پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

فرهنگ عاشورا کشور را بیمه کرده است

به گزارش خانه خشتی، سرهنگ نصرالله عباسی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی شهر رفسنجان افزود: اگر امروز در شرایط بحرانی در بهترین وضعیت آرامش قرار داریم حاصل هوشمندی رهبری و مجاهدت نیروهای مسلح است که از فرهنگ عاشورا و محرم نشأت گرفته است.
وی تصریح کرد: نقش و جایگاه مجاهدان ناجا در کنار دلاورمردان سپاه، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج) در عرصه کشور در تمام حوزه های مختلف امنیتی بر کسی پوشیده نیست.
عباسی به عملکرد شش ماهه نیروی انتظامی در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این مدت وقوع جرایم در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۱ درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: ۳۸۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف و در این راستا ۱۳۸ معتاد پر خطر دستگیر، ۱۴ قاچاقچی و ۱۴۲خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در تمامی جرایم رخ داده در شش ماه نخست امسال بیش از ۴۵۰۰  مجرم دستگیر شدند .
عباسی با اشاره به وجود ۶۰ هزار تبعه بیگانه در این شهرستان اظهار کرد: در این مدت توانسته ایم بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع بیگانه را شناسایی، دستگیر و طرد کنیم که افزایش ۴۲ درصدی نسبت به شش ماه اول سال گذشته را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد : همچنین با کمک نیروهای انتظامی توانستیم ۸۰ مکان عرضه قلیان را شناسایی و پلمپ کنیم و ۶۰۰ قلیان در پارک ها و تفرجگاهها جمع اورش شده است.
فرمانده انتظامی رفسنجان بیان کرد: این امر موجب ایجاد امنیت در این شهرستان شده است و می توانم بگویم که در پارک ها و مجامع عمومی در این شهرستان دیگر قلیانی دیده نمی شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که انجام دادیم مقابله با موتورهای سنگین قاچاق و حضور این موتورها در محور سرچشمه بود  که نارضایتی مردم را در پی داشت .
وی در پایان از واقفین امنیت در رفسنجان که برای اولین بار در کشور زمین، وسیله نقلیه و … را وقف بر امنیت کردند تشکر کرد و گفت: این افراد از جمله حاج محسن کریمی، بهروز آگاه، جواد نظری، حسین فخار و … برای اولین بار در کشور امسال وقفهایی بر امنیت انجام دادند که کاری اندگار است .

خروج از نسخه موبایل