به مناسبت روز ایمنی صورت گرفت؛

رفسنجان میزبان مانور زلزله ۵.۳ ریشتری / تصاویر

  • شناسه خبر: 114431
رفسنجان میزبان مانور زلزله ۵.۳ ریشتری / تصاویر

مانور فرضی زلزله به مناسبت روز ایمنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری سازمان های مختلف رفسنجان صبح امروز برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان میزبان مانور زلزله ۵.۳ ریشتری / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، به مناسبت روز ایمنی و همزمان با سالگرد زلزله بم صبح امروز مانور فرضی زلزله ای با قدرت ۵.۳ ریشتر در ساعت ۶:۳۷ در رفسنجان آغاز شد.

یکی از مناطق شهری به محل زلزله اختصاص یافته و در اولین لحظاتی وقوع حادثه سازمان های مختلف در محل حضور یافتند.

ملانوری فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران رفسنجان درباهر چگونگی اجرای این مانور اظهرا داشت: با توجه به موقعیت شهرستان که احتمال وقوع زلزله وجود دارد و همجواری با جاده ترانزیتی و همچنین شهرستانهای همجواری که باید از خدمات درمانی شهرستان حین حادثه استفاده کنند لازم است که زیر ساختهای لازم فراهم و این آمادگی در بحث درمان مصدومین حوادث بوجود آید.

وی افزود: مانور امروز با موضوع زلزله در یکی از مناطق شهری در ساعت ۶:۳۷ اعلام شد ، جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور اعضای ستاد تشکیل گردید.

ملانوری تشریح کرد: در بازدید صورت گرفته از محل حادثه شاهد حضور خوب سازمان های مختلف از جمله نیروی انتظامی، هلال احم، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس ۱۱۵، ادارات آب ، برق و گاز و بسیج بودیم.

وی ادامه داد: امکانات خوبی در این سالها بوجود آمده از جمله اتوبوس آمبولانس، آتش نشانی ها و اورژانس ها توسعه یافتند، نیروی انتظامی و بسیج امکانات خوبی دارند،  بسیج گردان هایی بطور ویژه هم در خواهران وهم برادران آموزش داده تا در بحران حضور داشته باشند.

ملانوری بیان داشت: نیروها و عواملی که در این مانور حضور داشتند دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بودند و این مانور یک تمرین عملی  و مناسبی برای آنان بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران از آماده سازی مکانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) ویژه زمان بحران و احداث سالنی مناسب نزدیک به ۱۰۰ تخت درمانی با داروهای مورد نیاز زمان بحران و تیم های پزشکی ویژه بحران خبر داد و گفت:  این مرکز و خدمات جنبی آن برای حوادث درنظر گرفته شده و این مانور تمرینی برای رفع نواقص احتمالی آن است.

مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان نیز در زمینه آماده سازی بیمارستان در این مانور فرضی اظهار داشت: این مانور ساعت ۶:۳۸ از سوی مرکز مدیریت بحران و هلال احمر به بیمارستان اعلام شد که ده دقیقه بعد از اعلام تیمهای مختلف در قسمت های درمانی در قالب چهار گروه پذیرش بیماری ، پزشکی بصورت پزشک جراحی ، عمومی، مغز و اعصاب و پزشک داخلی و پزشک طب اورژانس ،حفاظت و انتظامات و پشتیبانی اعلام امادگی کردند و با هماهنگی با هلال احمر با اینکه ۷۰ نفر مجروح اعلام شده بود اما بیمارستان امادگی پوشش ۱۰۰ مجروح را دارد.

وی افزود: بیمارستان ظرف کمتر از یک ساعت اماده پذیرش مجروحین شد، چادر های مختلف با همکاری هلال احمر در محل بیمارستان نصب شده  و سالن ویژه با امکانات از زمان ورود مجروحین تا خروج برنامه ریزی شده تا بهترین خدمات به آنان ارائه شود.

برچسب ها:
ایمنی زلزله مانور مانور زلزله
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان