در جلسه شورای اداری بخش کشکوئیه مطرح شد؛

اشتغال، احداث زیر گذر و مسکن مهر از جمله مشکلات بخش کشکوئیه / مسئولین رفسنجان پاسخ می دهند

  • شناسه خبر: 115529
اشتغال، احداث زیر گذر و مسکن مهر از جمله مشکلات بخش کشکوئیه / مسئولین رفسنجان پاسخ می دهند

مشکلات بخش کشکوئیه از سوی بخشدار و جمعی از دهیاران و اعضای وشوراهای اسلامی شهر و روستای این بخش در جلسه شورای اداری مطرح شد و مسئولین شهرستان رفسنجان پاسخ دادند.

خانه » اجتماعی » اشتغال، احداث زیر گذر و مسکن مهر از جمله مشکلات بخش کشکوئیه / مسئولین رفسنجان پاسخ می دهند

به گزارش خانه خشتی ، جلسه شورای اداری بخش کشکوئیه روز گذشته با حضور فرماندار رفسنجان ، جمعی از مسئولین شهرستان و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شخر و روستای این بخش در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

ملاشفیعی در این جلسه با اشاره به خدمات مناسب دولتی در زمینه آسفالت، بهبود وضعیت آب، آماده سازی ناحیه صنعتی این بخش و … اظهار داشت: نزدیک به یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان از سوی دولت برای بهبود آب شهری این منطقه هزینه شده است و اکنون کیفیت آب این منطقه مشکلی ندارد.

وی احداث زیر گذر ابتدای بخش کشکوئیه را ضروری برشمرد و بیان داشت: جاده حدفاصل دو بخش کشکوئیه و نوق رفسنجان در حدود ۲۷ کیلومتر است و در صورت آسفالت شدن بسیاری از مشکلات مردم کم خواهد شد.

ملاشفیعی با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر از راههای روستایی این بخش بی کیفیت هستند تصریح کرد: اورژانس ۱۱۵ یکی از نیازهای بخش است و تقاضا داریم تا یکی از آمبولانس های جدیدی که توسط اورژانس ۱۱۵ رفسنجان خریداری شده به پایگاه تقی آباد کشکوئیه اختصاص داده شود.

وی همچنین مشکل تامین بودجه سالن ورزشی دهستان شریف آباد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و برق شهرک مهر این بخش با ۵۰ خانوار را مطرح کرد و گفت:۱۸۰ قطعه زمین در فاز دوم مسکن مهر کشکوئیه واگذار شده است و کسانی که اقدام به ساخت مسکن نموده اند به دلیل عدم نداشتن مجوز از سوی بنیاد مسکن در برق ، گاز و آب رسانی به منازل خود با مشکل روبه رو هستند و همچنین در فاز یک مسکن مهر این بخش نیز ۳۰۰ خانوار نیاز به تلفن ثابت دارند.

ملاشفیعی به مشکل عدم آنتن دهی موبایل در روستاهای راویز این بخش نیز اشاره کرد.

بخشدار کشکوئیه از جمع آوری کوره های زغال سوزی در اطراف این بخش خبر داد و گفت: این کار پیگیری شده GPS گذاشته شده و هم اکنون منتظر حکم دادستان هستیم تا این کوره ها جمع آوری شود تا برای مردم مشکل ایجاد نکنند.

ملاشفیعی همچنین از دهیاران روستاهای بخش کشکوئیه درخواست کرد تا عملکرد خود را به بخشداری گزارش دهند تا بصورت منسجم به چاپ رسد و در دهه مبارک فجر امسال منتشر گردد.

مشکلات بیکاری جوانان، سود و عدم بخشش دیرکرد وام های کشاورزی ، بکارگیری افاغنه غیر مجاز از دیگر مشکلات بخش کشکوئیه بود که در این جلسه از سوی دهیاران مطرح شد.

 در ادامه مسئولین شهرستان حاضر در این جلسه پیرامون مشکلات مطرح شده توضیح دادند.

حداد مسئول بنیاد مسکن رفسنجان پاسخ داد: مسکن مهر کشکوئیه یکی از موفق ترین طرح ها در استان بود، در فاز اول این پروژه ۱۷۵ قطعه زمین واگذار شد و در فاز دوم نیز از ۷۳ قطعه زمین واگذار شده ۵۴ مالک شروع بکار کرده اند که تنها ۳۶ واحد پراوانه ساخت دارند و ۱۹ نفر خلاف و بدون پروانه ساخت و ساز داشته اند.

وی در زمین واگذاری زمین به افراد گفت: این واگذاری ها بر اساس الویت بندی ۴۰۰ نفره ای که از سوی شورای بخش به ما داده شده است.

حداد همچنین راجع به مشکل مسکن مهر و قرار گرفتن در حریم قنات بیان داشت: پیگیری ها در حال انجام است مسیر سه قنات در شهر مشخص شده و هزینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی آن براورده شده است.

علی عباسی پور رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان نیز توضیح داد: یکی از پروژه های اصلی این بخش مسیر ۸ کیلومتری شریف آباد به کشکوئیه سال گذشته که با هزینه ۲ میلیارد تومان انجام شده است که هنوز یک میلیارد تومان مطالبات داریم.

وی راجع به ساخت زیر گذر ابتدای شهر کشکوئیه نیز بیان داشت: ساخت این زیر گذر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تایید شده و امسال در دستور کار قرار میگیرد.

عباسی پور گفت: طرح جامع تفضیلی بخش کشکوئیه نیز به دلیل عدم بروزرسانی هنوز تصویب و ابلاغ نشده است.

سید باقری مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان نیز در زمینه اختصاص آمبولانس های جدید به این بخش توضیح داد: برای نصب راه اندازی و تجهیز کردن این امبولانس ها هزینه نزدیک به ۲۵ میلیون تومان نیاز است که در صورت کمک بخشداران این امبولانس به بخش واگذار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این امبولانس ها در کنار خدمات رایگان اورژانس بسیار کارایی دارند و به نفع مردم منطقه است.

صالح نیا رئیس اداره ورزش و جوانان رفسنجان نیز راجع به ساخت سالن دهستان شریف آباد کشکوئیه توضیح داد: سالن های ورزشی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دستور کار هستندو اولویت اداره کل با این سالنهاست لذا سالن شریف آباد که بیش از ۷۰۰ میلیون اعتبار نیاز دارد الویت شهرستان نیست.

رضایی مسئول جهاد کشاورزی رفسنجان نیز از تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار گرفتن ۳۷۸ هکتار زمین کشاورزی آبیاری در بخش کشکوئیه با هزینه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: ۴۰۰ هکتار دیگر نیز بصورت تجمیع تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و ۸۵ درصد اعتبارات بصورت بلاعوض اعطا می شود.

وی در خصوص احداث مجتمع گلخانه ای در بخش کشکوئیه توضیح داد: این مجموعه نزدیک به ۴ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد که در صورت تامین آب مورد نیاز تا ۸ هکتار زمین می توان به ان اختصاص داد.

رضایی در زمینه مسئله اشتغال که از سوی دهیارات مطرح شد توضیح داد: در بخش کشاورزی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج ۱۸ قلم کار در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی، ۱۳ مورد صنایع تبدیلی و ۴۰ مورد طرح های مشاغل خانگی تسهیلات اعطا می شود که می تواند اشتغال خوبی را در منطقه ایجاد نماید.

وی در خصوص تسهیلات بانکی از سوی بانک کشاورزی توضیح داد: کشاورزانی که تا پایان سال ۹۵ معوقات خود را پرداخت نمایند سود انها بخشیده می شود و وام از دیگر بانکها نیز اگر سودشان را تا پایان ۹۴ بپردازند اگر سود را دولت برگرداند بانک این سود را به حسابشان بر میگرداند.

عبدالکریمی رئیس مخابرات رفسنجان نیز گفت: در شهر کشکوئیه ۱۱۹۹ مشترک تلفن ثابت فعال هستند و ۹۷۴ تلفن به علت بدهی قطع است.

وی افزود: برای پوشش مسکن مهر کشکوئیه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است و متقاضی تلفن ثابت نیز کمتر از میزانی است که اعلام شد.

عبدالکریمی در خصوص عدم انتن دهی موبایل در روستاهای بخش راویز نیز توضیح داد: مخابرات تنها با اپراتور همراه اول کار می کند و مشکل راویز به دلیل کمی جمعیت و به حد نصاب نرسیدن حل نشده است.

برچسب ها:
اشتغال بخش کشکوئیه کشکوئیه مسکن مهر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان