سرپرست بهزیستی اعلام کرد:

۴۷۰ ناشنوا در رفسنجان زندگی می کنند

  • شناسه خبر: 107647
۴۷۰ ناشنوا در رفسنجان زندگی می کنند

به گفته مسئول بهزیستی رفسنجان هم اکنون ۴۷۰ ناشنوا در این شهرستان زندگی می کنند و از خدمات و امکانات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.

خانه » اجتماعی » ۴۷۰ ناشنوا در رفسنجان زندگی می کنند

محمود حیدری در گفت و گو با خانه خشتی، با اشاره به خدمات بهزیستی به ناشنوایان اظهار داشت: این خدمات برای محصلین ناشنوا شامل کمک هزینه تحصیلی، خدمات سمعک، کاشت حلزون و … می باشد.

وی افزود: از آنجایی که ناشنوایان توانایی انجام کارها را دارند در این راستا وام توانمندی سازی و اشتغال زایی در اختیار خانواده آنان قرار میگیرد تا بتوانند از این طریق گرداننده زندگی خود باشند.

حیدری به راه اندازی کانون ناشنوایان اشاره کرد و گفت: به همت خیرین شهرستان ساختمان این کانون در اختیار بهزیستی قرار گرفت و خدمات مسکن از طریق تعاونی مسکن به ناشنوایان ارائه میگردد.

وی با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولین مصوبه مجلس شورای اسلامی است سایر نهادها را موظف می کند تا در ارائه خدمت به این قشر توجه ویژه داشته باشند تصریح کرد: کارخانجات و شرکت ها در وقت نیرو گرفتن نباید صرف اینکه این فرد ناشنواست او را کنار بزنند .

سرپرست اداره بهزیستی رفسنجان خاطر نشان کرد: چندین سال است این قانون اجرا می شود اما هرساله در اجرا با مشکلاتی روبه رو است و ادارات اعلام می کنند که دستورالعمل جدید نیامده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم که سایر نهادها و سازمان ها حمایت و همت کنند تا بتوان گوشه ای از مشکلات جدی و روحی این معلولین را کاهش دهیم تا بتوانند مانند بقیه افراد جامعه زندگی کنند.

برچسب ها:
بهزیستی رفسنجان روز جهانی ناشنوا کانون ناشنوایان رفسنجان ناشنوا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان