فاز اول استقرار کانون ارزیابی و توسعه در مس کلید خورد

  • شناسه خبر: 114402
فاز اول استقرار کانون ارزیابی و توسعه در مس کلید خورد

مرحله نخست پیاده‌سازی مدل شایستگی و استقرار کانون ارزیابی و توسعه شرکت مس، از روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه طی سه روز در مس منطقه کرمان به اجرا در آمد و طی آن سی نفر از واجدین شرایط توسط تیمی از بهترین و مجرب‌ترین ارزیابان سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

خانه » اجتماعی » فاز اول استقرار کانون ارزیابی و توسعه در مس کلید خورد

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی مس منطقه کرمان، مجید فراهانی مدیر سرمایه انسانی شرکت مس با اعلام این خبر گفت: در این مرحله، ارزیابی سی نفر از رؤسا وسرپرستان منطقه کرمان با حداکثر ۲۴ سال سابقه کار که امکان برنامه‌ریزی آتی برای این مجموعه را منطقی و مقدور می‌سازد، براساس طیف متنوعی از تکنیک‌ها و فنون، نظیر تمارین، ایفای نقش، مصاحبه و بحث گروهی به انجام رسید و بازخوردهای شفاهی حکایت از رضایت بالای شرکت کنندگان دارد.

فراهانی گفت: نتیجه این ارزیابی در قالب گزارش بازخورد فردی و به صورت محرمانه در اختیار هر ارزیابی ‌شونده قرار خواهد گرفت و فرد تصویر روشنی از قابلیت‌ها و نقاط قابل بهبود خود دریافت می‌کند. وی افزود: این گزارش، هم مبنای برنامه‌ریزی آموزشی افراد قرار می‌گیرد، و هم پایه تصمیمات آتی در مسیر پیشرفت شغلی محسوب می‌شود.

فراهانی از صدور دستور معاون منابع انسانی و امور اجتماعی مبنی بر تنظیم شیوه‌نامه‌ای خبر داد که با ابلاغ آن در آینده نزدیک، هر گونه تصمیم برای ارتقای افراد صرفاً با مراجعه به ذخایر استعدادی و اتکا به داده‌های حاصل از ارزیابی‌های این کانون صورت خواهد گرفت.

وی افزود:‌ در مراحل بعدی، این طرح در مس منطقه آذربایجان و برای سایر رده‌های سازمانی نیز اجرا می‌شود.

مدیر سرمایه انسانی شرکت مس، استقرار کانون ارزیابی و توسعه را ابزاری برای شناسایی و توسعه قابلیت‌ها و شایستگی کارکنان (ذخائروخزائن استعدادی) و استفاده از این داده‌ها در برنامه‌ریزی منابع انسانی نظیر جانشین پروری و انتصابات دانست و گفت:‌ یکی از دغدغه‌های اصلی کارکنان، ابهام در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پرسنل، و به تعبیر دقیق‌تر، عدم توجه به شایستگی‌ها و نبود سیستم ارزیابی عملکرد در مباحث مربوط به انتصابات است و اجرای این طرح،  تصمیمات مرتبط با منابع انسانی را برای کارکنان شفاف خواهد کرد و به آنها امکان می‌دهد که مسیر پیشرفت خود و الزامات عینی آن را پیش‌بینی کنند و از فضای ابهام و احساس تبعیض دور شوند.

فراهانی افزود: تیم ارزیابی در فهرست بهترین و مجرب‌ترین ارزیابان سراسر کشورند و چند تن از ایشان دوره‌های بسیار تخصصی پرورش ارزیاب را در خارج ازکشور طی کرده‌اند.

برچسب ها:
فاز اول مجتمع مس مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان