رئیس ادراه کار و رفاه اجتماعی خبر داد :

راهیابی دو تعاونی برتر رفسنجان به جشنواره کشوری

  • شناسه خبر: 106221
راهیابی دو تعاونی برتر رفسنجان به جشنواره کشوری

محمد عسکری گفت : از ۱۶ تعاونی استانی که به مرحله برتری راه یافتند ۲ تعاونی ،دهیار بخش مرکزی و شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته از رفسنجان به مرحله جشنواره کشوری راه یافتند .

خانه » اقتصادی » راهیابی دو تعاونی برتر رفسنجان به جشنواره کشوری

به گزارش خانه خشتی ؛صبح امروز  به مناسبت هفته تعاون جلسه ای  با حضور امام جمعه رفسنجان ، مجموعه تعاونی های رفسنجان و رئیس اداره کار شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید .

محمد عسکری معاون مدیرکل و رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی رفسنجان در این جلسه ضمن بیان اینکه هفته تعاون از از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه می باشد اظهار داشت :۳۵۰ تعاونی در رفسنجان وجود دارد که یک سوم آنها فعال  هستند و بعضی فعال ها  هم علت غیر فعال بودنش مبتنی بر این بوده است که  فعالیتشون اتمام پیدا کرده است یا مشکلات مالی و کمبود نقدینگی داشتند .
وی افزود :شرکت های تعاونی اکثرا باسرمایه های خرد اعضا تشکیل شده اند به این منوال که یک تعداد اعضا با سرمایه های کوچک ولی با هدف مشترک و مشابه اقدام به سرمایه گزاری کردند تا کاری صورت گیرد .
وی با بیان اینکه حداقل تعداد نصاب برای تشکیل تعاونی  ۷ نفر می باشد تصریح کرد : یکی از مزیت های شرکت تعاونی همین است که چند نفر با سرمایه گذاری  کاری را شروع کنند و در نهایت سودش هم بین اعضا تقسیم می شود .
محمد عسکری ایجاد اشتغال ، رفاه اجتماعی وایجاد عدالت اجتماعی را نقش مهم شرکت تعاونی ها دانست و گفت : اگر تعاونی ها به وظایف خود عمل کنند می توانند نقش مهم و موثری را در جامعه داشته باشند .
وی بیان داشت :همه ساله در هفته تعاون جشنواره تعاونی و تقدیر از تعاونیهای برتر  به صورت استانی و  کشوری برگزار می شود که یازدهمین دوره ان امسال برگزار می شود  .
وی اذعان داشت :در یازدهیمن دوره جشنواره تعاونی ها ،هزار تعاونی در سطح استان شرکت کردند که از این تعداد ۱۶ تعاونی حائز رتبه های برتر شدند .
عسکری  افزود :از ۱۶ تعاونی ۴ تعاونی در مرحله استانی از شهرستان رفسنجان بوده اند که نسبت به دیگر شهرستانها ظرفیت بسیار خوبی بوده است .
وی افزود : با وجود اینکه از ۳۵۰ تعاونی ۲ سوم انها راکد می باشد ولی این رتبه نسبت به شهرستانهای دیگر رتبه حائز اهمیتی است .
رئیس اداره کار تصریح کرد :تعاونی دهیاری بخش مرکزی، تعاونی مجتمع مس ،تولیدکنندگان پسته و شرکت زیربنایی ۴ تعاونی برتر هستند .
وی بیان داشت :از ۱۶ تعاونی استانی که به مرحله برتری راه یافتند ۲ تعاونی ،دهیار بخش مرکزی و شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته از رفسنجان به مرحله جشنواره کشوری راه یافتند .
وی افزود : فردا جشنواره  استانی برای تقدیر و تشکر از تعاونی ها برتر در کرمان برگزار  می شود .
محمد عسکری خاطر نشان کرد :وزارت تعاون چند راهبرد اساسی را برای تحول در بخش تعاون تعریف کرده است که برای هر راهبرد ۷ برنامه درنظر گرفته شده است که جمعا ۴۹ برنامه برای بخش تعاون در نظر گرفته شده که اگر اجرایی شود هم به سهم ۲۵ درصد اقتصاد ملی می رسیم و هم در خود تعاونی ها یک تحولی و پیشرفت قابل توجه ای صورت می گیرد .
عسکری ترویج فرهنگ تعاون با استفاده از ظرفیتها و پتانسیل ها ،توانمدسازی منابع انسانی و مدیریت های شرکت تعاونی ،تعامل بین خود شرکت تعاونی برگزاری شبکه ارتباطی ،تقویت هماهنگی بین دستگاه های دولتی و عمومی ،تامین مشوق و منابع مالی ،،توسعه بازار تعاونی ها و تقویت برندها (معاملات به شکلی شود که نمایشگاه های داخل و خارجی برگزار شود جهت ارائه محصولات خودشان  )،نظارت دولت بر این تعاونی ها را از جمله راهبردهای وزارت تعاون اعلام نمود .

برچسب ها:
ادراه کار و رفاه اجتماعی برتر تعاونی جشنواره کشوری راهیابی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جمعی از فرهنگیان

    میخواستم بگم اقايوني که جلسه تعاونیهای برتر رو در شهرستان برگزار میکنند آیا به این فکر هستند تعاونی کوثر فرهنگیان چه بر سرش اومده باید جوابگوی فرهنگیان در این دنیا و اون دنیا باشند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان