پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

فاز اول استقرار کانون ارزیابی و توسعه در مس کلید خورد

مجتمع مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی مس منطقه کرمان، مجید فراهانی مدیر سرمایه انسانی شرکت مس با اعلام این خبر گفت: در این مرحله، ارزیابی سی نفر از رؤسا وسرپرستان منطقه کرمان با حداکثر ۲۴ سال سابقه کار که امکان برنامه‌ریزی آتی برای این مجموعه را منطقی و مقدور می‌سازد، براساس طیف متنوعی از تکنیک‌ها و فنون، نظیر تمارین، ایفای نقش، مصاحبه و بحث گروهی به انجام رسید و بازخوردهای شفاهی حکایت از رضایت بالای شرکت کنندگان دارد.

فراهانی گفت: نتیجه این ارزیابی در قالب گزارش بازخورد فردی و به صورت محرمانه در اختیار هر ارزیابی ‌شونده قرار خواهد گرفت و فرد تصویر روشنی از قابلیت‌ها و نقاط قابل بهبود خود دریافت می‌کند. وی افزود: این گزارش، هم مبنای برنامه‌ریزی آموزشی افراد قرار می‌گیرد، و هم پایه تصمیمات آتی در مسیر پیشرفت شغلی محسوب می‌شود.

فراهانی از صدور دستور معاون منابع انسانی و امور اجتماعی مبنی بر تنظیم شیوه‌نامه‌ای خبر داد که با ابلاغ آن در آینده نزدیک، هر گونه تصمیم برای ارتقای افراد صرفاً با مراجعه به ذخایر استعدادی و اتکا به داده‌های حاصل از ارزیابی‌های این کانون صورت خواهد گرفت.

وی افزود:‌ در مراحل بعدی، این طرح در مس منطقه آذربایجان و برای سایر رده‌های سازمانی نیز اجرا می‌شود.

مدیر سرمایه انسانی شرکت مس، استقرار کانون ارزیابی و توسعه را ابزاری برای شناسایی و توسعه قابلیت‌ها و شایستگی کارکنان (ذخائروخزائن استعدادی) و استفاده از این داده‌ها در برنامه‌ریزی منابع انسانی نظیر جانشین پروری و انتصابات دانست و گفت:‌ یکی از دغدغه‌های اصلی کارکنان، ابهام در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پرسنل، و به تعبیر دقیق‌تر، عدم توجه به شایستگی‌ها و نبود سیستم ارزیابی عملکرد در مباحث مربوط به انتصابات است و اجرای این طرح،  تصمیمات مرتبط با منابع انسانی را برای کارکنان شفاف خواهد کرد و به آنها امکان می‌دهد که مسیر پیشرفت خود و الزامات عینی آن را پیش‌بینی کنند و از فضای ابهام و احساس تبعیض دور شوند.

فراهانی افزود: تیم ارزیابی در فهرست بهترین و مجرب‌ترین ارزیابان سراسر کشورند و چند تن از ایشان دوره‌های بسیار تخصصی پرورش ارزیاب را در خارج ازکشور طی کرده‌اند.

خروج از نسخه موبایل