ایجاد فرصت در ورزش همگانی و قهرمانی موجب افزایش امید شهروندی می شود

  • شناسه خبر: 116034
ایجاد فرصت در ورزش همگانی و قهرمانی موجب افزایش امید شهروندی می شود

رئیس اداره ورزش و جوانان در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» گفت: هر چه فرصت ها در ورزش همگانی و قهرمانی ایجاد شود، بالطبع امید شهروندی در شهرستان نیز بالا می رود.

خانه » آخرین اخبار » ایجاد فرصت در ورزش همگانی و قهرمانی موجب افزایش امید شهروندی می شود

به گزارش خانه خشتی، یاسر صالح نیا در برنامه رادیویی «شهر من فسنجان» به موضوع فرصت های پیشرفت ورزشی در رفسنجان پرداخت و با ارائه تعریفی از واژه فرصت، اظهار کرد: فرصت بر چیزی که در آینده به وجود می آید، دلالت دارد و عبارت است از موقعیتی مطلوب و قابل دسترس در آینده که با موقعیت جاری متفاوت می باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان فرصت های ورزشی را شامل مسائلی دانست که نیاز و زیرساخت هر رویدادی قلمداد می شود و افزود: مربیان و ورزشکاران بسیاری از فرصت ها از قبیل فرصت تمرین، آموزش، مسابقه و ریکاوری را برای بهبود عملکرد و نتیجه تیمی و انفرادی ورزشکار مدنظر قرار می دهند.

وی در ادامه توسعه اماکن ورزشی را نیازمند ورود سازمان های خصوصی و خیرین ورزشی ساز عنوان کرد و با ابراز امیدواری از وجود بیش از ۷۰ باشگاه خصوصی در رشته های مختلف کاراته، پرورش اندام، یوگا و ایروبیک در رفسنجان، تصریح کرد: در مواردی چون استخر و سالن های چند منظوره و اماکن ورزشی مختص بانوان با کمبود مواجه هستیم که خوشبختانه با سیاست دولت و اداره کل ورزش و جوانان، اولویت اول برای ایجاد فرصت های برابر و متوازن ورزش آقایان و بانوان قرار گرفته است تا بانوان هم بتوانند از اماکن و فضاهای ورزشی در رشته های مختلف ورزشی نهایت استفاده را ببرند.

صالح نیا ضمن درخواست از خیرین و بخش خصوصی برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی به منظور ارائه خدمات به شهروندان، افزود: توسعه اماکن ورزشی مقوله ای چند وجهی است و نمی توان تنها دولت را در ارتقاء و افزایش مکان های ورزشی سهیم دانست.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کمبود فضای ورزشی را بزرگترین مشکل شهرستان در عرصه ورزش عنوان کرد و گفت: در کل شهرستان ۱۵ پروژه نیمه تمام داریم که با تخصیص اعتبار از طریق اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداری طی سال های گذشته رشد چشمگیری نداشته و تکمیل و تجهیز آن نیازمند همت والایی از سوی مسئولین است که در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به فرصت های ورزشی بالا در سطح شهرستان رفسنجان، خاطر نشان کرد: در رشته های انفرادی مثل کاراته، جودو و ووشو عضو یا دعوت شده به تیم ملی داریم که همگی از بانوان هستند.

یاسر صالح نیا در ادامه به غفلت از ظرفیت عظیم پرورش اسب در شهرستان اشاره کرد و افزود: در سطح شهرستان بیش از ۳ هزار رأس اسب وجود دارد که رشد و توسعه آن می تواند تأثیر چشمگیری در ورزش داشته باشد.

وی  هم چنین استفاده از موتورهای سنگین در شهرستان توسط جوانان را تهدیدی در ورزش دانست و گفت: استفاده از موتورهای سنگین در ایام تعطیل برای اجتماع و نسل جوان یک تهدید به شمار می رود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان با اشاره به رابطه مستقیم میان فرصت ها، تهدیدات و امید شهروندی در ورزش، گفت: هر چه فرصت ها در ورزش همگانی و قهرمانی ایجاد شود، بالطبع امید شهروندی در شهرستان نیز بالا می رود.

وی وجود قهرمانان در رشته های دوچرخه سواری، پرورش اندام، کاراته، یوگا، جودو، ژیمناستیک و فوتبال را فرصتی برای امید شهروندی بیان کرد و افزود: در بُعد ورزش قهرمانی و همگانی نیازمند حمایت های بیشتر هستیم.

صالح نیا ادامه داد: به عنوان مثال حضور تیم صنعت مس رفسنجان و دنبال کردن نتایج مسابقات و بازی ها توسط جوانان تأثیر بسزایی در امید شهروندی دارد.

برچسب ها:
امید رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان ورزش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • تقویت بخش جوانان و ورزش بانوان از اولویت های اداره کل ورزش و جوانان کرمان است | تست

    […] ایجاد فرصت در ورزش همگانی و قهرمانی موجب افزایش امید &#82… […]
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان