معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در رفسنجان عنوان کرد:

هاشمی یک باور عمیق ولایی و یک اعتقاد راسخ دینی داشت

  • شناسه خبر: 115387
هاشمی یک باور عمیق ولایی و یک اعتقاد راسخ دینی داشت

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: هاشمی یک باور عمیق ولایی یک اعتقاد راسخ دینی داشت یک قرآن شناس عمیق بود افسوس که از این اقیانوس آنگونه که باید استفاده نشد.

خانه » سیاسی » هاشمی یک باور عمیق ولایی و یک اعتقاد راسخ دینی داشت

به گزارش خانه خشتی ، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز با حضور مسئولین کشوری و لشکری در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: به فاصله چند دقیقه از انتشار خبر ناگوار آیت الله هاشمی صحیفه بلند و عمیقی بر روی ملت ایران گشوده شد، بیش از ۶۰ سال حضور در همه عرصه هایی که نقش آفرینی در هریک از آنها افتخاری بزرگ برای انسان های بلند همت است.

وی افزود: این کتاب سراسر درس هر روزش برای جامعه و تاریخ و نسل های آینده ما درس آموز و روشن گر و راهنماست، لذا اگر در مجالس آن مرد بزرگ تاریخ ساز گوشه هایی از زوایای زندگی او گفته می شوذ بیش از تجلیل از او تجلیل از یک ملت و یک تاریخ و انقلاب است و بیان نقشه راه آینده نظام و کشور.

انصاری بیان داشت: رزوی در سال ۱۳۲۷ مرحوم میرزا علی هاشمی فرزند نوجوان خود اکبر را از بهرمان روانه قم کرد نه او و نه مردم بهرمان و رفسنجان نمی دانستند که سرچشمه رود خروشانی شده اند که در آینده در بستر تاریخ قرار میگیرد.

وی تصریح کرد: خداوند در قران مسئله برگزیدن را مطرح می کند مردانی را خود بر میگزیند زمینه رشد آنان را فراهم می کند تا برای دین و هدایت بندگان او و برای خدمت به عائله او ایفای نقش کنند این برگزیدن مختص انبیاء نیست بلکه در گذر تاریخ مردانی از سوی خداوند در کنار انبیاد و اولیا قرار میگیرند تا یاد آنان باشند.

انصاری اظهار داشت: مصداق اتم این گفتار در تاریخ معاصر ما امام راحل بزرگوار بود که از سوی خداوند برگزیده شد و در مسیر تاریخ مردم ایران و اسلام قرار داد و همزمان مردانی دیگر را نیز برگزید که در دامن این قله رفیع و در دامن شخصیت امام(ره) سر برآورند ، یکی از کسانی که در روزهای نخستین نهضت به کوثر وجود امام پیوند میخورد هاشمی جوان است.

وی ادامه داد: هاشمی جوان با استعداد و باایمان از خانواده ای اصیل در کنار امام(ره) قرار میگیرد از آن روز تا روزی که امام بعد از ده سال هدایت انقلاب بعد از پیروزی در آستانه رحلت قرار گرفتند حتی در ثانیه های پایانی عمر امام(ره) همراه او همدم او و اهل بیت او بود، هاشمی به مصداق عضوی از اعضای خانواده امام بود امام به هاشمی نگاهی دیگر میکرد همچون نگاه به فرزندانش.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار داشت: امام عاشق هاشمی بود چنانچه هاشمی عاشق امام بود ، امام بی جهت به کسی اعتماد نمیکرد هاشمی از ناحیه امام مورد اعتماد و ارجاء امور و مورد اتکا بود.

وی تصریح کرد: آن زمان که انجمن های اسلامی در اروپا نتوانستند به وحدت برسند او سفیر وحدت شد، انگاه که قرار است در ایران شعله های انقلاب شعله ور شود مرد خط مقدم این از دیار رفسنحان به نام هاشمی است سینه سپر می کند،  هاشمی مردی نبود که با این شکنجه ها از میدان به در رود هرچه ساواک کوبید به صخره کوبید هاشمی د زندان اسطوره مقاومت شد.

انصاری گفت: درود بر همسر صبور این مرد ان روزهای سخت که هاشمی در زندان اوین بود این زن مبارز دست بچه های خود را میگرفت برای دیدار پدر راهی زندان اوین را می پیماییدند هاشمی هرگز در برابر عواطف سرشار نسبت به همسر و فرزندن در ادامه راه خللی ایجاد نشد.

وی افزود: ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین موجی از حرکت در نسل جوان و علمای حوزه راه انداخت و آنگاه که احساس کرد باید مجله ای نو از حوزه پخش شود مجله مکتب تشیع با همراهی دکتر باهنر منتشر می کند.

انصاری گفت: هاشمی نویسنده ای چیره دست خطیبی معجزه گر بود ان خطبه های شکوهمند در جان و گوش ماست و این هاشمی بود که بعد از پیروزی انقلاب برای تشکیل شورای انقلاب از سوی امام ماموریت پیدا می کند برای فرونشاندن توطئه دشمنان از سوی امام ماموریت می یابد و بعد از استقرار نظام که قرار است قوه مقننه برای آینده کشور ریل گذاری کند کیست که باید ریاست کند بر این قوه؟

وی تصریح کرد: او عاشقی بی قرار بود روحی خروشان که نمی توانست بایستد در جنگ تحمیلی هاشمی یک فرمانده توانا بود از سرداران بزرگ نظام بپرسید ببینید نظرات دفاعی طرح ها عملیاتی دقت های نظامی و رزمی که این مرد داشت همه را شگفت زده میکرد او جنگ را رهبری کرد او فرمانده شهیدان است و امروز در بهشت نیز فرمانده شهیدان است.

وی افزود: آن روزی که قرار است این گره کور یعنی جنگ ۸ ساله گشوده شود آن که گام در میدان میگذارد فداکارانه هاشمی است و مسیر را هموار می سازد.

انصاری گفت: شخصیت سترگ هاشمی بعد از رحلت امام بود آنگاه که گویا اسمان بر سر همگان خراب شود هاشمی با لحنی مطمئن گفت برخیزید اینده انقلاب باید سامان پیدا کند چرا نشستید هیچ کس بعد از فزرندان امام بیشتر از هاشمی  از داغ امام آزرده تر نبود چون برای هاشمی نقش پدر داشت اما بر احساسا ت غلبه کرد خبرگان را با تلفن احضارکرد و کمتر از هر زمان با تدبیر او فداکاری حاج احمد مسیر رهبری آینده رافراهم کردند و تلاطم ها و پیشگویی های دشمنان نقش بر آب شد.

وی ادامه داد:  در ان روز که هاشمی در ریاست جمهوری قرار گرفت کشوری ویران خوزشتانی با خاک یکسان شده زیر بناهای ویران پالایشگاه های ویران صدها هزار آواره جنگ در اقصی نقاط کشور این مرد با همت مردانه بزرگتر از امیر کبیر پا به مدیان گذاشت.

انصاری گفت: مرحوم امیر کبیر فرصت چند ساله بیشتر نداشت اما هاشمی در ۳۷ سال بعد از انقلاب در هر عرصه ای وارد شد امیر کبیر بود چه در جنگ و چه در ریاست جمهوری کشور چیزی نداشت همه را ساخت یک موجی از سازندگی در کشور راه انداخت در کشور امید آفرید.

وی بیان داشت: یک عده تنگ نظر گفتند که هاشمی کشور را ۴۰ میلیارد دلار به خارج مقروض کرده است یا چرا به جای سد پنیر وارد نمی کند اما هاشمی می دانست که چه بذری را می افشاند که در سال ۹۴ یار و همسنگرش روحانی با تکیه بر آن زیر ساختها کشاورزی کشور را به خودکفایی برساند و امروز کشور مازاد وارد لبنی و کشاروزی است او می دانست که چه می کند.

انصاری گفت: هاشمی کسی است که قهرمانانه روح فرماندهی جنگی دارد به فکر فرماندهی دیپلماسی نیز هست ، او یک باور عمیق ولایی یک اعتقاد راسخ دینی داشت یک قرآن شناس عمیق بود افسوس که از این اقیانوس آنگونه که باید استفاده نشد.

وی افزود: هرمسئولیتی که امام و  رهبری به او می سپردند مطمئن بودند که به درستی انجام می شود هاشمی به جایگاه اعتبار مضاعف می بخشید، سیل مشکلات که به او می رسید اما آرام بود.

انصاری بیان داشت: در زمان انتخابات ۹۴ قوت قلب داد مردم را راهنمایی کرد مردم را به وحدت فراخواند به پای صندوق ها فراخواند ایستاد و ایران گلستان شد راهی که امواج نامهربانی ها هجوم میبرد او دیگران را دلداری می داد که خداوند با صابران است.

وی تصریح کرد:  هاشیم از سد تخریب رسانه ای گذشت و دلهار ا تسخیر کرده بود در دلها محبوبیت داشته لذا دیوار تحریم رسانه و سانسور رسانه ای و تهاجم رسانه ای هیچگونه خللی در محبت امردم نسبت به او ایجاد نکرد.

انصاری بیان داشت: ما موظیم برای حفظ انقلاب راه هاشمی را برویم دفاع از حقوق حقه ی مردم و جمهوریت نظام و پیروی از ولی فقیه به عنوان مدار وحدت در کشور و تلاش برای ساختن ایرانی و رفع مشکلات مردم وظیفه امروز ماست.

وی خاطر نشان کرد:  امروز نشانه زنده بودن نهضت در قالب این مجلس و حضور مردم به نمایش گذاشته است .

 

برچسب ها:
مجید انصاری مراسم بزرگذاشت هاشمی در رفسنجان هاشمی هاشمی رفسنجانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    خداوند اورا مورد غفران و رحمت قرار دهد و در اظهارنظرها در مورد او باید انصاف داشت....و عین حقیقت را گفت نه کمتر و نه بیشتر و تاریخ را نمیتوان تحریف کرد نه تاریخ سالهای مبارزه علیه شاه نه تاریخ سالهای جنگ نه تاریخ سالهای سازندگی نه تاریخ سالهای اصلاحات و نه تاریخ سالهای 84 تا 95 باید تاریخ را همانطور که اتفاق افتاده برای نسلهای بعد بیان کرد و هاشمی هر روز اتفاقات آنروز را یادداشت میکرده و باید بدون کم و زیاد کردن در اختیار تاریخ و نسلهای بعد قرار داد ....و قضاوت را به تاریخ سپرد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان