برپایی سفره ی شب یلدا در دانشگاه حضرت نرجس(س) رفسنجان / تصاویر

  • شناسه خبر: 113597
برپایی سفره ی شب یلدا در دانشگاه حضرت نرجس(س) رفسنجان / تصاویر

به همت کانون فکری فرهنگی وهنری سپید اندیش دانشگاه حضرت نرجس(س) به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو و هفته پژوهش و سفره ی شب یلدا مراسم جشنی برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » برپایی سفره ی شب یلدا در دانشگاه حضرت نرجس(س) رفسنجان / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، افسانه حسن زاده مدیر پژوهش های دانشگاه حضرت نرجس(س) در این جشن بیان داشت:امیدوارم این مناسبتها فرصتی فراهم سازند تا بیشتر به جایگاه و منزلت این مفاهیم در دانشگاه توجه کنیم. فعالیت‏های دانشجویان در دانشگاه باید در دو حوزه آموزش و پژوهش متمرکز باشد.
وی افزود: مسلما پژوهش مراحل و آدابی دارد که فراهم کردن زمینه‏ های آنها و رعایت آنها از الزامات است. برخی از این مراحل جنبه عملی دارند و برخی نیز به مسائل نظری و ذهنی مربوط هستند.

 

حسن زاده به مساله ای بنیادی در عالم پژوهش به عنوان اخلاق پژوهش اشاره کرد و گفت: آنجا که از آداب نظری و عملی پژوهش صحبت می کنیم، در واقع تلویحا به زیربنایی به نام اخلاق هم اشاره می کنیم. مسلما در اینجا غرض پرداختن به بحث فلسفی این حوزه نیست. بلکه صرفا نگریستن به یکی از ملزومات حرفه ای حوزه پژوهش است که باید دید مراعات کردن یا نکردن آن چه نتایجی در بر دارد. پژوهشگر  پیش از لحاظ کردن هرگونه منفعت مادی یا معنوی، در پی پاسخ به سوال خود است، و تشبیه طلب به درد هم ناظر بر همین میل حقیقت جوی انسان است.


وی تصریح کرد: توجه به آسیب‏ها و آفتهای پژوهش هم ضروری است. شاید  اساسی‏ترین آفت تحقیق، اصیل نبودن آن باشد؛ بدین معنا که محقق از خود مساله ای در ذهن ندارد، و در دام تقلید و تکرار می افتد. تقلید در پژوهش باعث مرگ خلاقیت می شود. در مجامع علمی جهانی دسته ای از تحقیقات با عنوان تحقیق مروری با  نگاهی جامع در باره موضوع، خلاصه ای جامع از تحقیقات آن حوزه را ارائه می کنند. مسلما نگارش چنین آثاری نیاز به تدبر فراوان دارد و همچنین محقق این دست آثار خود باید دارای اطلاعات و سواد کافی باشد تا بتوان مهمترین موارد را برگزیند و توان نقد آن را داشته باشد. متاسفانه در جامعه علمی ما جای چنین تحقیقاتی خالی است. حتی نگاهی منفی بدان وجود دارد.
حسن زاده گفت: هدف پژوهش رسیدن انسان به آگاهی و شناخت است و امیدوارم که این مفهوم در اینجا تا حدودی روشن شده باشد.

برچسب ها:
دانشگاه حضرت نرجس شب یلدا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نرجس

    بسیار عالی بود دمتون گرم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان