اتباع بیگانه برای کار باید مجوز داشته باشند

  • شناسه خبر: 107697
اتباع بیگانه برای کار باید مجوز داشته باشند

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان گفت:طبق ماده۱۲۰قانون کار اتباع بیگانه حق فعالیت در امور اقتصادی در ایران را ندارند مگر با دریافت روادید معتبر و اخذ پروانه کار از دستگاههای ذیربط.

خانه » اجتماعی » اتباع بیگانه برای کار باید مجوز داشته باشند

به گزارش خانه خشتی، سرهنگ رضا خلیلی نژاد جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان که سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه کشکوییه به مناسبت هفته ناجا بود در بخشی از سخنان خود با اشاره به حضور بدون مجوز اتباع بیگانه در بازار پسته رفسنجان اظهار داشت:طبق ماده۱۲۰قانون کار اتباع بیگانه حق فعالیت در امور اقتصادی در ایران را ندارند مگر با دریافت روادید معتبر و اخذ پروانه کار از دستگاههای ذیربط.

وی خاطر نشان کرد:طبق ماده۱۸۱قانون کار آن دسته از کارفرمایانی که از اتباع بیگانه غیر مجاز و یا فاقد پروانه فعالیت یا پروانه فاقد اعتبار استفاده نمایند از۹۱روز تا۱۸۰روز حبس محکوم می گردند و طبق بندج ماده ۱۱قانون بخشیاز مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از فعالیت اتباع خارجی عیر مجازدر واحدهای صنفی و صنعتی آن دسته از کارفرمایان که از اتباع فاقد مجوز و فاقد پروانه فعالیت استفاده نمایند روزانه معادل۵برابر دستمزد که تقریبا ۱۳۵هزارتومان جریمه محکوم می شوند.

سرهنگ خلیلی نژاد ازمردم و خصوصا متصدیان واحدهای صنفی و کارفرمایان کشاورزی و صنعتی خواست “اولا:به جهت اجرای قانون و جلوگیری از برخوردهای قانونی شامل حبس و جریمه”ثانیا:برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اتباع غیر مجاز در بحث امنیتی از بکار گیری این اتباع جدا خودداری کنند.

امنیت پایدار درسایه تعامل همه جانبه و مشارکت همه اقشار ونهادها و سازمانهامحقق می گردد

  سرهنگ خلیلی نژاد در بخش دیگری از سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه کشکوییه با اشاره به شعار هفته ناجا (همه با هم برای امنیت و آرامش) اظهار داشت: این شعار نه برای یک روز و یک هفته بلکه نقشه راهی است برای ماموریتهای یک ساله پلیس.

وی گفت: امروز دیگر امنیت در دنیا صرفا پلیس محور و دولت محور نیست بلکه امنیت پایدار زمانی محقق می شود که مردم همگام با دولتمردان و سایر دستگاهها و نهادهای سهیم پا در عرصه بگذارند و در این مهم نقش خود را به مدقع ایفاء کنند و پلیس با استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود و مشارکت مردمی به عنوان اصلی ترین مولفه در سرمایه اجتماعی امنیت را در جامعه جاری و آرامش و آسایش را به ارمغان می آورد.

برچسب ها:
اتباع بیگانه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • S

    خسته نباشید

    F

    احسنت جناب سرهنگ

    حسین

    مبارک بادطلوع آفتاب ایستادگى ات که مادران سرزمینت رااین چنین بردرگاه افتخار،به هلهله واداشته اى! هفته ناجابرشما سبزپوشان سبزاندیش مبارک باد

    حسن

    امیدواریم که سایر مسئولین ازجمله مراجع قضایی نیز همانند شما برخورد قانونی کنند ودراین زمینه تساهل نگیرند .که اگر تاکنون اینگونه بود ،شاهد رشد چشمگیر زاد و ولد اتباع افغانی در رفسنجان نبودیم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان