پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

رونق ورزش در رفسنجان ملاک است

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید ملانوری فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه شورای ورزش اظهار داشت :در حوزه مسائل فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ،اقتصاد و آداب و رسوم تغییراتی را شاهد هستیم در حوزه ورزش هم شاهد تغییر هستیم.
وی افزود :رفتار جامعه ورزشی امروز ما با رفتار ورزشی ده سال قبل متفاوت شده است چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی و مردمی ،تغییر پیدا کرده است از طرفی رشد اتفاق افتاد و علم و امکانات پیشرفت کرده است ورزش هم به سمت پیشرفت رفته است .
فرماندار با بیان اینکه رشته های ورزشی و زیرساختهای ورزشی و مسابقات از نظر کمی و کیفیت تغییر کرده است گفت : به تناسب پیشرفتها انچه در حوزه مسائل فرهنگی عمومی ما می بینیم در این حوزه هم  تغییر رفتار در جامعه را شاهد هستیم ، توقعات بالا رفته است بخشی از ادمها با توجه به تعصب کاری کار می کنند بعضی ها صرفا به عنوان موضع مادی و تجاری و اقتصادی به آن نگاه می کنند .
وی با اشاره به اینکه با نگاههای متفاوت ،تعریف واقعی بینانه ای در حوزه ورزش وجود ندارد گفت :به همین خاطر ما دچار چالش هستیم ، ورزش در جامعه ما جدای از بحث سلامت ،جایگاه اعتقادی و فرهنگی و ارزشی دارد ، در کشورهایی مثل ما ورزش زورخانه ای بحث ورزش پهلوانی و آیینی مطرح است .
فرماندار تصریح کرد :بعضی تغییرات در حوزه ها با اصالت دینی ما سازگاری ندارد ما در ورزش، جوش زنی ها و نوحه خوانیها را کم رنگ کردیم محافل و مجالس روضه خوانی کمتر می بینیم ولی هیات های زیادی را می بینیم که رفتارهای انها موجب دغدغه است .
ملانوری تغییر تکنولوژی و ارتباطات را جزو دغدغه های جدی خواند و گفت : .قدیم ها ،همه افراد خانواده کنار هم بودند و امکانات انچنانی نبود ، دیدگاه ها متفاوت است وقتی دیدگاه ها را جمع آوری می کنیم به یک نظر تخصصی و فنی نمی رسیم.
وی افزود :هرکس  در حوزه خودش نظر متفاوتی دارد ، ما موقعی در جلسات حرف میزنیم چیز از توی این جلسات عاید نمی شود ، هیات ورزشی تشکیل می دهیم و هر ورزش یک هیات مدیره و مسئول دارد ،ایین نامه دارد قاعده بر این است که اتاق فکر تشکیل شود و نظر بدهند تا به یک برنامه متداوم برسیم .
فرماندار بیان داشت : موقعی اتحادیه تشکیل می شود مسئول اتحادیه مسئول وظایف خودش است متاسفانه از مسئولیتها ریاست هایش را می شناسیم و مسئولیت انها را نمی شناسیم .
وی اذعان داشت : تعصبی روی ورزشها نداریم از نظر من خدمتگزار ،که محل مراجعه عامه مردم هستم رونق ورزش در رفسنجان ملاک است ، باید هزینه کرد هزینه برای ورزش برای سلامت و نشاط مردم مهم است .
فرماندار خاطرنشان کرد : موضوع ورزش کاملا تخصصی ،علمی و فنی است ، اداره ورزش جوانان و مجموعه های ورزشی با هم کار کنند و امکانات شهر را به کمک بگیرند ، همه چیز وجود دارد چرا نمی شود ؟ بانوان می توانند از امکانات مدرسه استفاده کنند .
وی افزود :ما عادت کردیم سالن بسازیم اینهمه امکانات هست باید از این امکانات استفاده کنیم ، باید فنی تر و علمی تر باید به موضوع ورزش بپردازیم ان چیزی در توان دولت است چیز مشخصی است دغدغه دولت این شده که یارانه مردم را بپردازد .
فرماندار بیان داشت :هزینه های  تولید رفته بالا ،توان دولت اینقدر نیست که بتواند در بخش آموزشی و فرهنگی برای جامعه بودجه تعیین کند فقط در بخش درمان به عنوان نیاز اصلی جامعه این بخش را تامین کرده است .
ملانوری تصریح کرد :باید از تمام سالن های ورزشی استفاده کنیم ، امکانات از ان دولت است خیلی از امکاناتی که داریم بیهوده  از بین می رود .
وی افزود :سعی کردیم تعامل و تعادلی برقرار کنیم ، نمی گوییم امکانات قوی داریم ولی تلاش کنیم از امکانات استفاده شود در حوزه خیرین هم در این حوزه باید اقناع شوند و باید از وجود انها استفاده کرد .

خروج از نسخه موبایل