.

حسینی گفت: به دلیل کمبود نیرو مجبور شدیم از همکارانی استفاده کنیم که دیگر حوصله درس دادن ندارند و چندین سال از زمان بازنشستگی انان گذشته است.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان خاطر نشان کرد: کمبود نیروی و استفاده از نیروهای غیر متخصص جایگاه آموزش شهرستان را متزلزل کرده است و این مسئله چندین بار در شورای آموزش و پرورش مطرح شده و در حال بررسی است.

وی بیان داشت: بیشترین ورودی نیرو به شهرستان در طی ۴۰ سال گذشته مربوط به امسال که ۲۷۰ نیرو از شهرستانهای دیگر وارد شدند بود که در کنارش ۲۵۰ بازنشسته داشتیم و امسال نیز ۳۰۰ نیروی بازنشسته داریم.

حسینی در پاسخ به سوال میزان تاثیر معدل بر روی نتایج کنکور با بیان اینک ۳۰ درصد در نمزه کتبی نهایی در کنکور تاثیر دارد خاطر نشان کرد: راجع به دانش اموزان طرح شاهد باید بگویم که هیچ سهمیه ای از بچه های عادی به خاطر این دانش اموزان دخل و تصرف نمی شود این موضوع را به جاهای دیگر نیز بگویید .

وی افزود: گاهی دانش اموزی جایی که می خواهد قبول نمی شود سریع بچه های طرح شاهد را زیر سوال می برد حتی این دانش آموزان نیز باید نمره کف را بگیرند تا بتوانند از سهمیه استفاده نمایند.

خروج از نسخه موبایل