پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اندر احوالات یک انتصاب سیاسی در پست کلیدی مس منطقه کرمان

به گزارش خانه خشتی ، محسن ارسلان که پیش از این خبر از استعفای خود از فرمانداری و تمایل به برگشت به دانشگاه ولی عصر(عج) در پایان مأموریتش داده بود به یکباره سر از مس منطقه ای کرمان در آورد. البته بعد از جدا شدن ایشان از فرمانداری بازار شایعات خبر از حضور در یک جایگاه بهتر و آن هم در مس می داد که این شایعات با انتصاب از سوی مدیران مس به حقیقت پیوست.  البته تفاوت هایی بین حقوق و مزایای فرمانداری، دانشگاه و شرکت مس وجود دارد و باید پرسید مطابق قانون کدام سازمان متولی پرداخت در این حالت می باشد. حال ممکن است این سوال پیش آید که چرا باید این انتصاب را سیاسی نامید. برای پاسخ به این سوال در ادامه سوابق این بزرگوار را به نقل از سایت دانشگاه ولی عصر(عج) مرور می کنیم:
اودیپلم ریاضی فیزیک ،کارشناس مهندسی کشاورزی؛گرایش گیاهپزشکی ، کارشناسی ارشدمدیریت؛گرایش مدیریت منابع انسانی  است .
وی هم اکنون دانشجوی دوره دکتری مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است که دوره آموزشی وامتحان جامع راگذرانده ودرمرحله نگارش رساله دکتری می باشد.
واما سمت های اجرایی :
کارشناس گروه گیاهپزشکی از٧٧ تا ۸۶ و مدیرمزرعه آموزشی دانشکده کشاورزی
مشاوررییس دانشگاه ومدیردفترریا ست وروابط عمومی دانشگاه از٧٧تا٨۵
مشاور رییس ومدیرکل شاهدوایثارگردانشگاه از٧٧تا٨٨
مدیرحراست دانشگاه از٧٩تا٨۵
مدیر اموراداری دانشگاه  به مدت یک سال از۷۹ تا۸۰
مشاوراجرایی رییس وکارشناس امورآموزشی ا ز٨٨تا٨٩
مشاوررییس ومسؤل دفترهیأت امنای دانشگاه از ۸۹ تا۹۰
ماموریت تحصیلی دوره دکتری از۹۰  تا کنون
مدیرگروه رشته مدیریت صنعتی وحسابداری درموسسه آموزش عالی کاررفسنجان از۸۸تا۹۱
در ادامه ایشان مدتی معاون سیاسی فرماندار بوده و هم زمان مشاور معاونت منابع انسانی شرکت مس. همانگونه که مشاهده مشخص است سوابقی در زمینه فعالیت در شرکت های صنعتی به جز یک مورد و آنهم مشاور مشاهده نمی شود.”
گاهاً در سازمانها اتفاقاتی رخ می دهد که کارشناسان بعد از بررسی، این اتفاق را ثمره کاشت یک بذر سیاسی می دانند. متاسفانه در سیستم اداری ما در مواردی شایسته سالاری جای خود را به رابطه سالاری می دهد.  این نوع برخورد باعث یاس و نا امیدی افرادی که سالها در زمینه مورد نظر تلاش نموده و تجربه و تخصص کسب نموده  و همچنین بی انگیزگی افراد درون سازمان می شود. این افراد به این می اندیشند که تلاش و پشتکار کمکی به پیشرفت آنها درون سازمان نمی کند و افراد با رابطه بر آنها ارجحیت دارند.
البته ذکر این نکته ضروری است برای مردم رفسنجان  که اعتقاد دارند در حوزه های مختلف مرتبط با شرکت مس به حق و حقوق خود نرسیده اند از اینکه مناصب کلیدی این شرکت در اختیار همشهریان خود باشد بسیار خرسند می شوند و حال آیا در بین متخصصین رفسنجانی کسی با سابقه مرتبط و تجربه کافی وجود ندارد، آنهم در شرکت مس که از پیچیدگی های خاص خودش برخوردار است.
نکته بعد اینکه متاسفانه این آسیب گریبان گیر گروه های سیاسی مختلف می باشد، حال یکی بیشتر و یا کمتر، که اینگونه بدنبال سهم خواهی خود در حوزه های مختلف هستند. تفاوتی هم ندارد چه اصولگرا و چه اصلاح طلب. یک انتصاب سیاسی بیش از آنکه متعهد به سازمان و اهداف آن باشد بواسطه وام دار بودن حزب و جناح خود باید نیازهای جناحی را پاسخگو باشد.
تأکید می کنیم که احترام شخصیت حقوقی ایشان واجب و هم اینکه جناب ارسلان از خانواده معظم شهدا می باشند.
امید است هر آنچه که پیش می آید به خیر و صلاح مملکت اسلامی مان و آیند شهرمان باشد.
نویسنده محفوظ

خروج از نسخه موبایل