شیوع بیماری گاستروانتریت ویروسی ( استفراغ و اسهال) در بین اطفال رفسنجان

  • شناسه خبر: 110747
شیوع بیماری گاستروانتریت ویروسی ( استفراغ و اسهال) در بین اطفال رفسنجان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیماری گاسترو انتریت روتاویروسی در بین شیرخواران و کودکان رفسنجانی اخیرا شیوع زیادی داشته است.

خانه » اجتماعی » شیوع بیماری گاستروانتریت ویروسی ( استفراغ و اسهال) در بین اطفال رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی”دکتر شکوفه درخشان در گفتگو با خبرنگار  وب دا با اعلام این خبر اظهار کرد: اخیراً بیشتر بیماران  بستری در بخش اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان دچار اسهال و استفراغ های ویروسی هستند که شیوع زیادی پیدا کرده است.
این متخصص اطفال با بیان اینکه این بیماری باعث کم آبی شدید می شود، افزود: مهمترین عامل این بیماری، انتقال ویروس از طریق دست است که باید بهداشت فردی رعایت گردد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: این بیماری با استفراغ شروع می شود که ممکن است خیلی شدید باشد گاهاً  در ابتدا با استفراغ،  اسهال نیز همراه می باشد ولی در برخی مواقع به دنبال توقف استفراغ، اسهال شروع می شود ، بیماری همراه با تب نیز می باشد. دکتر درخشان
با اشاره به اینکه بیماری روتاویروسی اسهال های شدید با کم آبی شدید ایجاد می کنند، یاداور شد: مبتلایان به این بیماری باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند و نیاز به درمان و اصلاح آب و الکترولیت بدنشان است تا از عوارضی مانند شوک و مشکلات کلیوی پیشگیری شود.
این متخصص اطفال عنوان کرد: روتاویروس در اطفال و شیرخواران علائم شدیدی دارد و در سنین پیش از مدرسه و مدرسه نیز دیده می شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بیماری  روتاویروس در بین اطفال رفسنجان در چند روز گذشته شیوع زیادی داشته است، اضافه کرد: ۹۰ درصد بچه های بستری در بخش اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان کسانی هستند که دچار اسهال و استفراغ روتاویروسی شده اند. توصیه به رعایت نکات بهداشتی و شستن مرتب دست ها می شود تا از بروز بیماری و عوارض ان پیشگیری شود

برچسب ها:
استفراغ و اسهال اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بیماری گاسترو انتریت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر شکوفه درخشان شیوع شیوع بیماری گاسترو انتریت ویروسی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان