چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان آذرماه خاموش می شوند

  • شناسه خبر: 109874
چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان آذرماه خاموش می شوند

فرماندار رفسنجان گفت: چاه‌موتورهای کشاورزی این شهرستان از ابتدای آذر ماه به مدت یک ماه خاموش می‌شود.

خانه » آخرین اخبار » چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان آذرماه خاموش می شوند

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، حمید ملانوری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و هماهنگی دشت پایلوت در فرمانداری اظهار داشت: وضعیت آب منطقه بحرانی است و حیات شهرستان به آب بستگی دارد.
وی بیان داشت: در شهرستان با جمع زیادی از کشاورزان و باغداران مواجه هستیم که دیدگاه سنتی به کشاورزی دارند و باید کارشناسی و تخصصی با مسأله آب برخورد شود.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: خاموشی یک‌ ماهه چاه‌موتورها می‌تواند در صرفه‌جویی آب کشاورزی کمک کند، زیرا در فصل پاییز درخت به آب نیاز زیادی ندارد.
ملانوری با اشاره به اینکه باید بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها همکاری و اطلاع‌رسانی کنند تا این مهم انجام شود، تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات نیز می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی همکاری کنند و مردم را نسبت به خاموشی چاه‌موتورها در آذر ماه آگاه کنند.
وی خاطرنشان کرد: همکاری امور برق در این راستا لازم است و ماه آذر همایشی در بحث مدیریت منابع آب در شهرستان برگزار میکنیم تا آثار خاموشی چاه‌موتورها بررسی شود.
حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه سال آینده را برای محصول پسته سال خاصی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بارندگی شود، مردم خود چاه‌موتورها را خاموش میکنند.
وی افزود: کیفیت آب‌ها با توجه به شوری بسیار بد شده است و باید املاح از آب خارج شود، بنابراین دو نوبت آب‌‌شویی می‌تواند کمک زیادی برای خروج املاح کند.
رضایی عنوان کرد: ۳۰ درصد از باغها بیش از ۱۰ هزار متر مکعب آب می‌خورد و این به معنای آن است که آب کافی دریافت نمی‌کنند.

برچسب ها:
چاه چاه موتور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • گمنام

    سلام و اظهار ارادت با تشکر از فرماندار محترم اگر به جای یکماه سه ماه خاموش میکردند بهتر بود که لیتراژ و یا ساعت کار موتور را در تابستان کم کنند. هم شبهای زمستان آبیاری نمیکردیم و هم در تابستان دغدغه کم آبی نداشتیم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان