رئیس دانشگاه آزاد کرمان در همایش دانشگاه، صنعت و کارآفرینی مطرح کرد

کار آفرینی یکی از رسالتهای امروز دانشگاه است و باید به این سمت حرکت کرد

  • شناسه خبر: 114153
کار آفرینی یکی از رسالتهای امروز دانشگاه است و باید به این سمت حرکت کرد

رئیس دانشگاه آزاد کرمان گفت :یکی از رسالتهای دانشگاه کارافرینی می باشد باید فضایی ایجاد شود صنعت و اقتصاد در اختیار جامعه باشد .

خانه » اجتماعی » کار آفرینی یکی از رسالتهای امروز دانشگاه است و باید به این سمت حرکت کرد

به گزارش خانه خشتی ؛ بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد کرمان در همایش دانشگاه،صنعت و کارافرینی اظهارداشت:صنعت یکی از مسائل و نیازهای جامعه و دانشگاه است و نگاه دانشگاه را عوض کرده است و کارافرینی یکی از رسالتهای دانشگاه می باشد .باید فضایی ایجاد شود صنعت و اقتصاد در اختیار جامعه باشد .
وی افزود :دانشگاه ازاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است .در استان کرمان ۴۵ هزار دانشجو داریم .نزدیک ۴۰ درصد ان در دوره های تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند .معمولا کسانیکه در دوره تحصیلات تکمیلی هستند بیشتر در حوزه پژوهش و کار افرینی فعالیت دارند .
ال طه با بیان اینکه دو هزار هیات علمی در استان کرمان فعالیت می کنند گفت :قریب صد تای انها فقط در رشته های فنی و علوم پایه هستند .اخیرا در سطح فرهنگی در سطح کلان موضوع ایجاد شرکتهای دانش بنیان مطرح شده است در استان کرمان هم این شرکتها فعال هستند .
وی افزود :ولی با توجه به اینکه بیشتر رشته های فنی و علوم پایه در موضوع ارتباط داشته باشند حتی رشته های جامعه شناسی و مردم شناسی همشون می توانند در خط جامعه و کار افرینی باشند در واقع ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه باشند .
وی بیان داشت :طرح سامانه ازمایشگاه های همکار دانشگاه ازاد اسلامی به این معنی است که دانشگاه از این پتانسیل استفاده کرده است این امکان داردبه صورت واحد همه چیز را در اختیار درون و برون دانشگاه بگذارد .
رئیس دانشگاه ازاد کرمان بیان داشت :قریب ۱۴۰۰ تا تجهیزات در سامانه وجود دارد .در سطح کل کشور این رقم افزایش می یابد .همه همکاران ما چه کسانیکه از بیرون بخواهند از این تجهیزات استفاده کنند از طریق اینترنت به این سامانه وصل می شوند .
وی افزود :اینها فرصتهایی هستند که دانشگاه ازاد دارد براینکه در حوزه صنعت و کارافرینی همکاری کنیم اینها شرط لازم است ولی کافی نیست .فقط با این امکانات چه نیروی انسانی و چه فیزیکی اگر جریان فرهنگی این قضیه در کشور راه نیافتد از این قابلیتها به صورت معقول نمی شود استفاده کرد .
رئیس دانشگاه ازاد کرمان تصریح کرد :حضورصاحب نظران به دانشجویان و جامعه کمک می کنند که درک بکننددانشگاه باید به سمت کار افرینی برود .دانشگاه نمی تواند به شکل سنتی باقی بماند .دانشگاه در دهه های اخیر تغییر کرده است .
وی افزود :این جریان به نحو مطلوب راه نیافتاده، می طلبد انرژی بگذاریم همه ما کمک کنیم این جریانات به صورت مداوم و پایدار تداوم داشته باشد .

برچسب ها:
رسالت دانشگاه کارآفرینی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان