عصر امروز صورت گرفت :

رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان در جشن ملی پسته

  • شناسه خبر: 106813
رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان در جشن ملی پسته

عصر امروز همزمان با برگزاری جشن ملی پسته در خانه حاج آقا علی رفسنجان از تمبر ملی پسته به نام این شهرستان با حضور مسئولین رو نمایی شد.

خانه » آخرین اخبار » رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان در جشن ملی پسته

به گزارش خانه خشتی، عصر امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی ، شهرستانی و جمع کثیری از مردم رفسنجان آیین جشن ملی پسته برگزار شد و همزمان با این جشن از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان رونمایی شد.

رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان در جشن ملی پسته

ملانوری فرماندار رفسنجان در آغاز این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در این مراسم که از ۲۰ استان کشور حضور داشتند و تبریک ایام برداشت پسته به مردم رفسنجان به ویژه کشاورزان پرتلاش، با ارایه برخی از دلایل ثبت ملی پسته اظهار داشت: از دیر باز این محصول ارز آور در رفسنجان تولید می شده و همچنان این شهرستان در تولید این محصول پیشگام است.

حمید ملانوری افزود: در این شهرستان یک درخت پسته ۱۵۰۰ ساله و تعدادی درختان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساله وجود دارد.

حمید ملانوری تصریح کرد: همچنین عمده تولید این محصول در کشور و شاید دنیا از سطح ۸۰ هزار هکتار باغ در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات پسته نیز در این شهرستان انجام می شود ادامه داد: این ثبت ملی پسته به نام رفسنجان با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  صورت گرفته است و در دهم شهریور امسال پسته رفسنجان ثبت ملی شد.

رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان در جشن ملی پسته

ملانوری با اشاره به برگزاری همایش رفسنجان،تدبیر، تلاش و توسعه به مدت شش روز بیان کرد: روز گذشته چهار شنبه این همایش با افتتاحیه جشنواره ملی بازیهای بومی محلی در محل مجموعه ورزشی دانشگاه ولیعصر واقع در موزه ریاست جمهوری رفسنجان آغاز به کار کرد.

وی اظهار کرد: این همایش در شش روز کاری خود تلاش خواهد کرد تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حول محور اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد عدالت محور و اقتصاد مردمی، رفسنجان را باوضعیت فعلی به کشور و جهان  معرفی کند .

ملانوری ادامه داد: در این همایش نمایشگاهی با حضور واحدهای خانگی ، خدماتی،صنعتی، معدنی ، بهداشتی و … تا ۲۹ شهریور در محل موزه ریاست جمهوری دایر است.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان  ۳۳ مرکز اسب و ۳۳ هزار راس اسب وجود دارد که می تواند که قابلیت خوب در حوزه فراهم آمدن زمینه های  ورزش، فرهنگ و اشتغال را دارا می باشد.

ملانوری گفت: در همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه جشنواره زیبایی های اسب رفسنجان اجرا خواهد شد.

رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان در جشن ملی پسته

فرماندار رفسنجان اظهار کرد: یکی از برنامه های این همایش در حوزه گردشگری است و مکانهای گردشگری و ابنیه های تاریخی این شهرستان مورد بازدید مهمانان داخلی و خارجی قرار می گیرد و در این زمینه نیز در راستای احیا و به ثبت رسیدن این آثار و نیز زمینه ایجاد اشتغال نیز مورد بحث قرار می گیرد.

مدیر کل اداره پست استان کرمان نیز با رونمایی از تمر ثبت ملی پسته رفسنجان اظهار داشت: خوشحالیم که این تمبر ثبت ملی پسته به رسم یادگاری در باغ موزه ملی  که در رفسنجان توسط فرمانداری این شهرستان ایجاد خواهد شد نگهداری می شود.

اکبری بیان کرد: این تمبر ثبت ملی پسته میتواند در کلکسیون نگهداری شود.

حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در این مراسم از سراسر کشور بیان داشت: برای ثبت ملی پسته ماهها تلاش صورت گرفت و در پرونده ۵۰ صفحه ای تمامی اطلاعات در خصوص  پسته شکل گرفت و به شورای ثبت استان تقدیم شد.

img_7540

وی با بیان اینکه ثبت دیگر آثار و ابنیه تاریخی رفسنجان در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: امید است با پیگیری های در حال انجام درخت ۱۵۰۰ ساله پسته اودرج رفسنجان تا پایان امسال به ثبت ملی برسد.

رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان در جشن ملی پسته

برچسب ها:
رونمایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کشاورز بدبخت

    یه فکری به حال قیمت پسته بکنید جناب فرماندار ...تمبر به چه درد مردم میخوره؟؟؟؟ در یکی از میدانهای ورودی نمادی شکیل و جذاب از پسته بگذارید...دوران تمبر دیگه گذشته.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان