تسلیت مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی

  • شناسه خبر: 111605
تسلیت مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان رحلت عالم مجاهد و مخلص و یار امام و رهبری حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی را به رهبر معظم انقلاب ، یاوران انقلاب و خانواده و دوستداران وی تسلیت گفت.

خانه » اجتماعی » تسلیت مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان رحلت عالم مجاهد و مخلص  و یار امام و رهبری  حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی را به رهبر معظم انقلاب ، یاوران انقلاب و خانواده و دوستداران وی تسلیت گفت.

به گزارش “خانه خشتی “، دکتر علیرمضانی گفت : وی محور مبارزات انقلابی د ررفسنجان و پشتیبان رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس بود و خدمات ایشان به نظام ، انقلاب و مردم همیشه ماندگار خواهد بود. شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی در سال ۱۳۰۳ در روستای ماهونک رفسنجان و در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.در جوانی مقدمات علوم دینی را در حوزه علمیه رفسنجان آموخت. سپس به یزد رفت و در حوزه علمیه یزد به طور جدی به تحصیل پرداخت.

تسلیت مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی

تسلیت مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی

در این دوره هم مباحثه آیت الله مصباح یزدی بود.سپس عازم شهر قم شد و کسب علوم دینی را در سطوح عالی تر دنبال کردحضور در حوزه علمیه قم و شرکت در درس خارج فقه امام خمینی (ره ) زمینه آشنایی ایشان با علمای طراز اول کشور و مبارزان سیاسی را فراهم کرد.از دوستان و هم مباحثه ای های ایشان در این دوره نیز می توان به آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله دری نجف آبادی اشاره کرد.با شروع نهضت امام خمینی ( ره )  وی همراه با دیگر علمای مبارز مردم رفسنجان را به تقلید از مرجعیت امام خمینی (ره ) رهنمون شد.وی در کنار فعالیت های تبلیغاتی و مبارزاتی  در خدمت به مردم نیز پیش قدم و درب منزل وی همواره به روی نیازمندان باز بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی سال ۱۳۴۷ در پی زلزله فردوس و به جبران محبت سالها قبل اهالی فردوس به مردم رفسنجان ،همراه با تعدادی از طلاب برای امدادرسانی در فردوس حضور یافت و در آنجا با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی ) آ شنا شد و از ایشان برای سخنرانی در جمع مردم رفسنجان دعوت کرد.

معظم له این دعوت را اجابت کرده و چندین سال پیاپی در مسجد امام خمینی رفسنجان به ایراد سخنرانی پرداختند و محل استقرار ایشان منزل حجت الاسلام پورمحمدی بود.در ادامه مبارزات انقلابی حجت الاسلام پورمحمدی  به مدت سه سال به زابل ،سراوان و بندرلنگه تبعید شد که با تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر همزمان بود ودر این مدت  دفعات متعدد به دیدار معظم له رفت و یکی از کسانی بود که ایشان را در کمک  به سیل زدگان سال ۵۷ ایرانشهر یاری کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری در بسیاری از فعالیت های مهم شهرستان رفسنجان داشت و مؤسس سازمان مسکن ،بنیاد شهید و کمیته امداد رفسنجان ، پایه گذار حوزه علمیه سفیران هدایت  و حامی و همراه در بسیاری از فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و پزشکی عام المنفعه در این شهرستان بود.

وی که  از رزمندگان و جانبازان سالهای دفاع مقدس و پدر بزرگوار شهید نیز بود همواره در خط انقلاب و ولایت فقیه ثابت قدم ماند. رهبر معظم انقلاب در سفر به رفسنجان درباره مسجد امام خمینی این شهر فرمودند : شهررفسنجان و مردم عزیز آن را از سال های دور مرکز و کانون توجه به حقایق اسلام و نقطه ثقلی از نقاط مهم کشور در مبارزه با طاغوت شناختیم.مردم رفسنجان در دوران  اختناق به معنای حقیقی کلمه در صراط مستقیم الهی پایداری و پافشای کردند.

روزی که نام و یاد و فتوای امام بزرگوار در سراسر کشور به وسیله دستگاه پلیسی اختناق طاغوتی ممنوع و جرم بود ، مردم رفسنجان در شهر شجاع و آزاده خودشان ، مسجدی به نام امام بزرگوار نامگذاری کردند، به نام آن بزرگوار سخن گفتند و راه او را ترویج کردند. حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ پس از سالها بیماری دار فانی راوداع گفت.

روحش شاد و یادش گرامی

روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان

برچسب ها:
تسلیت حاج شیخ عباس پورمحمدی درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان